گفتگو با زهرا فعال امیری پشتیبان برتر

نام و نام خانوادگی پشتیبان: زهرا فعال امیری نام رشته و دانشگاه:دانشجوی سال چهارم پزشکی شهید بهشتی عیار کانونی : 2 سال دانش اموز کانون و4 سال پشتیبان کانون

گفتگو با زهرا فعال امیری پشتیبان برتر

نام و نام خانوادگی پشتیبان: زهرا فعال امیری

نام رشته و دانشگاه:دانشجوی سال چهارم  پزشکی شهید بهشتی

عیار کانونی : 2 سال دانش اموز کانون و4 سال پشتیبان کانون 

مقطع پشتیبانی: مقطع دبیرستان منطقه تهران جنوب

نام مدیر: خانم جلیلی

 

مصاحبه‌گر: مریم جلیلی 

 

با توجه به اینکه ۷۷ درصد دانش آموزان شما پیشرفت داشته‌اند عملکرد خودتان را برای رشد و پیشرفت دانش آموزان خود را توضیح دهید؟ 

باتوجه به نزدیک شدن دانش آموزان دوازدهم به یکی از مهم ترین بازه های جمع بندی( دی ماه) از دو هفته پیشتر بنده شروع به آگاهی دهی اهمیت بازه و تاکید بر اینکه نقشه راه و برنامه جزئی میبایست توسط هر کس نوشته شود 

و با بررسی کارنامه های چند نوع درس و عملکرد هر دانش آموز از اولین آزمون و میانگین ترازها ؛مباحث اولویت دهی شده و نحوه آمادگی پیشین مباحث توسط هر دانش آموز و نتایج بدست آمده را مجدد مورد ارزیابی و اصلاح قرار دادیم تا ب نقطه ی مورد انتظار برسانیم  

 

 دانش آموزان شما در کدام درس بیشتر پیشرفت داشته اند؟

تلاش بر این بوده ک دروس با تراز پایین تر مورد توجه قرار گیرند در این بازه و گرچه دروس قوی رها نشده و با آزمون های تک درس قدرتشان حفظ شود

دروس دوازدهم در راس اولویت پیشرفت قرار داشتند 

 


گفتگو با زهرا فعال امیری پشتیبان برترImage Capti



مهم ترین عامل رشد و پیشرفت در دانش آموزتان چه عاملی بوده است؟

برقراری ارتباط پیوسته با دانش آموزانم و اطلاع از شرایط درسی و روحی آنها و اصلاح روند مطالعاتی و تکنیکی آنها و مخلص همراهی موثر و تحلیل کارنامه ها و تحلیل درست نقطه و جایگاهی ک دانش آموز قرار دارد و ارائه راهکار برای بهبود

 

فکر می‌کنید این روند رشدی چه مدت ادامه دار باشد و این امر مستلزم چه چیزی می باشد؟

من همراه دانش آموزانم بوده و خواهم بود بی شک پیوستگی و حفظ روحیه خستگی ناپذیری توسط بچه ها و تلاش خود تا زمان رسیدن ب هدف الزامی و بیمه کننده پیشرفت و کسب نتیجه خواهد بود

 

آیا در روند رشد و پیشرفت دانش آموزی دچار چالش شده بودید؟ چطور چالش را برطرف کردید؟

بله جلسه ای با دانش آموز و اولیای ایشان هماهنگ میکردم برای شرح وضعیت درسی با تحلیل کارنامه های پیشین  و اقدامات لازم برای نقاط قابل بهبود و مجدد یادآوری و تاکید نقشه راه و مرور بازه های مهم پیش رو

 

کدام یک از آموزه های کانون در رشد و پیشرفت دانش آموز شما موثر بوده است؟ 

برنامه ریزی اولین آیتمی بعد از تلاش هست که من در جلسه اتمام حجت و طی تماسهاتا انتهای سال تاکید دارم بر آن

و نحوه ی برنامه ریزی و چینش مباحث را به دانش آموزان می آموزم تا در پیشروی مباحث برنامه راهبردی و امتحانات مدرسه با آرامش و نتایج بهتری پیش بروند

 

چه منابعی را برای رشد و پیشرفت دانش آموزانتان معرفی کردید؟ آیا آنها استفاده کرده اند؟ 

کتابهای پرتکرار، آبی و سه سطحی را به دانش آموزانم معرفی کرده ام‌. بله با توجه به برنامه راهبردی ب تست های کتاب پاسخ داده و ب تسلط میرسند

 

آیا با اولیا دانش آموزان ارتباط دارید؟ این ارتباط چه تأثیری بر روند رشد و پیشرفت فرزندشان داشته است؟ 

بله  بی شک موفقیت دانش آموزان در گرو ارتباط مثلثی دانش آموز، پشتیبان و اولیای آگاه و همراه میباشد . بسیاری از اولیا ب طریقی وضعیت روحی و درسی دانش آموز خود را با من در میان گذاشته و این ارتباط اطلاعات حقیقی و مهمی از شرایط دانش آموز به من میدهد 

 

برای پیشرفت درسی این دانش آموزان در مدرسه (نیمسال اول) چه برنامه ایی دارید؟ 

پیگیری و تاکید بر حل نسبت بیشتری از نمونه سوال در مقایسه با صرف مطالعه و حتی راضی نشدن ب صرف سطح سوالات جزوه معلم بلکه ایجاد تسلط با حل سوالات چالشی تر کتاب تست ها و آزمون ها و کسب دید جامع تر و اعتماد بنفس بیشتر در دانش اموزان



مطالب مرتبط

Menu