گفتگوبا مبینا بیات پشتیبان برترپیشرفت پایه 12انسانی شعبه یک همدان

با توجه به افزایش همکاری و تعامل دانش‌آموزان، فکر می‌کنم این روند ادامه‌دار باشد. تداوم این امر مستلزم آگاهی بیشتر پشتیبان و حمایت مستمر از دانش‌آموزان است

گفتگوبا مبینا بیات پشتیبان برترپیشرفت پایه 12انسانی شعبه یک همدان

نام و نام خانوادگی پشتیبان: مبینا بیات

رتبه کنکور سراسری: 1900

نام رشته و دانشگاه: حقوق دانشگاه بوعلی سینا

سال‌های پشتیبان کانون: 2 سال

چند سال داوطلب کانون بودید: 1 سال

مقطع پشتیبانی: ۱۲ انسانی

نام مدیر: فاطمه بیگلری


مصاحبه‌کننده: فاطمه بیگلری


با توجه به اینکه درصد زیادی از دانش‌آموزان شما پیشرفت داشته‌اند، عملکرد خودتان را برای رشد و پیشرفت دانش‌آموزانتان توضیح دهید؟

ابتدا شرایط و موقعیت هر دانش‌آموز را به طور کامل بررسی می‌کنم. سپس با دقت به صحبت‌ها و دغدغه‌های خود دانش‌آموز گوش می‌دهم و در نهایت با توجه به وضعیت فردی، راهکارهای مناسب و شخصی‌سازی شده به او ارائه می‌دهم.


دانش‌آموزان شما در کدام درس بیشتر پیشرفت داشته‌اند؟

بیشترین پیشرفت در درس‌های پایه و همچنین درس‌های حفظی دوازدهم مشاهده شده است.


گفتگوبا مبینا بیات پشتیبان برترپیشرفت پایه 12انسانی شعبه یک همدان


مهم‌ترین عامل رشد و پیشرفت در دانش‌آموزتان چه عاملی بوده است؟

مهم‌ترین عامل، توجه دقیق به اشتباهات و سعی مستمر در شناسایی و برطرف کردن آن‌ها بوده است.


فکر می‌کنید این روند رشدی چه مدت ادامه‌دار باشد و این امر مستلزم چه چیزی می‌باشد؟

با توجه به افزایش همکاری و تعامل دانش‌آموزان، فکر می‌کنم این روند ادامه‌دار باشد. تداوم این امر مستلزم آگاهی بیشتر پشتیبان و حمایت مستمر از دانش‌آموزان است.


آیا در روند رشد و پیشرفت دانش‌آموزی دچار چالش شده بودید؟ بله، چطور چالش را برطرف کردید؟

بله، با چالش‌هایی مواجه شده‌ام. برای رفع آن‌ها ابتدا سعی می‌کردم مشکل را به وضوح شناسایی و روشن کنم. سپس با در نظر گرفتن شرایط خاص دانش‌آموز و در صورت نیاز با کمک‌گیری از همکاران یا منابع دیگر، راه‌حل مناسب را پیدا و اجرا می‌کردم.


کدام یک از آموزه‌های کانون در رشد و پیشرفت دانش‌آموز شما مؤثر بوده است؟

آزمون‌های جمع‌بندی کانون تأثیر بسیار مثبتی در این روند داشته‌اند.


چه منابعی را برای رشد و پیشرفت دانش‌آموزانتان معرفی کردید؟ آیا آن‌ها استفاده کرده‌اند؟

سعی می‌کنم انتخاب نهایی منابع را به عهده خود دانش‌آموز بگذارم تا با توجه به شرایط خود تصمیم بگیرد. با این حال، مزایا و معایب هر منبع را به طور کامل برایشان توضیح می‌دهم.



محتوای تماس تلفنی را در چه زمینه‌هایی برنامه‌ریزی می‌کنید؟ در تماس با اولیا چطور؟

در تماس با دانش‌آموزان، بیشتر بر روی نحوه برنامه‌ریزی، مدیریت زمان و نکات مطالعه هر درس تمرکز می‌کنم. در تماس با اولیا نیز نکات روان‌شناختی برای حمایت مؤثرتر از دانش‌آموز را در میان می‌گذارم.


چه زمان‌هایی چه جلساتی برای دانش‌آموزان خود برگزار می‌کنید؟

جلسات را عمدتاً پس از هر آزمون برگزار می‌کنم، زیرا در این زمان دانش‌آموز تحت تأثیر فضای رقابتی و کنکوری قرار دارد و تمرکز بیشتری برای پذیرش راهنمایی‌ها دارد.


نقاط قوت کار خود را چه می‌دانید؟

برقراری رابطه صمیمانه و مبتنی بر اعتماد، نگاه واقع‌بینانه به شرایط هر دانش‌آموز و ارائه مشاوره شخصی‌سازی شده از نقاط قوت کار من است.


چقدر به برنامه‌ریزی در زندگی خود اهمیت داده و تا چه حد برنامه راهبردی را برای دانش‌آموزان مؤثر می‌دانید؟

در زندگی شخصی همواره برای اهدافم برنامه‌ریزی کوتاه‌مدت و بلندمدت انجام می‌دهم. برنامه راهبردی کانون را به دلیل دربرگیری هر دو نوع برنامه‌ریزی، بسیار مؤثر می‌دانم و معتقدم به شدت در تحقق اهداف دانش‌آموزان کمک می‌کند.


آیا در جلسات مرکز و جمعه آقای قلم‌چی شرکت می‌کنید؟ چه تأثیری در رشد دانش‌آموزان شما داشته است؟

بله، در این جلسات حضور داشته‌ام. نکات مشاوره‌ای ارزشمندی که در این جلسات مطرح می‌شود را در تماس‌هایم با دانش‌آموزان منتقل می‌کنم که بسیار مفید بوده است.

Menu