گفتگو با محمدامین ابوطالبی پشتیبان برتر شهر سمنان

مهم‌ترین عامل رشد و پیشرفت دانش‌آموزان، تدریس هدفمند متناسب با سطح یادگیری آن‌ها همراه با پیگیری مستمر و ارائه بازخورد به‌موقع بوده است.

گفتگو با محمدامین ابوطالبی پشتیبان برتر شهر سمنان

نام و نام خانوادگی : محمد امین ابوطابی

نام رشته و دانشگاه :‌ روانشناسی بالینی(مقطع ارشد ) دانشگاه آزاد واحد سمنان

عیار کانونی: 4 سال پشتیبان

مقطع پشتیبانی: دبستان

نام مدیر: مهین مرادی نسب

 

با توجه به اینکه 50 درصد دانش آموزان شما پیشرفت داشته‌اند عملکرد خودتان را برای رشد و پیشرفت دانش آموزانتان توضیح دهید؟

با توجه به پیشرفت تحصیلی ۵۰ درصد از دانش‌آموزان، تلاش کرده‌ام با تنظیم تدریس متناسب با سطح یادگیری فراگیران، استفاده از ارزشیابی مستمر و ارائه بازخورد هدفمند، زمینه رشد آن‌ها را فراهم کنم. همچنین با پیگیری وضعیت دانش‌آموزان ضعیف‌تر، اقدامات لازم برای بهبود عملکرد آن‌ها در دستور کار قرار گرفته است.

 

مهم ترین عامل رشد و پیشرفت در دانش آموزتان چه عاملی بوده است؟

مهم‌ترین عامل رشد و پیشرفت دانش‌آموزان، تدریس هدفمند متناسب با سطح یادگیری آن‌ها همراه با پیگیری مستمر و ارائه بازخورد به‌موقع بوده است.

 گفتگو با محمدامین ابوطالبی پشتیبان برتر شهر سمنان

فکر می‌کنید این روند رشدی چه مدت ادامه دار باشد و این امر مستلزم چه چیزی می باشد؟

این روند رشد در صورت تداوم برنامه‌ریزی آموزشی هدفمند، پیگیری مستمر وضعیت دانش‌آموزان و تقویت انگیزه یادگیری می‌تواند در طول سال تحصیلی ادامه‌دار باشد و مستلزم همکاری دانش‌آموز، معلم و خانواده است.

 

آیا در روند رشد و پیشرفت دانش آموزی دچار چالش شده بودید؟ چطور چالش را برطرف کردید؟

بله، یکی از چالش‌ها تفاوت سطح یادگیری و انگیزه دانش‌آموزان بود که با شناسایی دقیق ضعف‌ها، تنظیم تدریس متناسب با نیاز فردی و پیگیری مستمر تا حد زیادی برطرف شد.

 

کدام یک از آموزه های کانون در رشد و پیشرفت دانش آموز شما موثر بوده است؟

از میان آموزه‌های کانون، برنامه‌ریزی منظم آموزشی، ارزشیابی مستمر و پیگیری پیشرفت دانش‌آموز بیشترین تأثیر را در رشد و پیشرفت او داشته است.

 

چه منابعی را برای رشد و پیشرفت دانش آموزانتان معرفی کردید؟ آیا آنها استفاده کرده اند؟

منابعی مانند کتاب کمک‌آموزشی، تمرین‌های تکمیلی و محتوای آموزشی معرفی‌شده توسط کانون به دانش‌آموزان معرفی شد که بخش قابل‌توجهی از آن‌ها با پیگیری انجام‌شده، مورد استفاده دانش‌آموزان قرار گرفته است.

 

برای پیشرفت درسی این دانش آموزان در مدرسه (نیمسال اول) چه برنامه ایی دارید؟

برای نیمسال اول، برنامه شامل شناسایی نقاط قوت و ضعف دانش‌آموزان، برنامه‌ریزی آموزشی منظم، تقویت دروس پایه، ارزشیابی مستمر و پیگیری پیشرفت فردی است تا زمینه بهبود عملکرد تحصیلی همه دانش‌آموزان فراهم شود.

Menu