نام و نام خانوادگی پشتیبان: صبا متولیان
رتبه کنکور سراسری: ۱۲۷۳ رشته ریاضی
نام رشته و دانشگاه: رشته مهندسی شیمی _ دانشگاه تهران
عیار کانونی : 1 سال پشتیبان کانون
مقطع پشتیبانی: مقطع ششم منطقه تهران شمال-سیدخندان
نام مدیر: یگانه اموری
مصاحبه گر: یگانه اموری
با توجه به اینکه ۶۷ درصد دانشآموزان شما پیشرفت داشتهاند، عملکرد خودتان را برای رشد و پیشرفت دانشآموزانتان توضیح دهید.
تلاش من بر این بوده است که با پیگیری منظم و مستمر، ارتباطی نزدیک و مؤثر با دانشآموزان برقرار کنم. در این مسیر، متناسب با سطح هر دانشآموز، منابع آموزشی مناسب معرفی شده و با بررسی آزمونها و رفع اشکالات درسی، روند یادگیری آنان بهصورت هدفمند هدایت شده است. البته باور دارم که عامل اصلی این پیشرفت، تلاش و پشتکار خود دانشآموزان است و نقش من بیشتر در جهتدهی و هموار کردن مسیر یادگیری آنها بوده است.
دانشآموزان شما در کدام درس بیشتر پیشرفت داشتهاند؟
دانشآموزان در تمامی دروس پیشرفت داشتهاند، اما این پیشرفت در برخی دروس مانند مطالعات اجتماعی نمود بیشتری داشته است؛ درسی که به دلیل ماهیت حفظی و تحلیلی، معمولاً برای دانشآموزان چالشبرانگیزتر است. با برنامهریزی گامبهگام مسیر آزمونها و هدفگذاری تدریجی، تلاش کردهایم دانشآموزان را بهصورت پیوسته به سمت بهبود عملکرد و افزایش اعتمادبهنفس در این دروس هدایت کنیم.
مهمترین عامل رشد و پیشرفت در دانشآموزانتان چه بوده است؟
در درجهی نخست، تلاش، نظم و انگیزهی خود دانشآموزان نقش اصلی را داشته است و در مرحلهی بعد، برنامهریزی دقیقتر و آشنایی بهتر آنها با شیوهی مطالعه و مرور مطالب، زمینهی این پیشرفت را فراهم کرده است.

فکر میکنید این روند رشدی چه مدت ادامهدار باشد و این امر مستلزم چه چیزی است؟
در صورت تداوم تلاش دانشآموزان و حفظ نظم در مطالعه، این روند رشدی میتواند بهصورت بلندمدت ادامه داشته باشد. استمرار پیگیری، پایبندی به برنامهی آزمونها، همراهی اولیا و حفظ انگیزهی دانشآموزان از مهمترین عواملی است که تداوم این مسیر را تضمین میکند.
آیا در روند رشد و پیشرفت دانشآموزی دچار چالش شده بودید؟ چگونه این چالش را برطرف کردید؟
بله، در برخی مقاطع افت انگیزه یا بینظمی در برنامهی مطالعهی دانشآموزان مشاهده میشد. این چالشها با گفتوگوی مستقیم در جلسات تک نفره و جلسات اتمام حجت، ایجاد اهداف کوتاهمدت و تشویق تدریجی دانشآموزان برطرف شد و تلاش شد فشار آموزشی به حداقل و انگیزهی درونی آنان تقویت شود.

کدامیک از آموزههای کانون در رشد و پیشرفت دانشآموزان شما مؤثر بوده است؟
برنامهریزی منظم آزمونها، تحلیل نتایج، آموزش روش صحیح مطالعه و تأکید بر تداوم و مرور از مهمترین آموزههای کانون بوده که نقش مؤثری در پیشرفت دانشآموزان ایفا کرده است.
چه منابعی را برای رشد و پیشرفت دانشآموزانتان معرفی کردید؟ آیا از آنها استفاده کردهاند؟
متناسب با سطح هر دانشآموز، کتابهای سهسطحی و آبی معرفی شده و برای دانش آموزانم تکلیف تعیین می کنم و دانش آموزان را ملزم می کنم تا کتاب ها را در حوزه بیاورند تا تکلیف ها را چک کنم. این منابع بهخوبی تمامی مطالب کتابهای درسی را پوشش میدهند و برای پیشرفت دانشآموزان دبستانی کاملاً کافی هستند. خوشبختانه اکثر دانشآموزان از این منابع بهصورت منظم استفاده کردهاند.
آیا با اولیای دانشآموزان ارتباط دارید؟ این ارتباط چه تأثیری بر روند رشد و پیشرفت فرزندشان داشته است؟
بله، بهصورت هفتگی علاوه بر ارتباط با دانشآموزان، با اولیا نیز تماس تلفنی برقرار میکنم. همراهی و آگاهی اولیا، بهویژه در مقطع دبستان، نقش بسیار مؤثری در ایجاد نظم، پیگیری برنامهها و تسریع روند پیشرفت دانشآموزان داشته است.

برای پیشرفت درسی دانشآموزان در مدرسه (نیمسال اول) چه برنامهای دارید؟
برای نیمسال اول، تمرکز اصلی بر تثبیت مفاهیم درسی، هماهنگی با برنامهی مدرسه و تقویت مهارت مطالعه و مرور خواهد بود. همچنین با برنامهریزی منظم، هدفگذاری کوتاهمدت و پیگیری مستمر، تلاش میشود دانشآموزان علاوه بر موفقیت در آزمونها، عملکرد مطلوبتری در فضای مدرسه نیز داشته باشند.
