گفتگوباامیرحسین احمدمسلک،پشتیبان برترقهرمان پیشرفت درسی.ازمیاندآب

گفتگوباامیرحسین احمدمسلک،پشتیبان برترقهرمان پیشرفت درسی.ازمیاندآب_استان آذربایجان غربی

گفتگوباامیرحسین احمدمسلک،پشتیبان برترقهرمان پیشرفت درسی.ازمیاندآب

نام و نام خانوادگی پشتیبان: امیرحسین احمدمسلک

 مقطع پشتیبانی: متوسطه دوم

 رشته ی پشتیبانی: تجربی

 نام شهر و استان: استان آذربایجان غربی شهرستان میاندپاب

 عیار کانونی پشتیبانی: پیشرفت 100  درصدی دانش آموزان در آزمون 21  آذر

 رشته و دانشگاه تحصیل: رتبه 2655 کنکور تجربی . کارشناسی ارشد روانشناسی تربیتی دانشگاه آزاد اسلامی واحد مهاباد 

 میزان پیشرفت درسی دانش آموزان در آزمون 21 آذر نسبت به 4 و 11 مهر: % 001 پیشرفت درسی 

 

نام مدیرگروه: اسماعیل مشایخی 

 

قبل از هر چیز، به نظر شما با توجه به این که سال گذشته پشتیبانی گروه های پایه ی دهم و یازدهم را داشته اید، پشتیبانی در گروه پایه با گروه کنکوری چه تفاوت هایی دارد ؟

 در گروه های دهم و یازدهم ما فقط با دروس یک پایه سروکار داریم و باید مباحث یک پایه را مدیریت کنیم ولی در گروه های کنکوری باید حواسمون به دروس هر سه پایه دهم ، یازدهم و دوازدهم باشد و از یک طرف هم دانش آموز باید هر آزمون با استراتژی متفاوت به آزمون بیاید تا پیشرفت داشته باشد چون اگر از یک استراتژی به آزمون بیاید مطمعنان پیشرفت خوبی نخواهد داشت به هر حال دانش آموز کنکوری باید در همه زمینه ها حتی در تایم مطالعه هر کتاب نظم  و استمرار داشته باشد تا در هر آزمون پیشرفت کند .

 

 

شما به عنوان پشتیبان کنکوری، چگونه این سختی بیشتر کار را مدیریت کردید؟ فکر می کنید نقطه قوت کار شما تا به الان چه بوده است؟

من واسه کارهایی که بین هر آزمون باید انجام دهم برنامه ریزی میکنم تا چیزی از قلم نیوفتد و همچنین ارتباط صمیمانه با دانش آموزان نقطه قوت کار من هست . من  علاوه بر مشاور تحصیلی درمورد مشکلات هر دانش آموز با آن ها صحبت میکنم و آن ها را راهنمایی میکنم

 

گفتگوباامیرحسین احمدمسلک،پشتیبان برترقهرمان پیشرفت درسی.ازمیاندآب

مهم ترین کاری که شما برای دانش آموزانتان انجام می دهید چیست؟چگونه این کارها منجر به پیشرفت درسی دانش آموزان شما می شود؟ 

تحلیل کارنامه و ارائه ی راهکار های متفاوت برای درس هایی که دانش آموز در آن مشکل داشته و همچنین بررسی برنامه و دفتر برنامه ریزی دانش آموزانم از مهمترین کارهایی است که انجام داده می شود .این کارها باعث تغییر و بهتر تر شدن برنامه دانش آموزان می شود و همچنین به کارهایی که دانش آموز باید در بین دوهفته آزمون باید انجام دهد نظم می دی 

 


چالش بیشتر دانش آموزان تحت پوشش شما در چه درسی است؟ و چه راه کاری برای رفع این چالش به آنها پیشنهاد می کنید؟

بیشتر دانش آموزان در درس ریاضی مشکل داشته و اکثرا به مباحث آزمون قبلا نمی رسیدند . بزای رفع این مشکل پیشنهاد شد که همه ی دانش آموزان هر روز در برنامه خود ریاضی داشته باشند و ریاضی رو تکه تکه بخوانند با تایم های کم  تا هم بازدهی خوبی داشته باشد هم از خواندن درس ریاضی خسته نمی شوند 

 


به عنوان یک پشتیبان موفق در مقوله ی پیشرفت درسی دانش آموزانتان، مهم ترین عامل پیشرفت دانش آموز در آزمون های کانون را چه می دانید؟ کمی توضیح دهید

مهمترین دلیل پیشرفت هر دانش آموز در آزمون های کانون استمرا و پیوستگی در اجرای برنامه ی کانون هست . هر دانش آموز اگر در برنامه ی خود نظم و استمرار داشته باشد مطمئنان پیشرفت خود را خواهد دید ولی اگر برنامه ی دانش آموزی نوسانی باشد مطعنان پیشرفتش را تحت تاثیر قرار خواهد داد .همچنین تحلیل آزمون بعد از هر آزمون و شرکت در آزمون های هدف گذاری و مشابه پارسال از عوامل پیشرفت دانش آموزان هست .

