نام و نام خانوادگی پشتیبان: زهرا صادقی
رتبه کنکور سراسری:۵۱۷ منطقه دو
نام رشته و دانشگاه:پزشکی دانشگاه علوم پزشکی همدان
عیار کانونی:۲ سال پشتیبان کانون
چند سال داوطلب کانون بودید:۴ سال
مقطع پشتیبانی:دوازدهم تجربی
نام مدیر:فاطمه بیگلری
مصاحبهکننده:فاطمه بیگلری
با توجه به اینکه ۵۵ درصد دانش آموزان شما پیشرفت داشتهاند عملکرد خودتان را برای رشد و پیشرفت دانش آموزانتان توضیح دهید؟
ابتدا تحلیل کارنامه را برای هر دانشآموز به طور جداگانه انجام میدهم.تمرکز اولیه بر روی درسهایی است که دانشآموز در آنها پیشرفت داشته و از آنها میخواهم روش موفقیتآمیز خود را برای سایر درسها نیز به کار گیرند تا نقاط ضعفشان برطرف شود. همچنین تأکید من بر شرکت حضوری در آزمون است، حتی اگر دانشآموز به تمام مباحث نرسیده باشد، زیرا پاسخدادن به بخشهای خواندهشده نیز بسیار سودمند است.
دانش آموزان شما در کدام درس بیشتر پیشرفت داشته اند؟
دانشآموزان من در درس زیستشناسی بیشترین پیشرفت را داشتهاند که به دلیل اهمیت ویژه این درس در رشته تجربی و اختصاص زمان مطالعاتی مناسب و متمرکز از سوی آنها است.
مهم ترین عامل رشد و پیشرفت در دانش آموزتان چه عاملی بوده است؟
به نظر من مهمترین عامل،تحلیل منظم و بهموقع آزمونها است که ترجیحاً باید در همان روز جمعه انجام شود. پیگیری دقیق و تحلیل تکبهتک درسها و نتایج آزمونهای کانون، اصلیترین دلیل پیشرفت دانشآموزانم بوده است.

فکر میکنید این روند رشدی چه مدت ادامه دار باشد و این امر مستلزم چه چیزی می باشد؟
این روند مادامی که دانشآموزانم شرکت منظم در آزمونها و تحلیل جدی آنها را ادامه دهند،تداوم خواهد داشت و پیشرفت برای آنها دور از انتظار نخواهد بود.
آیا در روند رشد و پیشرفت دانش آموزی دچار چالش شده بودید؟ چطور چالش را برطرف کردید؟
بله،چالش بخشی جداییناپذیر از این مسیر است. با پیگیریهای مداوم و برگزاری جلسات منظم با خود دانشآموزان، این چالشها تا حد زیادی برطرف شدهاند.
کدام یک از آموزه های کانون در رشد و پیشرفت دانش آموز شما موثر بوده است؟
برنامهریزی اصولی،شرکت در آزمونهای حضوری و تحلیل منظم آزمونها، مهمترین آموزههای کانون بوده که هم برای من و هم برای دانشآموزانم بسیار موثر واقع شدهاند.
چه منابعی را برای رشد و پیشرفت دانش آموزانتان معرفی کردید؟ آیا آنها استفاده کرده اند؟
کتابهای سهسطحی را برای آشنایی با انواع سوالات و دفتر برنامهریزی کانون را برای مشخص کردن مسیر مطالعاتی معرفی کردهام که دانشآموزانم از آنها استفاده میکنند.
محتوای تماس تلفنی را در چه زمینه هایی برنامه ریزی می کنید؟ در تماس با اولیا چطور ؟
در تماس تلفنی،ابتدا بر نقاط قوت دانشآموز تأکید میکنم و از او میخواهم این راهبردهای موفق را برای سایر درسها نیز به کار ببرد. همچنین برنامه راهبردی آزمون پیشرو را به طور کامل برایش تبیین میکنم. در تماس با اولیا نیز همین رویکرد را با اطلاعرسانی از روند کلی دنبال میکنم.
چه زمان هایی چه جلساتی برای دانش آموزان خود برگزار می کنید ؟
بهترین زمان برای برگزاری جلسات،پس از هر آزمون است زیرا تمامی دانشآموزان حضور دارند. در این جلسات علاوه بر دانشآموزان، از اولیای آنها نیز دعوت به عمل میآورم.
نقاط قوت کار خود را چه می دانید ؟
پیگیری مستمر و داشتن ارتباطی دوستانه و نزدیک با دانشآموزان را نقطه قوت کار خود میدانم و همواره سعی میکنم این ارتباط را حفظ و تقویت کنم.

چقدر به برنامه ریزی در زندگی خود اهمیت داده و تا چه حد برنامه راهبردی را برای دانش آموزان موثر می دانید ؟
من برای برنامهریزی در زندگی شخصی خود اهمیت زیادی قائلم و سعی میکنم برنامهای جامع داشته باشم.برنامه راهبردی قلم چی نیز مسیر مطالعاتی روشنی از ابتدای سال برای دانشآموزان ترسیم میکند و از سردرگمی آنها در میانه راه جلوگیری مینماید.
آیا در جلسات مرکز و جمعه آقای قلم چی شرکت می کنید ؟ چه تاثیری در رشد دانش آموزان شما داشته است ؟
شرکت در جلسات مرکز و تبادل نظر با سایر پشتیبانها،باعث همافزایی علمی و بهبود کیفیت مشاوره میشود که این امر به نفع هر دو گروه پشتیبانها و دانشآموزان است. جلسات جمعه آقای قلم چی نیز نکات اصلی و مسیر راه را یادآوری و آنوزش می دهد.
