گفتگو با هانیه عابدینی نژاد پشتیبان قهرمان پیشرفت درسی متوسطه اول

برنامه‌های آموزشی و مشاوره‌ای کانون باعث شده دانش‌آموزان با روش‌های صحیح مطالعه، مرور و تست‌زنی آشنا شوند و بتوانند برنامه‌های درسی خود را واقع‌بینانه و متناسب با توانشان تنظیم کنند.

گفتگو با هانیه عابدینی نژاد پشتیبان قهرمان پیشرفت درسی متوسطه اول

نام و نام خانوادگی پشتیبان: هانیه عابدینی نژاد

رتبه کنکور سراسری:  ۲۱۵۸

نام رشته و دانشگاه: مهندسی نفت، دانشگاه صنعتی اصفهان

عیار کانونی : یک سال

مقطع پشتیبانی: پایه هفتم و هشتم

نام مدیر:  پریا آلیانی

 


مصاحبه‌گر: پریا آلیانی


 

آیا برنامه‌های کانون باعث بهبود مهارت‌های مطالعه و برنامه‌ریزی دانش‌آموزان شده است؟

بله، قطعاً. برنامه‌های آموزشی و مشاوره‌ای کانون باعث شده دانش‌آموزان با روش‌های صحیح مطالعه، مرور و تست‌زنی آشنا شوند و بتوانند برنامه‌های درسی خود را واقع‌بینانه و متناسب با توانشان تنظیم کنند.


با توجه به اینکه 66 درصد دانش آموزان شما پیشرفت داشته‌اند عملکرد خودتان را برای رشد و پیشرفت دانش آموزانتان توضیح دهید؟ 

در طول دوره پشتیبانی تلاش کردم با شناخت دقیق شرایط فردی هر دانش‌آموز، برنامه‌ای متناسب با توان، هدف و شرایط روحی او طراحی کنم. پیگیری منظم برنامه‌ها، بررسی آزمون‌ها، تحلیل نقاط ضعف و قوت و ایجاد انگیزه مستمر از مهم‌ترین اقدامات من بوده است. همچنین ارتباط مداوم و صمیمی باعث شد دانش‌آموزان احساس امنیت و همراهی داشته باشند و با اعتماد بیشتری مسیر پیشرفت را طی کنند.

سعی میکنم در تماس های هفتگیم مخصوصا بعد از آزمون تحلیل کارنامه مفیدی داشته باشم و تا جایی که ممکن هست براساس شرایط هر یک از دانش اموزام راهکار های مختلفی برای درس خواندن یا تست زدن بدهم ، البته اینکه سعی کنیم روحیه و انگیزه دانش آموز رو هم برای ادامه دادن و پیشرفت کردن نگه داریم بخشی از این پیشرفت دانش آموز هست.


گفتگو با هانیه عابدینی نژاد پشتیبان قهرمان پیشرفت درسی متوسطه اول


از نظر انگیزه، اعتمادبه‌نفس و نظم فردی، چه تغییراتی در دانش‌آموزان ایجاد شده است؟

دانش‌آموزان از نظر انگیزه تحصیلی و اعتمادبه‌نفس رشد چشمگیری داشته‌اند. داشتن برنامه مشخص و دریافت بازخورد منظم باعث شده مسئولیت‌پذیری و نظم فردی آن‌ها تقویت شود و با انگیزه بیشتری اهداف تحصیلی خود را دنبال کنند.

 دانش آموزان شما در کدام درس بیشتر پیشرفت داشته اند؟

دانش آموزانم بیشتر در درس عربی پیشرفت داشتند زیرا با برنامه‌ریزی هدفمند، تمرین مستمر و تحلیل آزمون‌ها، توانستند از حالت آموزشی صرف به مهارت تست‌زنی برسند.


مهم ترین عامل رشد و پیشرفت در دانش آموزتان چه عاملی بوده است؟

به نظر من تمرین و تکرار منظم مهمترین عامل رشد و پیشرفت در دانش آموزانم بوده است.


فکر می‌کنید این روند رشدی چه مدت ادامه دار باشد و این امر مستلزم چه چیزی می باشد؟

برای بعضی دانش اموزانم ممکن است تا پایان نیمسال اول ادامه داشته باشه 

مستلزم این است که مرور و تمرین را به طور منظم انجام بدهند.


آیا در روند رشد و پیشرفت دانش آموزی دچار چالش شده بودید؟ چطور چالش را برطرف کردید؟

بله ، بیشتر سعی کردم دانش آموزانم انگیزه ی خودشان را از دست ندهند و امید واهی نمی‌دادم،  هربار تلاش کردم با آموزش و تصحیح تحلیل ازمون ها و برنامه ریزی اهمیت این دو مورد را با افزایش تراز و درصدهایش بهشان نشان بدهم که همانطور هم شد.


کدام یک از آموزه های کانون در رشد و پیشرفت دانش آموز شما موثر بوده است؟ 

آموزه‌هایی مانند برنامه راهبردی، آزمون منظم، تحلیل آزمون، تراز به‌جای رتبه و اصل استمرار تأثیر بسیار زیادی در رشد دانش‌آموزان داشته است.


چه منابعی را برای رشد و پیشرفت دانش آموزانتان معرفی کردید؟ آیا آنها استفاده کرده اند؟ 

کتابهای آبی و سوالات پرتکرار امتحانی را معرفی کرده ام بله استفاده کرده و باعث پیشرفتشان شده است.


آیا با اولیا دانش آموزان ارتباط دارید؟ این ارتباط چه تأثیری بر روند رشد و پیشرفت فرزندشان داشته است؟ 

 بله، وقتی اولیا از شرایط درس خواندن دانش اموزشان اطلاع داشته باشند و من ازشون بخواهم که پیگیر یک مورد خاص یا درس خاصی باشند و چون زمان بیشتری با دانش آموز در ارتباط هستند قطعا در تقویت ضعف هایشان تاثیرگذار است.


برای پیشرفت درسی این دانش آموزان در مدرسه (نیمسال اول) چه برنامه ایی دارید؟

سعی دارم حداقل برای یک درس که خودم در آن قوی هستم مثل ریاضی خلاصه ای تهیه کنم تا برای امتحانات پایانی نیمسال اول برایشان مفید باشد و شب امتحان بتوانند مرور مفیدی داشته باشند.

Menu