 

شما چقدر به موضوعات جدید در کانون و اطلاع رسانی همه جانبه ی آنها به دانش آموزان اهمیت می دهید؟

هر موضوع جدیدی که از طرف کانون مطرح می شود یک اتاق فکری پشت این موضوع جدید هست بنابراین صد درصد می تواند پیشرفت دانش آموزان را تحت تاثیر بگذارد هر موضوع جدید کانون را از طریق تماس سریعا به دانش آموزان اطلاع می دهم و اگر نیاز به توضیح بیشتر داشت خود دانش آمچز را هم به سایت کانون ارجاع می دهم و همین موضوع را سر جلسه آزمون پیگیری میکنم .

 


نظر شما راجع به منابع کانون و مهندسی منابع دانش آموزان کنکوری چیست؟طبقه بندی دانش آموزان را برای استفاده از کتاب های کانون به چه شکل انجام می دهید؟

برای مهندسی منابع دانش آموزان به کارنامه ی آن ها بیشتر توجه میشود از جمله میزان پاسخ دهی به سوالان ساده و مشابه امتحانی پ در مرحله بعد نگاه به میزان پاسخ درست سوالات دشوار و دشوارتر مطابق با این ها کتاب های کانون برای دانش آموزان معرفی می شود و آزمون به آزمون این منابع تاثیر خود را می گذارند 

 


دوران جمع بندی را چگونه می بینید؟ برای استفاده  موثر از این دوران چه پیشنهاداتی به دانش آموزان خود می دهید؟ 

دوران جمع بندی از مهمترین دوره های تحصیلی از جمله برای دانش آموزان کنکوری است در این دوران بهتر است دانش آموزان با استراتژی بازگشتی و زدن آزمون های جمع بندی سال های گذشته و کتاب جمع بندی کانون مباحث را جمع بندی کنند و هر سه روز یک آزمون بزنند

 

در تماس های خود با گروه تحت پوششتان بیشتر با اولیا صحبت می کنید یا دانش آموزان؟ نقش اولیا را به چه شکل می بینید؟

تقریبا تعداد تماس با اولیا با دانش آموزان برابر هست . دانش آموزان موفق اولیایی تشویق کننده و پشتیبان دارند نقش اولیا در موفقیت دانش آموز خیلی زیاد هست اولیا باید از برنامه دانش آموزان و نقاط ضعف آن ها با خبر باشند و از نحوه ی بر طرف شدن نقاط ضعف آن ها اطلاع داشته باشند و هدایتگر دانش آموزان باشند .



برای نتیجه گیری بهتر دانش آموزانتان در نیم سال اول چه برنامه ای دارید؟ هدف گذاری شما برای نیم سال دوم چیست؟  

دانش آموزان برای موفقیت در نیمسال اول نباید مبحث جدیدی برای شب امتحان داشته باشند و همچنین به تعداد انبوه باید نمونه سوال از کتاب های پر تکرار و سایت کانون دانش آموزان حل کنند . برای نیمسال دوم باید دانش آموزان تا اواخر اسفند ماه همه ی دروس تقریبا  جمع بندی کرده و شروع به زدن آزمون و نمونه سوال کنند . 

 

از آزمون 21 آذر بگویید. هم حضور آزمون و هم پیشرفت درسی دانش آموزانتان نسبت به آزمون های 4 و 11 مهر؟چه برنامه ریزی ای کردید و به چه نتیجه ای رسیدید؟

حضور دانش آموزان در آزمون 21  آذر تقریبا کامل بود و 100 درصد دانش آموزانم پیشرفت داشتند . دانش آموزان هم آزمون 4 مهر هم 11 مهر را دوباره تحلیل کردند و آزمون  مشابه پارسال رو شرکت کردند و نتیجه ی پیشرفت خود را در آزمون 21 آذر دیدند . 

 


به عنوان یک پشتیبان متعهد و دلسوز در مجموعه ی کانون فرهنگی آموزش (قلم چی) در شهر میاندواب ، به دانش آموزان کنکوری در سطح کشور چه توصیه ای دارید؟

یک دانش آموز کنکوری باید مطالعه ی مسمتر و پیوسته داشته باشند و سعی کنند هفته دوم آزمون فقط آزمون های سال های گذشته رو کار کنند و با تیپ تست های بیشتر آشنا شوند .

Menu