گفت و گو با غزل بختیاری پشتیبان پیشرفت درسی ازرشت

از میان آموزه‌های کانون، برنامه‌محوری، استمرار در مطالعه، تحلیل آزمون و نگاه فرایندی به نتیجه بیشترین تأثیر را در رشد و پیشرفت دانش‌آموزان من داشته‌اند.

گفت و گو با غزل بختیاری پشتیبان پیشرفت درسی ازرشت

نام و نام خانوادگی پشتیبان :  غزل بختیاری

رتبه کنکور : 2000

نام رشته و دانشگاه : کارشناسی شیمی محض گیلان

عیار کانونی : 1سال


مصاحبه گر : سکینه بشیری



با توجه به پیشرفت دانش‌آموزانتان، عملکرد خودتان برای رشد آن‌ها چگونه بوده است

برای رشد دانش‌آموزان، من با پیگیری مستمر برنامه‌ها، تحلیل آزمون‌ها، تعیین اهداف فردی و ارائه بازخورد و راهکارهای انگیزشی عملکردم را هدایت کرده‌ام تا پیشرفت آن‌ها مستمر و هدفمند باشد..

 

 

دانش‌آموزان شما در کدام درس‌ها بیشترین پیشرفت را داشته‌اند؟ 

دروس شیمی و زیست.

 

 

آیا در مسیر رشد دانش‌آموزانتان با چالشی مواجه بوده‌اید؟ این چالش‌ها چگونه مدیریت شده‌اند؟

بله. در مسیر رشد دانش‌آموزان با چالش‌هایی مثل افت انگیزه، استرس آزمون، ضعف پایه و پایبند نبودن به برنامه روبه‌رو بوده‌ام.این چالش‌ها با گفت‌وگوی فردی، برنامه‌ریزی منعطف، تمرکز بر پیشرفت شخصی، تحلیل آزمون به‌جای رتبه و تقویت تدریجی مباحث پایه مدیریت شده‌اند..

 

 

کدام یک از آموزه‌های کانون در رشد و پیشرفت دانش‌آموزان شما مؤثر بوده است؟

از میان آموزه‌های کانون، برنامه‌محوری، استمرار در مطالعه، تحلیل آزمون و نگاه فرایندی به نتیجه بیشترین تأثیر را در رشد و پیشرفت دانش‌آموزان من داشته‌اند؛ زیرا باعث ایجاد نظم، خودآگاهی در یادگیری و کاهش استرس آزمون در دانش‌آموزان شده‌اند.

 

. چه منابعی را برای رشد و پیشرفت دانش‌آموزانتان معرفی کرده‌اید و چگونه استفاده می‌شوند؟

برای رشد دانش‌آموزان، محور اصلی کتاب درسی بوده و در کنار آن از منابع کانون مثل کتاب‌های آبی و زرد، آزمون‌های برنامه‌ای و کارنامه‌ها استفاده شده است.

روش کار به این شکل است که بعد از یادگیری درس، تست‌ها به‌صورت آموزشی حل می‌شوند و با بررسی آزمون‌ها و تحلیل نتیجه نقاط ضعف مشخص و در برنامه بعدی برطرف می‌گردند.

 

 آیا با اولیای دانش‌آموزان ارتباط دارید؟

بله، با اولیای دانش‌آموزان ارتباط منظم و هدفمند دارم؛ به‌ویژه برای اطلاع از روند درسی، پیگیری اجرای برنامه، بررسی مشکلات انگیزشی و هماهنگی در تصمیم‌های آموزشی..

 

 

برای پیشرفت درسی دانش‌آموزان در نیمسال اول چه برنامه‌ای دارید؟

برای پیشرفت درسی دانش‌آموزان در نیمسال اول، تمرکز بر برنامه‌ریزی منظم، مطالعه پیوسته مطابق برنامه آزمون‌ها، تثبیت مباحث پایه و تحلیل مستمر آزمون‌ها است.

در کنار آن با مرورهای هفتگی، رفع اشکال هدفمند و پیگیری اجرای برنامه تلاش می‌شود هم نمرات مدرسه و هم عملکرد آزمونی دانش‌آموزان به‌صورت هم‌زمان بهبود پیدا کند.

 

آیا جلسه مشاوره حضوری هم برگزار می‌کنید؟

بله، جلسات مشاوره حضوری و هدفمند برگزار می‌شود تا ضمن بررسی عملکرد درسی و تحلیل آزمون‌ها، برنامه‌ریزی فردی، رفع اشکال و تعیین اهداف کوتاه‌مدت و بلندمدت با دانش‌آموز به‌طور مستقیم انجام شود.

 

چه روش‌هایی برای تقویت انگیزه و خودباوری دانش‌آموزان استفاده می‌کنید؟

برای تقویت انگیزه و خودباوری دانش‌آموزان از روش‌های زیر استفاده می‌کنم.

 تعیین اهداف کوتاه‌مدت و قابل دستیابی تا دانش‌آموز پیشرفت خود را ملموس ببیند.

 بازخورد مثبت و تشویق به تلاش به‌جای تمرکز صرف بر نتیجه.

 مقایسه عملکرد با خود گذشته به جای دیگران، برای افزایش حس موفقیت شخصی.

 حل مسائل مرحله‌به‌مرحله و تثبیت مباحث پایه تا اعتماد به توانایی‌های علمی افزایش یابد.

 جلسات کوتاه انگیزشی و گفت‌وگوی فردی برای رفع ترس و استرس آزمون.

 


Menu