گفت و گو با پشتیبان برتر کیمیا سمیع داریان

برای رشد و پیشرفت دانش‌آموزان، پیگیری مستمر و تمرین منظم را در برنامه قرار داده‌ام. برای آنها تحلیل کارنامه‌ی مکتوب یادداشت کرده و برای خانواده ارسال کردم

گفت و گو با پشتیبان برتر کیمیا سمیع داریان

نام و نام خانوادگی پشتیبان: کیمیا سمیع داریان

نام رشته و دانشگاه: رشته مدیریت بازرگانی_ دانشگاه علوم و تحقیقات

عیار کانونی : 3 سال پشتیبان کانون 

مقطع پشتیبانی: مقطع پنجم ششم منطقه تهران شمال-سیدخندان 

نام مدیر: یگانه اموری


مصاحبه گر:یگانه اموری

گفت و گو با پشتیبان برتر کیمیا سمیع داریان

۱. فکر می‌کنید این روند رشدی چه مدت ادامه‌دار باشد و این امر مستلزم چه چیزی می‌باشد؟

قطعا این روند رشد می‌تواند ادامه‌دار و پایدار باشد. با توجه به همکاری  دانش‌آموزان با م، علاقه‌مندی آن‌ها به یادگیری و تلاششان برای پیشرفت، فضای مناسبی برای ادامه این مسیر فراهم شده است. در این روند، من به عنوان پشتیبان و معلم نقش حمایتی و هدایت‌کننده دارم؛ با همراهی دانش‌آموزان، ایجاد انگیزه، کمک در رفع اشکالات و تشویق آن‌ها به تلاش بیشتر، زمینه پیشرفت و پیوستگی در ازمون را فراهم می‌کنم.



۲. آیا با اولیای دانش‌آموزان ارتباط دارید؟ این ارتباط چه تأثیری بر روند رشد و پیشرفت فرزندشان داشته است؟

بله، با اولیای دانش‌آموزان در ارتباط هستم. با توجه به اینکه دانش‌آموزان در مقطع دبستان هستند، ارتباط من با اولیا بسیار ضروری و مؤثر است. این ارتباط معمولاً به‌صورت شخصی و جداگانه انجام می‌شود تا مسائل هر دانش‌آموز به‌صورت دقیق بررسی شود. گفت‌وگو با اولیا باعث هماهنگی بیشتر بین خانه و کلاس درس شده و در نتیجه، پیگیری بهتر تکالیف، رفع مشکلات درسی و تقویت نقاط قوت دانش‌آموزان را به همراه دارد. این تعامل نقش مهمی در رشد آموزشی و رفتاری دانش‌آموزان داشته و تأثیر مثبتی بر پیشرفت آن‌ها گذاشته است.



۳.آیا برنامه‌های کانون باعث بهبود مهارت‌های مطالعه و برنامه‌ریزی دانش‌آموزان شده است؟


بله، برنامه‌های کانون نقش مؤثری در بهبود مهارت‌های مطالعه و برنامه‌ریزی دانش‌آموزان داشته است. برگزاری آزمون‌های دو هفته یک‌بار، استفاده از منابع مشخص به‌ویژه در حوزه هوش و ارائه برنامه راهبردی کانون که به‌صورت دقیق تقسیم‌بندی شده است، باعث ایجاد نظم و هدفمندی در مطالعه دانش‌آموزان شده است. در کنار این موارد، بر اساس نتایج آزمون‌ها و برنامه راهبردی کانون، به‌صورت هفتگی با دانش‌آموزان تماس برقرار می‌شود و برای آزمون بعدی هدف‌گذاری مشخص انجام می‌گیرد که این امر به تقویت مهارت برنامه‌ریزی آن‌ها کمک کرده است.

۴.با توجه به اینکه ۶۹ درصد دانش‌آموزان شما پیشرفت عملکردی داشته‌اند، عملکرد خودتان را برای رشد و پیشرفت دانش‌آموزان توضیح دهید.


برای رشد و پیشرفت دانش‌آموزان، پیگیری مستمر و تمرین منظم را در برنامه قرار داده‌ام. برای آنها تحلیل کارنامه‌ی مکتوب یادداشت کرده و برای خانواده ارسال کردم. هر شب سؤال‌هایی برای دانش‌آموزان ارسال می‌شود تا به‌صورت مداوم تمرین داشته باشند و درگیر یادگیری شوند. همچنین تست‌ها و تکالیف به‌صورت منظم بررسی و بازخورد لازم ارائه می‌شود. این پیگیری روزانه و تعامل مستمر باعث افزایش مشارکت، تقویت مهارت حل مسئله و در نهایت بهبود عملکرد تحصیلی دانش‌آموزان شده است.

دانش‌آموزانی که مباحث آموزشی را به‌طور کامل به پایان رسانده‌اند، تمرکز اصلی‌شان روی حل تست‌های زمان‌دار و افزایش دقت و سرعت بوده است. همچنین برای دانش‌آموزانی که هنوز در برخی مباحث آموزشی ضعف داشته‌اند، ابتدا آموزش کامل مباحث انجام شده و سپس وارد مرحله تست‌زنی شده‌اند. این تفکیک باعث شده همه دانش‌آموزان متناسب با سطح خود از منابع معرفی‌شده استفاده کنند و پیشرفت مناسبی داشته باشند.

و در کنار این مسائل با دانش آموزان با جلسه حضوری و مصاحبه حضوری انگیزه‌ آنها را بیشتر و ارتباط خود را بهتر میکنم.

۵. چه منابعی را برای رشد و پیشرفت دانش‌آموزانتان معرفی کرده‌اید؟ آیا از آن‌ها استفاده کرده‌اند؟


برای رشد و پیشرفت دانش‌آموزان، در پایه پنجم برای دروس اصلی از کتاب‌های آبی استفاده شده است و در درس هوش نیز هم از کتاب‌های آبی و هم از منابع هوش بهره گرفته شده است. به‌ویژه برای دانش‌آموزان قوی‌تر، از آذرماه به بعد کتاب‌های آزمون به‌طور جدی در برنامه قرار گرفته و کار روی مدیریت زمان به‌صورت منظم انجام شده است.



۶. برای پیشرفت درسی این دانش‌آموزان در مدرسه (نیمسال اول پایه ششم) چه برنامه‌ای دارید؟

برای پیشرفت درسی دانش‌آموزان در مدرسه، تمرکز اصلی بر تقویت پاسخ‌دهی تشریحی و افزایش تسلط بر مطالب کتاب درسی خواهد بود. همچنین مباحث هوشی که تاکنون آموزش داده شده‌اند به‌صورت منظم جمع‌بندی و مرور می‌شوند تا یادگیری تثبیت شود.

در کنار این موارد، تحلیل دقیق آزمون‌ها پس از هر مرحله انجام می‌گیرد و نقاط ضعف و قوت هر دانش‌آموز بررسی می‌شود. رفع اشکال آزمون‌ها به‌صورت مستمر در برنامه قرار دارد تا اشکالات درسی به‌موقع برطرف شود و دانش‌آموزان با آمادگی بیشتری در امتحانات مدرسه حاضر شوند.

Menu