گفت و گو با سعید جولائی پشتیبان برتر پیشرفت درسی از خمینی شهر

نام و نام خانوادگی پشتیبان: سعید جولائی نام رشته و دانشگاه:فیزیک دانشگاه فرهنگیان عیار کانونی :4 سال تجربه

گفت و گو با سعید جولائی پشتیبان برتر پیشرفت درسی از خمینی شهر

نام و نام خانوادگی پشتیبان: سعید جولائی
نام رشته و دانشگاه:فیزیک دانشگاه فرهنگیان
عیار کانونی :۴ سال تجربه
مقطع پشتیبانی: دبیرستان دوره دوم
نام مدیر:مریم عرب پور
مصاحبه‌گر: ثنا میردامادیان


1-با توجه به اینکه  درصد زیادی دانش آموزان شما پیشرفت داشته‌اند عملکرد خودتان را برای رشد و پیشرفت دانش آموزانتان توضیح دهید؟
 هم سر جلسه ازمون قبلی به دانش اموزان اعلام شد هم برای دانش اموزان اهمیت این ازمون شرح داده شد از طرف دیگر در قالب پیامک به دانش اموزان یاداوری نیز شد

 2-دانش آموزان شما در کدام درس بیشتر پیشرفت داشته اند؟
هر‌ دانش اموز بنا به نقاط ضعف و قوت پیشرفت های متفاوتی داشت ولی در کل در تمامی درس ها پیشرفت دیده میشد
 

3-مهم ترین عامل رشد و پیشرفت در دانش آموزتان چه عاملی بوده است؟
پیوستگی مطالعاتی و مطالعه دقیق برنامه درسی البته نباید از انگیزه دانش اموزان غافل شد که علاقه مند به کسب تراز های بهتر بودن

4-فکر می‌کنید این روند رشدی چه مدت ادامه دار باشد و این امر مستلزم چه چیزی می باشد؟
بستگی به دانش اموزان دارد که تا چه زمانی استمرار مطالعاتی خودشان را ادامه دهند ولی با توجه به بهبود نتایج دانش اموز از این نتیجه انگیزه میگیرد و احتمالا فعلا پیشرفت دانش اموزان ادامه دارد


5-آیا در روند رشد و پیشرفت دانش آموزی دچار چالش شده بودید؟ چطور چالش را برطرف کردید؟
صحبت های منطقی و انگیزه بخش با دانش اموزان عامل بسیار مهمی برای ادامه راه توسط دانش اموزان است برگزاری جلسات مشاوره انگیزشی از جمله این موارد بود

6-کدام یک از آموزه های کانون در رشد و پیشرفت دانش آموز شما موثر بوده است ؟از آموزه‌های مهم کانون، “خودارزیابی پس از آزمون” و “دفتر برنامه‌ریزی شخصی” بیشترین تأثیر را داشتند. این دو مهارت کمک کردند دانش‌آموزان ضعف‌های خود را تشخیص دهند، برنامه‌ی مطالعه‌شان را اصلاح کنند و با هدف‌گذاری دقیق‌تری مسیر رشد را ادامه دهند.
 

7-چه منابعی را برای رشد و پیشرفت دانش آموزانتان معرفی کردید؟ آیا آنها استفاده کرده اند؟ منابع پیشنهادی شامل کتاب‌های آموزشی و جمع‌بندی کانون، جزوات تحلیلی آزمون‌ها، و دفتر برنامه‌ریزی بودند. بیشتر دانش‌آموزان این منابع را تهیه و به‌صورت منظم استفاده کردند. دفتر برنامه‌ریزی بیشترین نقش را در حفظ نظم و خودمدیریتی دانش‌آموزان ایفا کرد.



8-آیا با اولیا دانش آموزان ارتباط دارید؟ این ارتباط چه تأثیری بر روند رشد و پیشرفت فرزندشان داشته است؟ بله، ارتباط من با اولیای دانش‌آموزان منظم و مؤثر بوده است. در این ارتباط تلاش کردم والدین را در جریان مسیر تحصیلی فرزندانشان قرار دهم. این همکاری باعث افزایش حمایت خانواده از دانش‌آموز و در نتیجه رشد انگیزه و عملکرد درسی آنان شد.
 

9-برای پیشرفت درسی این دانش آموزان در مدرسه (نیمسال اول) چه برنامه ایی دارید؟برای نیمسال اول تمرکز من بر تثبیت عادت‌های مطالعاتی، برگزاری جلسات تحلیل آزمون و کارگاه‌های آموزشی مهارت آزمون‌دهی است. همچنین جلسات انگیزشی و هماهنگی با دبیران برای شناسایی نقاط ضعف و برنامه‌ریزی هدفمند جهت رفع آن‌ها در دستور کار قرار دارد.

Menu