نام و نام خانوادگی پشتیبان: بهناز کیانی
نام رشته و دانشگاه: رشته زبان و ادبیات عربی _ دانشگاه چمران اهواز
عیار کانونی : 1 سال پشتیبان کانون
مقطع پشتیبانی: کنکوری
نام مدیر: لادن براتی
مصاحبهگر: لادن براتی
با توجه به اینکه54 درصد دانش آموزان شما پیشرفت داشتهاند عملکرد خودتان را برای رشد و پیشرفت دانش آموزانتان توضیح دهید؟
با برنامهریزی منظم و پیگیری مستمر وضعیت تحصیلی دانشآموزان، تلاش کردم مسیر مطالعهی هر دانشآموز متناسب با تواناییها و شرایط فردی او تنظیم شود. تحلیل کارنامهها ، شناسایی نقاط ضعف و قوت، ارائهی راهکارهای عملی برای بهبود روش مطالعه و ایجاد انگیزه و اعتمادبهنفس در دانشآموزان از مهمترین اقدامات من بوده است. همچنین با ارتباط مستمر با دانشآموزان و خانوادهها و مشاور تحصیلی کانون و تأکید بر استمرار و نظم در مطالعه، توانستم زمینهی رشد و پیشرفت تحصیلی دانشآموزان را فراهم کنم.
دانش آموزان شما در کدام درس بیشتر پیشرفت داشته اند؟
بیشترین میزان پیشرفت دانشآموزان در درسی بوده که در ابتدا بیشترین چالش را برای آنها ایجاد میکرد. با تمرکز ویژه بر بهبود روش مطالعه، برنامهریزی هدفمند و تحلیل دقیق کارنامه، دانشآموزان توانستند در این درس پیشرفت چشمگیری داشته باشند. این پیشرفت نشاندهندهی اهمیت آموزش روش صحیح مطالعه و پیگیری مستمر در کنار ایجاد انگیزه و اعتمادبهنفس در دانشآموزان است.
مهم ترین عامل رشد و پیشرفت در دانش آموزتان چه عاملی بوده است؟
مهمترین عامل رشد و پیشرفت دانشآموزان، ایجاد نظم و استمرار در مطالعه همراه با برنامهریزی هدفمند بوده است. با آموزش روش صحیح مطالعه، تحلیل منظم آزمونها و پیگیری مستمر عملکرد دانشآموزان، آنها توانستند به درک بهتری از مسیر پیشرفت خود برسند. همچنین افزایش انگیزه، تقویت اعتمادبهنفس و احساس مسئولیتپذیری در قبال برنامهی درسی، نقش مؤثری در بهبود عملکرد تحصیلی دانشآموزان داشته است.
فکر میکنید این روند رشدی چه مدت ادامه دار باشد و این امر مستلزم چه چیزی می باشد؟
در صورت حفظ نظم، استمرار در مطالعه و پایبندی به برنامهریزی اصولی، روند رشد دانشآموزان میتواند بهصورت پایدار ادامه داشته باشد. تداوم این پیشرفت مستلزم پیگیری مستمر، تحلیل آزمونها و حفظ انگیزهی دانشآموزان است.
آیا در روند رشد و پیشرفت دانش آموزی دچار چالش شده بودید؟ چطور چالش را برطرف کردید؟
بله، در برخی موارد چالشهایی مانند افت انگیزه یا عدم نظم در مطالعه وجود داشت. با گفتوگوهای منظم، شناسایی علت مشکل، اصلاح برنامهی مطالعاتی و ایجاد انگیزه و هدفگذاری کوتاهمدت، این چالشها بهتدریج برطرف شد.
