گفتگو با مریم کرد ورکانه پشتیبان برتر پیشرفت کنکوری شعبه یک همدان

تداوم آن مستلزم استمرار در استفاده از روش‌های مفید کشف شده برای هر درس و تعمیم این روش‌ها به سایر درس‌ها است.

گفتگو با مریم کرد ورکانه پشتیبان برتر پیشرفت کنکوری شعبه یک همدان

نام و نام خانوادگی پشتیبان: مریم کردورکانه

رتبه کنکور : رتبه کنکور ارشد 157

نام رشته و دانشگاه: 

کارشناسی ارشد زمین‌شناسی گرایش تکتونیک دانشگاه بوعلی سینا

عیار کانونی: ۴ سال پشتیبان

چند سال داوطلب کانون بودید: ۱ سال

مقطع پشتیبانی: کنکوری کلیه رشته‌ها

نام مدیر: فاطمه بیگلری


مصاحبه‌کننده: فاطمه بیگلری


با توجه به اینکه ۸۰ درصد دانش‌آموزان شما پیشرفت داشته‌اند، عملکرد خودتان را برای رشد و پیشرفت دانش‌آموزانتان توضیح دهید؟

تشویق به تحلیل آزمون و بررسی آن در بازه زمانی مناسب و نزدیک به آزمون، همراه با مرور نکات یادداشت شده حین تحلیل. همچنین تشویق به افزایش تدریجی ساعات مطالعه و انجام هدف‌گذاری منطقی و قابل دستیابی.


دانش‌آموزان شما در کدام درس بیشتر پیشرفت داشته‌اند؟

در رشته تجربی درس زیست‌شناسی و در رشته ریاضی درس حسابان بیشترین پیشرفت را داشته‌اند.


مهم‌ترین عامل رشد و پیشرفت در دانش‌آموزتان چه عاملی بوده است؟

مهم‌ترین عامل، هدف‌گذاری منطقی و توجه به شاخص «چند از ده» در هر درس بوده است.

گفتگو با مریم کرد ورکانه پشتیبان برتر پیشرفت کنکوری شعبه یک همدان

فکر می‌کنید این روند رشدی چه مدت ادامه‌دار باشد و این امر مستلزم چه چیزی می‌باشد؟

این روند تا زمانی ادامه خواهد داشت که دانش‌آموزان به دنبال افزایش درصدهای خود بوده و با هدف‌گذاری اصولی به آن دست یابند. تداوم آن مستلزم استمرار در استفاده از روش‌های مفید کشف شده برای هر درس و تعمیم این روش‌ها به سایر درس‌ها است.


آیا در روند رشد و پیشرفت دانش‌آموزی دچار چالش شده بودید؟ چطور چالش را برطرف کردید؟

بله، با دانش‌آموزی مواجه بودم که با وجود افزایش ساعات مطالعه، پیشرفتی نداشت. مشکل اصلی، عدم هدف‌گذاری مناسب و استفاده از روش‌های نادرست تست‌زنی بود که با اصلاح این دو مورد برطرف شد.


کدام یک از آموزه‌های کانون در رشد و پیشرفت دانش‌آموز شما مؤثر بوده است؟

تحلیل درست و اصولی آزمون‌ها و ویدیوهای تحلیلی موجود در سایت کانون، که بسیاری از سوالات و ابهامات دانش‌آموزان را رفع کرده است.


چه منابعی را برای رشد و پیشرفت دانش‌آموزانتان معرفی کردید؟ آیا آن‌ها استفاده کرده‌اند؟

دفتر برنامه‌ریزی و کتاب‌های سه‌سطحی را معرفی کردم که دانش‌آموزان از آن‌ها استفاده کردند.


محتوای تماس تلفنی را در چه زمینه‌هایی برنامه‌ریزی می‌کنید؟ در تماس با اولیا چطور؟

در تماس با دانش‌آموزان بر تکنیک‌های تست‌زنی، بررسی ایرادات و پاسخ به سوالات آن‌ها در فاصله بین دو آزمون تمرکز می‌کنم. با اولیا در مورد چالش‌های دانش‌آموز در منزل، راه‌های رفع آن و همچنین روند پیشرفت یا مشکلات وی گفت‌وگو می‌کنم.


چه زمان‌هایی چه جلساتی برای دانش‌آموزان خود برگزار می‌کنید؟

جلسه معارفه و آشنایی با روش صحیح برنامه‌ریزی در ابتدای مهر، جلسه‌ای نزدیک به امتحانات برای آموزش مطالعه صحیح تشریحی همزمان با تستی، جلسه ویژه ایام عید برای یادآوری اهمیت این دوران طلایی، و جلسه جمع‌بندی.

نقاط قوت کار خود را چه می‌دانید؟

ایجاد رابطه صمیمانه با دانش‌آموز و برقراری ارتباط مؤثر برای شناسایی و حل سریع‌تر مشکلات آن‌ها.


چقدر به برنامه‌ریزی در زندگی خود اهمیت داده و تا چه حد برنامه راهبردی را برای دانش‌آموزان مؤثر می‌دانید؟

برنامه‌ریزی را رکن اصلی موفقیت برای یک کنکوری و نیز در زندگی شخصی می‌دانم. بدون برنامه‌ریزی نمی‌توان مسیر درست را تشخیص داد و نقاط قوت و ضعف را شناسایی کرد. برنامه راهبردی کانون به دلیل ساختار جامع آن، بسیار مؤثر است.


آیا در جلسات مرکز و جمعه آقای قلم‌چی شرکت می‌کنید؟ چه تأثیری در رشد دانش‌آموزان شما داشته است؟

بله، در این جلسات شرکت می‌کنم. این جلسات در به‌روزرسانی اطلاعات و رشد شخصی من مؤثر بوده و به من کمک کرده است ارتباط بهتری با دانش‌آموزان برقرار کرده و در پیشرفت آن‌ها نقش مؤثرتری داشته باشم.

Menu