گفتگو با حسین پورعلیقلی پشتیبان برترقهرمان پیشرفت درسی.ازمیاندوآب

گفتگو با حسین پورعلیقلی پشتیبان برترقهرمان پیشرفت درسی.ازمیاندوآب.استان آذربایجان غربی

گفتگو با حسین پورعلیقلی پشتیبان برترقهرمان پیشرفت درسی.ازمیاندوآب

 

نام و نام خانوادگی پشتیبان:  حسین پورعلیقلی

مقطع پشتیبانی: متوسطه دوم وکنکوری 

رشته ی پشتیبانی: تجربی و ریاضی

نام شهر و استان: استان آذربایجان غربی شهرستان میاندوآب

عیار کانونی پشتیبانی: پیشرفت 100  درصدی دانش آموزان در آزمون 21  آذر

رشته و دانشگاه تحصیل: حقوق – درحال حاضر مشغول وآمادگی آزمون ارشد 

میزان پیشرفت درسی دانش آموزان در آزمون 21 آذر نسبت به 4 و 11 مهر: % 70 پیشرفت درسی 

 

نام مدیرگروه:  ثریا فلاحی

 

قبل از هر چیز، به نظر شما با توجه به این که سال گذشته پشتیبانی گروه های پایه ی دهم و یازدهم را داشته اید، پشتیبانی در گروه پایه با گروه کنکوری چه تفاوت هایی دارد ؟

به نظر من تمامی دانش آموزان بایستی درجه اهمیت یکسان برای شخص پشتیبان داشته باشند.

اما لازم به ذکر است در پشاتیبانی گروه پایه،نقش پشتیببان بیشتر (سازه سازی وتربیت عادت های درست)است.دانش آموزان پایه معمولا هنوز مهارت های اساسی مثل برنامه ریزی،مدیریت زمان،آشنایی بامدل درس خواندن وحتی شناخت نقاط قوت وضعف خود را به صورت دقیق شکل نداده اند.بنابراین تمرکز اصلی پشتیبان در این مقطع،آموزش مسیر،ساخت زیر بنا،ایجاد انگیزه پایدار وتربیت دانش آموز مسئولیت پذیر ومنظم است.امادر گروه کنکوری ها،پشتیبانی بیشترحالت (هدایت حرفه ایی و تنظیم عملکرد)پیدا می کند.دانش کنکوری معمولا ساختار اولیه را دارد ونقش پشتیبان نزدیک تر به یک مربی است.

به زبان ساده در پایه ها بیشتر " می سازیم "،در کنکوری ها بیشتر "هدایت وبهینه سازی" می کنیم. 

 

 

شما به عنوان پشتیبان کنکوری، چگونه این سختی بیشتر کار را مدیریت کردید؟ فکر می کنید نقطه قوت کار شما تا به الان چه بوده است؟

هرکاری سختی خود را به دنبال دارد ولی  ارتباط نزدیک با دانش آموزان و حذف آن نقش قدیمی وکلیشه ایی پشتیبان و ایجاد چهره ایی نزدیک وهمراه با دانش آموز که علاوه بر پیگیری درسی،ارتباط دوستی با دانش آموزدارد.و به نظرم یکی از نقاط قوت من همان ارتباط نزدیک با دانش آموزانم است. 

 

 

مهم ترین کاری که شما برای دانش آموزانتان انجام می دهید چیست؟چگونه این کارها منجر به پیشرفت درسی دانش آموزان شما می شود؟

من سعی میکنم نقاط مبهم برنامه راهبردی را برای دانش آموزانم روشن کنم.سعی میکنم استرس اضافی آنهارا با بیان تجارب و واقعیت ها از آنها دور کنم.و همیشه در جلسات  حضوری ایشان را به حفظ ارتباط باخانواده شان ترغیب میکنم.این اقدامات باعث می شود که دانش مسیر نسبتا هموار تری برای پیشرفت داشته باشد.

 گفتگو با حسین پورعلیقلی پشتیبان برترقهرمان پیشرفت درسی.ازمیاندوآب


چالش بیشتر دانش آموزان تحت پوشش شما در چه درسی است؟ و چه راه کاری برای رفع این چالش به آنها پیشنهاد می کنید؟

دانش آموزان رشته تجربی معمولا با درس ریاضی و فیزیک مشکل دارند و اکثر آنها به سختی آزمون های ریاضی را پشت سر میگذارند و اغلب رغبتی به مطالعه این درس ندارند وبه نظرم نقطه مهم وکلیدی همین است.به آنها توصیه میکنم که سعی کنند حتی کم هم که باشد علاقه نشان دهند به این درس.به آنها همیشه میگویم که ریاضی هم در آزمون ها وهم در کنکور ضریب پنهان دارد ومی تواند باعث افزایش قابل توجه تراز شما شود.اغلب وقتی از ضریب پنهان واهمیت آن اطلاع پیدا می کنند رضایتشان جلب می شود.

