گفت و گو با مهشید معصومی پشتیبان برتر پایه نهم از همدان

کتاب‌های آبی و سه سطحی را پیشنهاد میکنم و از ان کتاب‌ها برایشان تکالیف در نظر میگیرم و برایم ارسال میکنند یا روز‌های جمعه بصورت حضوری به من تحویل میدهند.

گفت و گو با مهشید معصومی پشتیبان برتر پایه نهم از همدان

نام و نام خانوادگی پشتیبان: مهشید معصومی

 

رتبه کنکور سراسری:  ۵۰۰۰ رشته انسانی

 

عیار کانونی :۳ سال پشتبان کانون 

 

مقطع پشتیبانی: پایه نهم

 

نام مدیر: حمیرا افشاری

 

 

 

مصاحبه گر : حمیرا افشاری

 

با توجه به اینکه 78 درصد دانش آموزان شما پیشرفت داشته‌اند عملکرد خودتان را برای رشد و پیشرفت دانش آموزانتان توضیح دهید؟

 

بنده تاکید ویژه ای روی تحلیل ازمون های دانش آموزان دارم و دانش اموزان من موظف هستند عصر ازمون نتیجه و نکته های تحلیل آزمونشان را برایم ارسال کنند چون معتقدم که آزمون دادن ۲۰درصد راه هست و تحلیل ازمون ۸۰ درصد راه... و اگر دانش آموزان متوجه اشتباه فعلی خود نشوند هیچوقت قادر به اصلاح آن در آزمون بعدی نخواهند شد و در نتیجه هیچ پیشرفتی صورت نمیگیرد و مورد بعدی بنده عملکرد و تراز و رتبه هر شخص را بصورت جداگانه در نظر میگیرم و دائما در هر آزمون ، آنها را باآزمون های قبل مقایسه میکنم که علت و دلایل ضعفشان را بیابم و بصورت واضح برایشان شفاف سازی میکنم تا آنها نیز بتوانند بدون افت انگیزه و صرف انرژی مضاعف همان وقت و انرژی را روی مهارت هایشان بگذارند و بیشتر کار کنند و وقت بگذارند.

 

 دانش آموزان شما در کدام درس بیشتر پیشرفت داشته اند؟

معمولا روی درس استعداد تحلیلی یا بخش هوش های تیزهوشان و درس عربی 

زیرا بنده معتقدم که همه دانش آموزان ایرانی به اندازه کافی باهوش هستند و فقط گاهی بعضی از آنها از هوش خودشان کمتر استفاده میکنند بعضی دیگر بیشتر... ولی این هوش قابلیت تقویت شدن دارد و فقط با مقداری تست زدن بصورت روزانه و روتین وار میتواند باعث افزایش درصد آنها شود.

 

گفت و گو با مهشید معصومی پشتیبان برتر پایه نهم از همدان

 

 

فکر می‌کنید این روند رشدی چه مدت ادامه دار باشد و این امر مستلزم چه چیزی میباشد؟

بله پیشرفت دانش آموزان ماندگار است چون مبتنی بر آموزش های مهارت پایه ای مثل برنامه ریزی خود ارزیابی و استمرار در مطالعه است نه صرفا تلاش های کوتاه مدت برای یک آزمون خاص.

 

 آیا در روند رشد و پیشرفت دانش آموزی دچار چالش شده بودید؟ چطور چالش را برطرف کردید؟

بله در هر کاری چالش هایی وجود دارد و اگر در هر مسیری به هیچ چالشی برخورد نکنیم نشان دهنده این است که مسیر و روش از ابتدا دچار مشکل است

چالش ها را با صحبت های صمیمانه و مشاوره ای با خود دانش آموز و ابزار همدردی برای سختی ها و مشکلات آنها در دوران تحصیل و همچنین صحبت با والدین چون نقش به سزایی در زندگی فرزندانشان دارد قابل حل است.

 

کدام یک از آموزه های کانون در رشد و پیشرفت دانش آموز شما موثر بوده است؟ 

به نظر من یکی از عوامل اصلی پیشرفت دانش آموزان برگزاری منظم آزمون های حضوری است چون این آزمون ها باعث ایجاد تعهد نظم رقابت سالم و آشنایی با فضای واقعی آزمون ها می شوند و دانش آموزان میتوانند عملکرد خود را به صورت دقیق ارزیابی کنند.

در کنار آن نقش پشتیبان نیز بسیار موثر است من بدون شک موفقیت دانش آموزان را موفقیت شخصی خودم میدانم زمانی که دانش آموزان نتیجه خوب میگیرند یا مورد تقدیر قرار میگیرند این اتفاق برای من هم انگیزه بخش است و باعث میشود با انرژی بیشتری در کنارشان باشم همچینن تلاش میکنم تجربیات شخصی و آموزشی خودم را در اختیارشان قرار دهم تا مسیر پیشرفت برایشان شفاف تر و قابل دسترس تر شود.

 

چه منابعی را برای رشد و پیشرفت دانش آموزانتان معرفی کردید؟ آیا آنها استفاده کرده اند؟

کتاب های آبی و سه سطحی را پیشنهاد میکنم و از ان کتاب ها برایشان تکالیف در نظر میگیرم و برایم ارسال میکنند یا روز های جمله بصورت حضوری به من تحویل میدهند.


آیا با اولیا دانش آموزان ارتباط دارید؟ این ارتباط چه تأثیری بر روند رشد و پیشرفت فرزندشان داشته است؟

بله ارتباط با والدین در چهارچوب مشخص انجام میدهم. زمانی که والدین از روند برنامه ریزی نقاط قوت و چالش های فرزندانشان آگاه باشند میتوانند حمایت موثرتری داشته باشند و همین موضوع تاثیر مستقیمی بر ثبات انگیزه و پیشرفت دانش آموزان میگذارد و به نظر من این تعامل باعث میشود دانش اموزان احساس کنند که یک تیم پشتیبان منسجم در کنار اوست و همین موضوع روند پیشرفت را سرعت میبخشد.


برای پیشرفت درسی این دانش آموزان در مدرسه (نیمسال اول) چه برنامه ایی دارید؟

در نیم سال اول تمرکز و تلاش بر روی تثبیت پایه درسی مرور مداوم و جلوگیری از عقب افتادگی در مدرسه است تا دانش اموزان با امادگی و مهم تر از همه ارامش خطر وارد نیم سال دوم شوند.  

Menu