گفت و گو با حسن مهدوی ; پشتیبان برتر قهرمان پیشرفت درسی از ساری

گفت و گو با حسن مهدوی ; پشتیبان برتر قهرمان پیشرفت درسی نهم از ساری

گفت و گو با حسن مهدوی ; پشتیبان برتر قهرمان پیشرفت درسی از ساری

نام و نام خانوادگی پشتیبان: حسن مهدوی

رتبه کنکور سراسری: 3000

نام رشته و دانشگاه : مهندسی برق – صنعتی نوشیروانی بابل

عیار کانونی : 4 سال

مقطع پشتیبانی : نهم

نام مدیر: محسن خلیلی

 

 

مصاحبه گر: محسن خلیلی


گفت و گو با حسن مهدوی ; پشتیبان برتر قهرمان پیشرفت درسی از ساری

 

 

1- با توجه به اینکه ۷۵ درصد دانش‌آموزان شما پیشرفت داشته‌اند، عملکرد خود را برای رشد و پیشرفت آن‌ها توضیح دهید.

در برنامه‌ریزی دانش‌آموزان، تمرکز اصلی من بر منظم بودن شرکت در آزمون‌ها، پیگیری مستمر و آموزش صحیح تحلیل آزمون بوده است. دانش‌آموزانم به‌صورت منظم در آزمون‌های کانون شرکت کرده‌اند و در جلسات مشاوره، علاوه بر آموزش برنامه‌ریزی هفتگی، فرآیند تحلیل آزمون را به‌صورت دقیق، کاربردی و قابل اجرا به آن‌ها آموزش داده‌ام.

همچنین در جلسات توجیهی مشترک با دانش‌آموزان و اولیا، انتظارات، مسیر مطالعه و نقش هر یک از ارکان (دانش‌آموز، خانواده و پشتیبان) به‌طور شفاف مشخص شده است. این هماهنگی و هم‌سویی، نقش بسیار مؤثری در پیشرفت اکثریت دانش‌آموزان داشته است.

 


2- دانش‌آموزان شما در کدام درس بیشترین پیشرفت را داشته‌اند؟

بیشترین پیشرفت دانش‌آموزان در دروسی مشاهده شده که ماهیت آزمون‌محور و تمرین‌محور دارند؛ به‌ویژه درس ریاضی و سایر دروس اختصاصی. استفاده منظم از کتاب‌های آبی و سه‌سطحی در کنار تحلیل دقیق آزمون‌ها، باعث ایجاد پیشرفت کاملاً محسوس در این دروس شده است.

 

 

3- مهم‌ترین عامل رشد و پیشرفت دانش‌آموزان شما چه بوده است؟

مهم‌ترین عامل، تعهد به برنامه و استمرار در اجرای آن بوده است. دانش‌آموزان به‌خوبی درک کرده‌اند که موفقیت درسی حاصل کارهای کوچک اما منظم است؛ از جمله شرکت مستمر در آزمون‌ها، تحلیل دقیق عملکرد و اصلاح اشتباهات، نه صرفاً افزایش ساعت مطالعه.

 

 

4- فکر می‌کنید این روند رشدی تا چه مدت ادامه‌دار باشد و مستلزم چه عواملی است؟

در صورت حفظ انضباط در اجرای برنامه، استمرار در شرکت در آزمون‌ها و ارتباط مؤثر و مداوم بین پشتیبان، دانش‌آموز و خانواده، این روند رشدی کاملاً پایدار خواهد بود و حتی می‌تواند با شتاب بیشتری ادامه پیدا کند. شرط اصلی تداوم این مسیر، ناامید نشدن در افت‌های مقطعی و پایبندی به مسیر درست است.

 

 

5- آیا در مسیر رشد و پیشرفت دانش‌آموزان با چالشی مواجه شدید؟ چگونه آن را برطرف کردید؟

بله، در مقاطع مختلف با چالش‌هایی مانند افت انگیزه یا نوسان عملکرد دانش‌آموزان مواجه بوده‌ایم. برای مدیریت این شرایط، با برگزاری جلسات مشاوره حضوری، گفت‌وگوهای انگیزشی و بازنگری برنامه متناسب با شرایط هر دانش‌آموز، توانستیم تمرکز و انگیزه را مجدداً به مسیر اصلی بازگردانیم.

 

 

6- کدام‌یک از آموزه‌های کانون در رشد و پیشرفت دانش‌آموزان شما مؤثر بوده است؟

برنامه‌های آزمون تستی منظم و اصول آموزشی کانون، از جمله برنامه راهبردی، آموزش تحلیل آزمون، مشارکت فعال خانواده، استفاده از منابع استاندارد و نگاه بلندمدت به پیشرفت، نقش بسیار مؤثری در رشد تحصیلی دانش‌آموزان من داشته‌اند.

 

 

7- چه منابعی را برای رشد و پیشرفت دانش‌آموزانتان معرفی کردید؟ آیا از آن‌ها استفاده کرده‌اند؟

منابع اصلی معرفی‌شده شامل کتاب‌های آبی، کتاب اول و کتاب‌های سه‌سطحی کانون بوده است. خوشبختانه اغلب دانش‌آموزان از این منابع به‌صورت منظم و هدفمند استفاده کرده‌اند و بازدهی آن به‌وضوح در نتایج آزمون‌ها قابل مشاهده است.

 

 

8- آیا با اولیای دانش‌آموزان در ارتباط هستید؟ این ارتباط چه تأثیری بر روند رشد و پیشرفت فرزندشان داشته است؟

بله، ارتباط مستمر با اولیا همواره یکی از اولویت‌های من بوده است. برگزاری جلسات حضوری و توجیهی باعث شده خانواده‌ها نقش خود را در ایجاد آرامش، نظم و حمایت مؤثر از دانش‌آموز به‌خوبی بشناسند و همین هماهنگی تأثیر مستقیمی بر پیشرفت تحصیلی دانش‌آموزان داشته است.

 

 

9- برای پیشرفت درسی دانش‌آموزان در مدرسه (نیمسال اول) چه برنامه‌ای دارید؟

در نیمسال اول تمرکز اصلی بر تثبیت مباحث درسی مدرسه، هماهنگی برنامه مدرسه با برنامه آزمون‌های کانون و تقویت نقاط ضعف از طریق منابع هدفمند کانون خواهد بود. هدف این است که دانش‌آموزان بتوانند به‌صورت هم‌زمان در امتحانات مدرسه و آزمون‌های کانون عملکرد مطلوب و متعادلی داشته باشند.

 


Menu