 


به عنوان یک پشتیبان موفق در مقوله ی پیشرفت درسی دانش آموزانتان، مهم ترین عامل پیشرفت دانش آموز در آزمون های کانون را چه می دانید؟ کمی توضیح دهید

اگر کوتاه وخلاصه بخواهم بگویم،استمرار و ممارست یکی از مهم ترین عوامل پیشرفت هر دانش آموز موفقی است.استمرار در تمرین وتلاش و استمرار در تحلیل سوالات آزمون و عیب یابی سوالا غلط زده شده ونزده و همچنین حل چند باره سوالات آزمون از دیگر عوامل موفقیت دانش آموزان موفق است.البته نظم در زندگی و به اصطلاح حرفه ایی زندگی کردن هم بی تاثیر نیست در مسیر موفقیت.

 


شما چقدر به موضوعات جدید در کانون و اطلاع رسانی همه جانبه ی آنها به دانش آموزان اهمیت می دهید؟

همیشه اخبار جدید را از طریق کانال های ارتباطی به اطلاع دانش آموزانم می رسانم.

 

نظر شما راجع به منابع کانون و مهندسی منابع دانش آموزان کنکوری چیست؟ طبقه بندی دانش آموزان را برای استفاده از کتاب های کانون به چه شکل انجام می دهید؟

 

 

دوران جمع بندی را چگونه می بینید؟ برای استفاده  موثر از این دوران چه پیشنهاداتی به دانش آموزان خود می دهید؟

به نظرم دوران جمع بندی از اهمیت بسیار بالایی برخوردار بوده و هر دانش آموزی باید این دوران را باجدیت پشت سر بگذارد و به نظر من هر کار مثبتی در این دوران به مانند جمع کردن توشه ایی برای سال آینده یا آزمون های مهم پیش رو است.

 


در تماس های خود با گروه تحت پوششتان بیشتر با اولیا صحبت می کنید یا دانش آموزان؟ نقش اولیا را به چه شکل می بینید؟

یکی از تفاوت های کاری من با بقیه این است که به موازات ارتباطم با دانش آموز،ارتباط مناسب و مستمری با اولیای ایشان دارم و همیشه از اخبار مربوط به دانش آموز وحتی رفتار او در خانه اطلاع پیدا می کنم ودر صورت بروز مشکل سریعا با همفکری اولیا راه حلی مناسب پیدا می کنم.

 


برای نتیجه گیری بهتر دانش آموزانتان در نیم سال اول چه برنامه ای دارید؟ هدف گذاری شما برای نیم سال دوم چیست؟  

رفع اشتباهات وتمرین یاد نگرفته وها واز همه مهم تر تثبیت مطالبی که در آنها وضعیت مناسبی دارا هستند.

 

از آزمون 21 آذر بگویید. هم حضور آزمون و هم پیشرفت درسی دانش آموزانتان نسبت به آزمون های 4 و 11 مهر؟چه برنامه ریزی ای کردید و به چه نتیجه ای رسیدید؟

از قبل از21 آذر با دانش آموزان گفتگو کرده واز اهمیت این آزمون وحالت مقایسه ای آنها  ایشان را مطلع کرده بودم.



به عنوان یک پشتیبان متعهد و دلسوز در مجموعه ی کانون فرهنگی آموزش (قلم چی) در شهر میاندوآب، به دانش آموزان کنکوری در سطح کشور چه توصیه ای دارید؟

تلاش همه چیز است!.

تلاش کنید که همه آن رویایی که در ذهن متصور هستید و برای آن شب وروز فکر میکنید ودر ذهنتان خوشحالی،به واقعیتی شیرین تبدیل شود.باور کنید طعم موفقیت بعد خستگی به قدری شیرین است که تا همیشه با شما خواهد بود.و من همیشه می گویم به آن فکر کنید که علاوه بر خودتان دونفر هستند که شما یک خوشحالی بزرگ به آنها بدهکارید .درسته ، پدر ومادرتان.پیروز و موفق و مانا باشید.

Menu