گفتگو با مهدیس عابدیان؛ پشتیبان قهرمان پیشرفت درسی پایه نهم

دانش اموزان من بسیار به آزمون حضوری اهمیت میدهند که نکته مثبت همین است.

گفتگو با مهدیس عابدیان؛ پشتیبان قهرمان پیشرفت درسی پایه نهم

نام و نام خانوادگی پشتیبان: مهدیس عابدیان 

نام رشته و دانشگاه: پرستاری دانشگاه علوم پزشکی قزوین

عیار کانونی: ۲ سال پشتیبان کانون  و ۳ سال دانش اموز کانون

مقطع پشتیبانی: مقطع نهم منطقه تهران شمال 

نام مدیر: پردیس زمانی فرد

 

مصاحبه‌گر: پردیس زمانی فرد

 


با توجه به اینکه 71 درصد دانش آموزان شما پیشرفت داشته‌اند عملکرد خودتان را برای رشد و پیشرفت دانش آموزانتان توضیح دهید؟ 

با توجه به اهمیت تحلیل ازمون طی تماس هفته بعد از آزمون از دانش اموزان درخواست ارسال تحلیل دقیق ازمون در دفتر خوداموز را دارم زیرا اگر پیگیری نشود دانش اموزان تا ازمون بعدی به آن نمیپردازند و ممکن است جدی نگیرند که با پیگیری های مستمر دیگر این مشکل را نداریم و دانش اموزان حتی زودتر از موعد و تذکر من ارسال می کنند.

تحلیل دقیق کارنامه و در جریان قرار دادن پیگیر اموزشی طی تماس هفتگی یکی از بهترین نقاط قوت بوده است زیرا به خوبی نقاط ضعف دانش اموزان پیگیری میشود.

همچینن دانش اموزان ‌به دلیل حضور مستمر در ازمون ها و برقراری ارتباط عالی با بنده طی تماس ها به راحتی نیازهای درسی خود را می گویند و من را در جریان قرار می دهند فلذا اگر کلاس درسی لازم باشد و یا مشاوره من به طور دقیق می توانم بررسی داشته باشم.

دانش اموزان من بسیار به آزمون حضوری اهمیت میدهند که نکته مثبت همین است.  


گفتگو با مهدیس عابدیان؛ پشتیبان قهرمان پیشرفت درسی پایه نهم


دانش آموزان شما در کدام درس بیشتر پیشرفت داشته اند؟

دانش اموزان بنده دو دسته بودند که نقاط قوت آن ها یا در دروس اختصاصی مانند ریاضی و علوم بود و یا دروس عمومی همچون مطالعات و فارسی.

برای دسته اول ابتدا با پیگیری مستمر خودم و خانواده سعی به حل مشکل داشتیم و در مرحله دوم کلاس های درسی برگزار کردم و تا به الان پیشرفت خیلی خوبی داشته اند و همراه با احساس رضایت از درسها بوده است.

برای دسته دوم روش های مطالعه دقیق همراه با تکالیف اضافه مشخص کرده ام.

    

 

مهم ترین عامل رشد و پیشرفت در دانش آموزتان چه عاملی بوده است؟

به صورت  مستمر و تقریبا روزانه پیگیر دانش اموزان هستم تا اگر قرار بر ارسال تحلیل ازمون و یا تکلیفی هستند بررسی کنم. همچنین با پیگیر اموزشی دانش اموزان در ارتباطم تا گزارش دقیق تری از روند درسی در دسترس داشته باشم.  در این زمینه حضور حداکثری دانش اموزان در روز ازمون بسیار موثر بوده است. 

همچنین طی جلسه اشنایی و تک نفره اول سال که برگزار شد توانستم ارتباط خوبی با دانش اموز برقرار نمایم.

  


فکر می‌کنید این روند رشدی چه مدت ادامه دار باشد و این امر مستلزم چه چیزی می باشد؟

بدون شک این روند ادامه دار خواهد بود زیرا دانش اموزان من بسیار هدفمند و با انگیزه هستند و با حضور و پیگیری فعال بنده هرگز دست از تلاش برنخواهند داشت. 

زیرا هرلحظه احساس کرده ام  دانش اموزی ناامید شده است سریعا با پیگیری ان را حل کرده ایم و به نتیجه دلخواه رسیده ایم.



آیا در روند رشد و پیشرفت دانش آموزی دچار چالش شده بودید؟ چطور چالش را برطرف کردید؟

بله شرط استمرار و موفقیت قطعا ایجاد چالش ها و مدیریت و حل انها است که با پیگیری میدیریت محترم خانم زمانی و در جریان قرار دادن پیگیر اموزشی مشکل کاملا برطرف شد. 



کدام یک از آموزه های کانون در رشد و پیشرفت دانش آموز شما موثر بوده است؟ 

تاکید بر حضور مستمر  در ازمون ها و  ایجاد حس رقابت در دانش اموزان  بسیار موثر بوده است, همچنین ایجاد کارنامه های متنوع و بررسی دقیق آزمون ها از اهمیت بالایی برخوردار است. 



چه منابعی را برای رشد و پیشرفت دانش آموزانتان معرفی کردید؟ آیا آنها استفاده کرده اند؟ 

کتاب های آبی و سه سطحی را به طور مرحله ای و در دو حالت تست اموزشی و یا زماندار به انها تکلیف میدهم.



آیا با اولیا دانش آموزان ارتباط دارید؟ این ارتباط چه تأثیری بر روند رشد و پیشرفت فرزندشان داشته است؟ 

بله به صورت مستمر چه به صورت تماس و یا حتی پیامک کوتاه اولیا را در جریان روند درسی دانش اموز قرار میدهم, چرا که ابتدا اولیا در مراحل تحصیلی میتوانند موثر باشند.

 


برای پیشرفت درسی این دانش آموزان در مدرسه (نیمسال دوم) چه برنامه ایی دارید؟ 

حضور در کلاس های جمع بندی و  ایجاد برنامه ریزی دقیق  همچنین تکلیف مستمر و ارسال ان از اهداف من است که برای بعضی دانش اموزان اجرایی خواهد شد.

Menu