نام و نام خانوادگی پشتیبان: آیدا فتحی
رتبه کنکور سراسری: 20000
نام رشته و دانشگاه : میکروبیولوژی _ دانشگاه غیر دولتی سنا
عیار کانونی: 1 سال
مقطع پشتیبانی: دوازدهم تجربی
نام مدیر: لیدا زارنجی
مصاحبه گر: لیدا زارنجی

1- با توجه به اینکه ۷۸ درصد دانشآموزان شما در آزمون ۲۱ آذر پیشرفت داشتهاند، عملکرد خود را برای رشد و پیشرفت آنها توضیح دهید.
در وهله اول، کارنامه هر دانشآموز بهصورت دقیق تحلیل میشود و درصدها و ترازها مورد بررسی قرار میگیرد. در صورتی که دانشآموز در درسی پیشرفت داشته باشد، حتماً تشویق میشود تا انگیزه او حفظ شده و به ادامه مسیر صحیح خود پایبند بماند.در مواردی که عملکرد ضعیفتری مشاهده میشود، ابتدا علت آن از طریق گفتوگو با دانشآموز بررسی شده و سپس برای آن درس هدفگذاری مشخص انجام میگیرد. همچنین شرکت در آزمونهای هدفگذاری و آزمونهای مشابه سالهای گذشته پیشنهاد میشود تا دانشآموز قبل از آزمون اصلی به آمادگی لازم برسد و نقاط ضعف خود را برطرف کند.
2- دانشآموزان شما در کدام درس بیشترین پیشرفت را داشتهاند؟
با توجه به تفاوت سطح و شرایط دانشآموزان، میزان پیشرفت در دروس مختلف یکسان نبوده است. تلاش من بر این بوده که ضعف هر دانشآموز در هر درس بهصورت جداگانه شناسایی شود و با ارائه راهکارهای متناسب، شرایطی فراهم گردد تا دانشآموزان بتوانند در تمامی دروس بهصورت متوازن پیشرفت داشته باشند.
3- مهمترین عامل رشد و پیشرفت دانشآموزان شما چه بوده است؟
مهمترین عامل،پیگیری مستمر و ارتباط مداوم با دانشآموزان و خانوادهها در کنار ایجاد انگیزه و هدفگذاری مناسب بوده است. این ارتباط مستمر باعث شده دانشآموز احساس حمایت کند و با جدیت بیشتری برنامههای مطالعاتی خود را دنبال نماید.
4- فکر میکنید این روند رشدی تا چه مدت ادامهدار باشد و مستلزم چه عواملی است؟
این روند زمانی ادامهدار خواهد بود که دانشآموزان با هدف مشخص تلاش کنند، انگیزه خود را حفظ نمایند و از راهنمایی پشتیبان و حمایت خانواده بهرهمند باشند. هماهنگی بین دانشآموز، پشتیبان و خانواده نقش کلیدی در پایداری این مسیر دارد.
5- آیا در مسیر رشد و پیشرفت دانشآموزان با چالشی مواجه شدید؟ چگونه آن را برطرف کردید؟
بله، در مسیر تحصیلی چالشها همواره وجود دارد. در مرحله اول با دانشآموز گفتوگو میشود تا ریشه اصلی مشکل شناسایی گردد. سپس در صورت نیاز، موضوع با خانواده در میان گذاشته میشود تا با همکاری و همفکری، راهحل مناسبی برای برطرف کردن مشکل و بازگشت دانشآموز به مسیر صحیح اتخاذ شود.
6- کدامیک از آموزههای کانون در رشد و پیشرفت دانشآموزان شما مؤثر بوده است؟
برنامهریزی دقیق کانون و برگزاری منظم آزمونها بهصورت حضوری نقش بسیار مؤثری در ایجاد نظم مطالعاتی، افزایش تعهد دانشآموزان و بهبود عملکرد آنها داشته است.
7- چه منابعی را برای رشد و پیشرفت دانشآموزانتان معرفی کردید؟ آیا از آنها استفاده کردهاند؟
با توجه به سطح علمی دانشآموزان و عملکرد آنها در آزمونها، کتابهای آبی و سهسطحی بهعنوان منابع اصلی معرفی شدهاند. همچنین برای دوران جمعبندی، استفاده از کتاب تاک به دانشآموزان توصیه شده است که بسیاری از آنها از این منابع بهصورت هدفمند استفاده کردهاند.
8- آیا با اولیای دانشآموزان در ارتباط هستید؟ این ارتباط چه تأثیری بر روند رشد و پیشرفت فرزندشان داشته است؟
بله، ارتباط مستمر با اولیا برقرار بوده است. بهویژه در جلسات حضوری تکبهتک، بر اهمیت شرکت منظم در آزمونها و مزایای آن تأکید شده که این موضوع باعث شده خانوادهها نیز این مسئله را جدی بگیرند و حمایت مؤثرتری از فرزند خود داشته باشند.
9- برای پیشرفت درسی دانشآموزان در مدرسه (نیمسال اول) چه برنامهای دارید؟
با بررسی معدل دانشآموزان، شرکت درآزمونهای تشریحی کانون پیشنهاد شده است. همچنین از آنها خواسته شده برای آمادگی در امتحانات مدرسه از کتابهای تشریحی کانون استفاده کنند و در صورتی که به این منابع دسترسی ندارند، از نمونه سؤالات تشریحی موجود در سایت کانون بهره ببرند تا آمادگی کاملتری برای امتحانات نیمسال اول داشته باشند.
