گفت وگو با حانیه بنافتی; پشتیبان برتر قهرمان پیشرفت درسی از ساری

گفت وگو با حانیه بنافتی ; پشتیبان برتر قهرمان پیشرفت درسی دوازدهم تجربی از ساری

گفت وگو با حانیه بنافتی; پشتیبان برتر قهرمان پیشرفت درسی  از ساری

نام و نام خانوادگی پشتیبان: حانیه بنافتی

رتبه کنکور سراسری:20000

نام رشته و دانشگاه : زیست شناسی سلولی و مولکولی-دانشگاه سنا

عیار کانونی: از تابستان 1404

مقطع پشتیبانی: دوازدهم تجربی 

نام مدیر:آقای کریمیان

 

 

مصاحبه گر: محمد کریمیان


گفت وگو با حانیه بنافتی; پشتیبان برتر قهرمان پیشرفت درسی  از ساری

 


1-با توجه به اینکه 64 درصد دانش‌آموزان شما پیشرفت داشته‌اند، عملکرد خود را برای رشد و پیشرفت آن‌ها توضیح دهید.

به‌نظر من پیشرفت پایدار زمانی اتفاق می‌افتد که «تلاش فردی دانش‌آموز» در کنار «حمایت و پیگیری هدفمند پشتیبان» قرار بگیرد. در این مسیر، نقش اصلی من ایجاد پیگیری مستمر، جهت‌دهی درست و فراهم کردن امنیت روانی برای دانش‌آموزان بوده است.با برقراری تماس‌های منظم هفتگی، به‌ویژه با دانش‌آموزان پرریسک یا کم‌انگیزه، تلاش کردم ارتباط مؤثری برقرار شود. نتیجه این پیگیری‌ها کاهش غیبت در آزمون‌ها، منظم‌تر شدن اجرای برنامه‌ها و افزایش تعهد دانش‌آموزان به مطالعه بوده است. همچنین فضای ارتباطی به‌گونه‌ای شکل گرفت که دانش‌آموز بدون ترس از قضاوت، مسائل درسی و حتی مشکلات روحی خود را مطرح کند و همین امر نقش مهمی در بهبود عملکرد آن‌ها داشت.

 


2- دانش‌آموزان شما در کدام درس بیشترین پیشرفت را داشته‌اند؟

بیشترین میزان پیشرفت در درس زیست‌شناسی دوازدهم مشاهده شده است و پس از آن، درس شیمی دوازدهم در رتبه دوم قرار دارد که نشان‌دهنده بهبود تدریجی در دروس مفهومی و محاسباتی است.

 

 

3- مهم‌ترین عامل رشد و پیشرفت دانش‌آموزان شما چه بوده است؟

مهم‌ترین عامل،استمرار در مطالعه و شرکت منظم در آزمون‌ها بوده است. البته این استمرار به‌تنهایی شکل نمی‌گرفت و نیازمند پیگیری، اصلاح مسیر و انگیزه‌بخشی بود. نقش من کمک به تبدیل تلاش‌های مقطعی به عادت مطالعاتی پایدار، اصلاح برنامه‌های غیرواقعی و مدیریت افت‌های روحی دانش‌آموزان در طول مسیر بوده است.

 

 

4- فکر می‌کنید این روند رشدی تا چه مدت ادامه‌دار باشد و مستلزم چه عواملی است؟

این روند در صورتی ادامه‌دار خواهد بود که تعادل بین مطالعه تستی و تشریحی حفظ شود. معمولاً در بازه امتحانات مدرسه احتمال افت تراز وجود دارد؛ به همین دلیل با برنامه‌ریزی از پیش، حل هم‌زمان سؤالات تستی و تشریحی و مدیریت زمان مطالعه، تلاش شده از این افت جلوگیری شود تا دانش‌آموز پس از پایان امتحانات بتواند سریع‌تر به روال اصلی آزمون‌های کانون بازگردد.

 


5- آیا در مسیر رشد دانش‌آموزان با چالشی مواجه شدید؟ چگونه آن را برطرف کردید؟

بله، یکی از چالش‌ها افزایش زمان استراحت و استفاده بیش از حد از تلفن همراه توسط یکی از دانش‌آموزان بود. در مرحله اول، تلاش کردم دلیل خستگی، دل‌زدگی یا فرار ذهنی دانش‌آموز از درس را شناسایی کنم و با حمایت روانی و گفت‌وگو، انگیزه او را برای ادامه مسیر تحصیلی تقویت کنم.در مرحله دوم، عقب‌ماندگی‌های درسی ایجادشده شناسایی شد و با یک برنامه‌ریزی آگاهانه و واقع‌بینانه، روند جبران آن‌ها به‌صورت تدریجی آغاز شد که نتیجه مثبتی به همراه داشت.

 

 

6- کدام‌یک از آموزه‌های کانون در رشد و پیشرفت دانش‌آموزان شما مؤثر بوده است؟

برگزاری آزمون‌های دو‌هفته‌یک‌بار و همچنین آزمون‌های تشریحی نقش بسیار مؤثری در ایجاد نظم مطالعاتی، افزایش تعهد به برنامه و سنجش واقعی میزان یادگیری دانش‌آموزان داشته است.

 

 

7- چه منابعی را برای رشد و پیشرفت دانش‌آموزانتان معرفی کردید؟ آیا از آن‌ها استفاده کرده‌اند؟

منابعی مانند دفتر برنامه‌ریزی، کتاب‌های سه‌سطحی و کتاب‌های پرتکرار به دانش‌آموزان معرفی شد. اکثر دانش‌آموزان از این منابع استفاده کرده‌اند و این موضوع باعث افزایش خودآگاهی آن‌ها نسبت به نقاط قوت و ضعف‌شان و هدفمندتر شدن مطالعه شده است.

 

 

8- آیا با اولیای دانش‌آموزان در ارتباط هستید؟ این ارتباط چه تأثیری داشته است؟

بله، ارتباط مستمر با اولیای دانش‌آموزان برقرار بوده است. این ارتباط کمک کرده چالش‌هایی که خارج از فضای آموزشی وجود دارد، سریع‌تر شناسایی شود و با همکاری خانواده، راه‌حل‌های مؤثرتری برای بهبود شرایط تحصیلی و روحی دانش‌آموز اتخاذ گردد.

 

 

9- برای پیشرفت درسی دانش‌آموزان در مدرسه (نیمسال اول) چه برنامه‌ای دارید؟

از ابتدای سال تحصیلی، دانش‌آموزان در کنار مطالعه تستی، به حل نمونه‌سؤالات تشریحی نیز پرداخته‌اند. در بازه امتحانات مدرسه تمرکز اصلی بر مرور، تثبیت مطالب و حل سؤالات پرتکرار بوده است تا بدون ایجاد وقفه جدی در روند مطالعاتی، بازگشت به برنامه تستی پس از امتحانات با سهولت بیشتری انجام شود.

 


Menu