نام و نام خانوادگی پشتیبان: سعیده بمانی
نام رشته و دانشگاه: رشته روانشناسی –مقطع کارشناسی ارشد
عیار کانونی :3سال پشتیبان کانون
مقطع پشتیبانی: مقطع ابتدایی و متوسطه اول
نام مدیر: لادن براتی
مصاحبهگر: لادن براتی
دانش آموزان شما در کدام درس بیشتر پیشرفت داشته اند؟
دانشآموزان تحت پشتیبانی بنده بیشترین پیشرفت را در دروس پیامهای آسمانی، عربی و مطالعات اجتماعی داشتهاند. این پیشرفت حاصل راهنماییهای آموزشی، ارائه راهکارهای مطالعه صحیح، تأکید بر فهم مفهومی مطالب و پیگیری مستمر روند یادگیری بوده است که موجب افزایش تسلط و اعتمادبهنفس دانشآموزان شده است.
مهم ترین عامل رشد و پیشرفت در دانش آموزتان چه عاملی بوده است؟
مهمترین عامل رشد و پیشرفت دانشآموزان، هدایت درست در شیوه مطالعه و اصلاح روشهای نادرست یادگیری با برگزاری کارگاه های آموزش روش مطالعه توسط مشاور تحصیلی کانون بوده است. با ارائه راهکارهای متناسب با توان هر دانشآموز و تشویق آنها به مسئولیتپذیری در انجام تکالیف، روند پیشرفت بهصورت تدریجی و پایدار شکل گرفته است.
فکر میکنید این روند رشدی چه مدت ادامه دار باشد و این امر مستلزم چه چیزی می باشد؟
در صورت تداوم استفاده دانشآموزان از راهکارهای ارائهشده، توجه به بازخوردها و پیگیری منظم، این روند رشدی میتواند ماندگار و مستمر باشد. استمرار ارتباط پشتیبان با دانشآموز و همراهی خانواده در اجرای توصیهها، نقش مهمی در حفظ این مسیر دارد.
آیا در روند رشد و پیشرفت دانش آموزی دچار چالش شده بودید؟ چطور چالش را برطرف کردید؟
در برخی موارد چالشهایی مانند بیانگیزگی، افت تمرکز یا ضعف در روش مطالعه مشاهده شده است. این چالشها از طریق گفتوگوی فردی، شناسایی علت اصلی مشکل و ارائه راهکارهای عملی و قابل اجرا متناسب با شرایط دانشآموز و در برخی موارد با ارجاع دادن به مشاور تحصیلی کانون، تا حد زیادی برطرف شده است.
کدام یک از آموزه های کانون در رشد و پیشرفت دانش آموز شما موثر بوده است؟
آموزههایی همچون آزمونهای منظم، تحلیل آزمون، تأکید بر پیشرفت تدریجی و استفاده هدفمند از منابع آموزشی کانون نقش مؤثری در هدایت دانشآموزان داشته و زمینه اجرای بهتر راهکارهای پیشنهادی را فراهم کرده است.
چه منابعی را برای رشد و پیشرفت دانش آموزانتان معرفی کردید؟ آیا آنها استفاده کرده اند؟
منابعی نظیر کتابهای آموزشی کانون قلمچی، دفتر برنامهریزی و جعبه ابزار کارنامه به دانشآموزان معرفی شده است. دانشآموزان با راهنمایی ارائهشده، از این منابع استفاده کرده و نتایج مثبت آن در بهبود عملکرد درسی آنها قابل مشاهده بوده است.
آیا با اولیا دانش آموزان ارتباط دارید؟ این ارتباط چه تأثیری بر روند رشد و پیشرفت فرزندشان داشته است؟
بله، ارتباط مستمر با اولیای دانشآموزان برقرار بوده است. این ارتباط موجب انتقال صحیح راهکارها به خانواده، هماهنگی در پیگیری توصیهها و ایجاد فضای حمایتی مناسب در منزل شده و تأثیر مثبتی بر روند پیشرفت تحصیلی دانشآموزان داشته است.
برای پیشرفت درسی این دانش آموزان در مدرسه (نیمسال اول) چه برنامه ایی دارید؟
در نیمسال اول، تمرکز بنده بر ارائه راهکارهای متناسب با نیاز هر دانشآموز، تقویت روش مطالعه تشریحی و استفاده از نمونه سوالات امتحانی(کتاب پرتکرار و سایت کانون)، توجه به ارزشیابیهای مدرسه و پیگیری اجرای توصیههای آموزشی خواهد بود تا دانشآموزان بتوانند عملکرد بهتری در محیط مدرسه داشته باشند
