مصاحبه با پشتیبان قهرمان پیشرفت درسی از فارسان-مرضیه غفاری

با برنامه‌ریزی منظم، پیگیری مستمر و تحلیل آزمون‌ها، دانش‌آموزان نسبت به عملکرد قبلی خود پیشرفت داشته‌اند. بیشترین رشد در دروس اختصاصی و نتیجه تعهد به برنامه و استفاده از آموزه‌های کانون قلم‌چی بود

مصاحبه با پشتیبان قهرمان پیشرفت درسی از فارسان-مرضیه غفاری

مصاحبه کننده: زهرا سلیمانی

با توجه به اینکه ۱۰۰  درصد دانش آموزان شما پیشرفت داشته‌اند عملکرد خودتان را برای رشد و پیشرفت دانش آموزانتان توضیح دهید؟

 با برنامه‌ریزی منظم، پیگیری هفتگی، تحلیل آزمون‌ها و ایجاد انگیزه، تلاش کردم هر دانش‌آموز نسبت به خودش پیشرفت کند، نه صرفاً نسبت به دیگران.

 

‌ دانش آموزان شما در کدام درس بیشتر پیشرفت داشته اند؟

 بیشترین پیشرفت معمولاً در دروس اختصاصی بوده، چون تمرکز بیشتری روی تحلیل آزمون و رفع اشکال داشتیم.

 

 

‌مهم ترین عامل رشد و پیشرفت در دانش آموزتان چه عاملی بوده است؟

 پیوستگی در مطالعه و تعهد به برنامه شخصی‌سازی‌شده مهم‌ترین عامل بوده است.

 

 

‌فکر می‌کنید این روند رشدی چه مدت ادامه دار باشد و این امر مستلزم چه چیزی می باشد؟

 تا زمانی که دانش‌آموز به برنامه، آزمون و تحلیل پایبند باشد، این روند می‌تواند تا پایان سال تحصیلی ادامه‌دار باشد؛ شرطش استمرار و انگیزه است.

 

 

‌آیا در روند رشد و پیشرفت دانش آموزی دچار چالش شده بودید؟ چطور چالش را برطرف کردید؟

 بله، گاهی افت انگیزه یا بی‌نظمی وجود داشت که با گفت‌وگوی فردی، هدف‌گذاری کوتاه‌مدت و یادآوری پیشرفت‌ها برطرف شد.

 

 

‌کدام یک از آموزه های کانون در رشد و پیشرفت دانش آموز شما موثر بوده است؟  

تحلیل آزمون، برنامه راهبردی و اصل «پیشرفت نسبت به خود» از مؤثرترین آموزه‌های کانون قلم‌چی بوده است.

 

 

 

‌چه منابعی را برای رشد و پیشرفت دانش آموزانتان معرفی کردید؟ آیا آنها استفاده کرده اند؟  

کتاب‌های سه‌سطحی، آبی و زرد معرفی شد و اکثر دانش‌آموزان طبق برنامه از آن‌ها استفاده کردند.

 

 

‌آیا با اولیا دانش آموزان ارتباط دارید؟ این ارتباط چه تأثیری بر روند رشد و پیشرفت فرزندشان داشته است؟  

بله، ارتباط منظم برقرار بود و این همکاری باعث افزایش نظارت، آرامش دانش‌آموز و تداوم مطالعه شد.


 

‌برای پیشرفت درسی این دانش آموزان در مدرسه (نیمسال اول) چه برنامه ایی دارید؟ 

تمرکز بر تثبیت مطالب پایه، هماهنگی با برنامه مدرسه، آزمون‌محور جلو رفتن و جبران نقاط ضعف هر دانش‌آموز.

Menu