نام و نام خانوادگی پشتیبان: فاطمه عباسی
رتبه کنکور سراسری: 1300
نام رشته و دانشگاه: زبان و ادبیات فارسی باهنر کرمان
عیار کانونی : 7 سال پشتیبان
مقطع پشتیبانی: متوسطه 1(هفتم ، هشتم و نهم)
نام مدیر: غلامعباس خراسانی نژاد
مصاحبهگر: زهره زادمهر
- با توجه به اینکه 78 درصد دانش آموزان شما پیشرفت داشتهاند عملکرد خودتان را برای رشد و پیشرفت دانش آموزانتان توضیح دهید؟
با توجه به پیشرفت 78 درصد از دانشآموزان، عملکرد بنده مبتنی بر تحلیل دقیق آزمونها و آموزش روش مطالعهی صحیح هر درس بوده است. پس از هر آزمون، نقاط قوت و ضعف دانشآموزان را بهصورت فردی بررسی کرده و بر اساس نتایج، برنامهریزی اصلاحی انجام دادم. همچنین برای هر درس، روش مطالعهی متناسب (مرور، خلاصهنویسی، حل تمرین و مدیریت زمان) را به دانشآموزان آموزش داده و بر اجرای مستمر آن نظارت داشتم. این رویکرد باعث افزایش آگاهی دانشآموزان از شیوهی یادگیری خود و در نتیجه بهبود عملکرد تحصیلی آنان شد.
- دانش آموزان شما در کدام درس بیشتر پیشرفت داشته اند؟
دانشآموزان بیشترین میزان پیشرفت را در دروس ریاضی و علوم داشتهاند که بهعنوان دروس اختصاصی و مورد تأکید، تمرکز آموزشی بیشتری بر آنها صورت گرفته است. برنامهریزی هدفمند، تحلیل عملکرد و آموزش روش مطالعهی مناسب این دروس، نقش مؤثری در این پیشرفت داشته است.
- مهم ترین عامل رشد و پیشرفت در دانش آموزتان چه عاملی بوده است؟
سه عامل مهم رشد و پیشرفت دانشآموزان
۱. برنامهریزی دقیق و هدفمند درسی
داشتن برنامهریزی منظم، متناسب با سطح علمی هر دانشآموز، باعث افزایش تمرکز، مدیریت بهتر زمان و پیشرفت تدریجی و پایدار شده است.
۲. بررسی و ارزیابی شبانه برنامهها
کنترل و بررسی شبانهی برنامهی درسی تمامی دانشآموزان، نقش مؤثری در شناسایی نقاط ضعف، اصلاح اشتباهات و تثبیت عادات صحیح مطالعه داشته است.
۳. پیگیری مستمر و ایجاد نظم آموزشی
پیگیری مداوم اجرای برنامهها و ایجاد نظم و تعهد در انجام تکالیف، موجب افزایش مسئولیتپذیری و انگیزه در دانشآموزان شده است.
- فکر میکنید این روند رشدی چه مدت ادامه دار باشد و این امر مستلزم چه چیزی می باشد؟
این روند رشدی انشاءالله در بلندمدت ادامهدار خواهد بود و پیشبینی میشود که این پیشرفت به سایر دروس نیز تعمیم پیدا کند. تحقق و تداوم این امر مستلزم تأکید مستمر بر مدیریت زمان، پایبندی به برنامهریزی درسی و تعهد دانشآموز به اجرای منظم برنامهها میباشد. حفظ نظم مطالعاتی و استمرار در اجرای برنامه، نقش کلیدی در تثبیت و گسترش این رشد خواهد داشت.
- آیا در روند رشد و پیشرفت دانش آموزی دچار چالش شده بودید؟ چطور چالش را برطرف کردید؟
بله، در روند رشد و پیشرفت دانشآموز با چالش مواجه بودیم. مهمترین چالش، عدم هماهنگی دانشآموز بین برنامههای مدرسه و آزمونها بود. این مشکل با ارائه یک برنامهریزی منسجم و تقسیمبندی راهبردی برنامهها در بازهای دو هفتهای برطرف شد و پس از آن، هماهنگی و عملکرد دانشآموز به شکل مطلوبی بهبود یافت.
- کدام یک از آموزه های کانون در رشد و پیشرفت دانش آموز شما موثر بوده است؟
برنامهریزی راهبردی و آموزش مدیریت زمان از مؤثرترین آموزههای کانون در رشد و پیشرفت دانشآموز بوده است. این آموزهها باعث شد دانشآموز بتواند بین برنامههای مدرسه و آزمونها تعادل برقرار کرده و با نظم و هدفمندی بیشتری مطالعه کند که در نهایت به بهبود عملکرد تحصیلی او منجر شد.

- چه منابعی را برای رشد و پیشرفت دانش آموزانتان معرفی کردید؟ آیا آنها استفاده کرده اند؟
برای رشد و پیشرفت دانشآموز، کتابهای پرتکرار، آبی و سهسطحی متناسب با نیاز و سطح علمی دانشآموز معرفی شده است. بله، دانشآموز به استفاده منظم از این منابع پایبند بوده و از آنها در روند مطالعه خود بهره میبرد.
- آیا با اولیا دانش آموزان ارتباط دارید؟ این ارتباط چه تأثیری بر روند رشد و پیشرفت فرزندشان داشته است؟
بهصورت دو هفته یکبار از طریق والدین، وضعیت مطالعاتی دانشآموز را پیگیری میکنم. این ارتباط مستمر باعث شناخت بهتر دانشآموز از نظر روحی و تیپ تحصیلی شده و در نتیجه به بهبود روند رشد و پیشرفت تحصیلی او کمک کرده است.
- برای پیشرفت درسی این دانش آموزان در مدرسه (نیمسال اول) چه برنامه ایی دارید؟
برای پیشرفت درسی دانشآموز در مدرسه در نیمسال اول، برنامه شامل مطالعه جزوههای دستنویس و نکات مهم یادداشتشده توسط دانشآموز، استفاده از کتابهای پرتکرار و همچنین تمرین و بررسی سؤالات امتحانی موجود در سایت کانون است.
