نام و نام خانوادگی پشتیبان : ساناز نوروزی
نام رشته و دانشگاه : کارشناسی ارشد شیمی محض
عیار کانونی : 10 سال
مصاحبه گر : سکینه بشیری
با توجه به پیشرفت دانشآموزانتان، عملکرد خودتان برای رشد آنها چگونه بوده است؟
با برنامهریزی منظم، پیگیری مستمر وضعیت درسی دانشآموزان و ارائه بازخوردهای فردی، تلاش کردهام مسیر رشد تحصیلی آنها را هدفمند کنم. بررسی منظم آزمونها و اصلاح روش مطالعه دانشآموزان نقش مؤثری در بهبود عملکرد آنها داشته است.
دانشآموزان شما در کدام درسها بیشترین پیشرفت را داشتهاند؟
بیشترین پیشرفت دانشآموزان در درسهایی بوده که برنامه مطالعه منظمتر و تحلیل آزمون دقیقتری داشتهاند، بهویژه در دروس اصلی تخصصی مانند ریاضی، زیست، شیمی بسته به پایه تحصیلی.
آیا در مسیر رشد دانشآموزانتان با چالشی مواجه بودهاید؟ این چالشها چگونه مدیریت شدهاند؟
بله، از جمله چالشها میتوان به ضعف انگیزه، نداشتن برنامهریزی دقیق و اضطراب امتحان اشاره کرد. این موارد با جلسات مشاوره فردی، آموزش روشهای مطالعه صحیح و پیگیری مستمر تا حد زیادی مدیریت شدهاند.
کدام یک از آموزههای کانون در رشد و پیشرفت دانشآموزان شما مؤثر بوده است؟
آموزههایی مانند برنامهریزی هفتگی، تحلیل آزمون، دفتر برنامهریزی و تأکید بر استمرار و خودارزیابی نقش بسیار مؤثری در پیشرفت دانشآموزان داشتهاند.
چه منابعی را برای رشد و پیشرفت دانشآموزانتان معرفی کردهاید و چگونه استفاده میشوند؟
منابع کمکآموزشی استاندارد، کتابهای کار و آزمونهای کانون معرفی شده و نحوه استفاده صحیح از آنها، شامل مطالعه درسنامه، حل تمرین و تحلیل پاسخ .
آیا با اولیای دانشآموزان ارتباط دارید؟
بله، ارتباط منظم با اولیای دانشآموزان از طریق تماس تلفنی یا جلسات حضوری برقرار است تا روند پیشرفت، چالشها و راهکارهای بهبود درسی بهصورت مشترک بررسی شود.
برای پیشرفت درسی دانشآموزان در نیمسال اول چه برنامهای دارید؟
برنامه شامل تثبیت مباحث پایه، افزایش مهارت تستزنی و تشریحی، تحلیل منظم آزمونها و پیگیری دقیق اجرای برنامه هفتگی دانشآموزان است.
آیا جلسه مشاوره حضوری هم برگزار میکنید؟
بله، در صورت نیاز و با هماهنگی، جلسات مشاوره حضوری برای بررسی دقیقتر وضعیت درسی و روحی دانشآموزان برگزار میشود.
چه روشهایی برای تقویت انگیزه و خودباوری دانشآموزان استفاده میکنید؟
تشویق پیشرفتهای کوچک، تعیین اهداف کوتاهمدت قابل دسترس، مقایسه عملکرد فعلی دانشآموز با گذشته خود.
