نام و نام خانوادگی پشتیبان: زهرا سلطانی
رتبه کنکور: ۲۸۰۰
نام رشته و دانشگاه: ارشد روانشناسی بالینی _ دانشگاه اردبیل
عیار کانونی: 2 سال
مقطع پشتیبان: پایه ششم و هفتم
نام مدیر: خانم مخملی
مصاحبه گر: نازنین مخملی
با توجه به اینکه ۷۸ درصد دانش آموزان شما پیشرفت داشتهاند عملکرد خودتان را برای رشد و پیشرفت دانش آموزانتان توضیح دهید.
برنامهریزی منظم، پیگیری مستمر و ارتباط مؤثر با دانشآموز و اولیای دانشآموزان، تلاش کردم مسیر رشد تحصیلی دانشآموزان را هدفمند کنم.در این ۳ ماه با تحلیل کارنامهها، شناسایی نقاط ضعف و قوت هر دانشآموز و ارائه راهکارهای متناسب با شرایط فردی او، برنامه مطالعه واقعبینانه و قابل اجرا طراحی شد.برگزاری جلسات منظم مشاوره فردی، آموزش روش صحیح مطالعه و مدیریت زمان، افزایش انگیزه و ایجاد حس مسئولیتپذیری در دانشآموزان از اقدامات اصلی من بوده است.
دانش آموزان شما در کدام درس بیشتر پیشرفت داشته اند؟
تقریبا بصورت میانگین در تمام دروس پیشرفت داشته اند. چون در هر آزمون ضعف دانش آموز مورد بررسی قرار میگرفت و برای ازمون بعد هدف گزاری انجام میشد.
مهم ترین عامل رشد و پیشرفت در دانش آموزتان چه عاملی بوده است؟
پاسخ:مهمترین عامل پیشرفت دانشآموزان، برنامهریزی منظم همراه با پیگیری مستمر و ایجاد انگیزه بوده است که باعث افزایش نظم، مسئولیتپذیری و استمرار در مطالعه شده. و همچنین تنان دانش آموزانم از کتاب های آبی استفاده میکنند.
فکر میکنید این روند رشدی چه مدت ادامه دار باشد و این امر مستلزم چه چیزی می باشد؟
این روند رشدی در صورت تداوم برنامهریزی منظم، پیگیری مستمر، افزایش انگیزه و همکاری دانشآموز و خانواده میتواند بهصورت پایدار ادامه داشته باشد.

آیا در روند رشد و پیشرفت دانش آموزی دچار چالش شده بودید؟ چطور چالش را برطرف کردید؟
بله، برخی دانشآموزان در ابتدا دچار افت انگیزه و ضعف در تستزنی بودند که با آموزش نکات تستزنی مانند مدیریت زمان، حذف گزینههای غلط، تحلیل آزمونها و تمرین هدفمند، همراه با پیگیری مستمر، این چالشها بهتدریج برطرف شد.
کدام یک از آموزه های کانون در رشد و پیشرفت دانش آموز شما موثر بوده است؟
پاسخ: آموزههای کانون مانند برنامهریزی استاندارد، آزمونهای منظم، تحلیل دقیق کارنامه، آموزش روش صحیح مطالعه، استمرار در تمرین و تقویت مهارت تستزنی، نقش مؤثری در ایجاد نظم، افزایش انگیزه و پیشرفت تحصیلی دانشآموزان داشته است.
چه منابعی را برای رشد و پیشرفت دانش آموزانتان معرفی کردید؟ آیا آنها استفاده کرده اند؟
تمام دانش اموزانم از کتاب های کانون بر اساس سطح تحصیلی و نیازشان استفاده می کنند، از جمله: کتاب های آبی، کتاب های سه سطحی، کتاب اشتباهات متداول، کتاب های هوش کانون و....
آیا با اولیا دانش آموزان ارتباط دارید؟ این ارتباط چه تأثیری بر روند رشد و پیشرفت فرزندشان داشته است؟
پاسخ: بله، ارتباط منظم و هدفمند با اولیا برقرار بوده است که با ایجاد هماهنگی در پیگیری برنامهها و حمایت در منزل، نقش مؤثری در افزایش نظم، انگیزه و پیشرفت تحصیلی دانشآموزان داشته است.
برای پیشرفت درسی این دانش آموزان در مدرسه (نیمسال اول) چه برنامه ایی دارید؟
برای نیمسال اول، برنامهریزی منظم متناسب با شرایط مدرسه، آموزش روش صحیح مطالعه و تستزنی، پیگیری مستمر تکالیف و آزمونها و افزایش انگیزه با هدف تثبیت و ارتقای عملکرد درسی دانشآموزان در نظر گرفته شده است و همچنین با تک تک دانشآموزان جلسه انفرادی بررسی وضعیت تحصیلی خواهم داشت.
