نام و نام خانوادگی پشتیبان: سیده فاطمه هاشمی
نام رشته و دانشگاه: آموزش مشاوره و برنامهریزی فرهنگیان ؛ شهید باهنر کرمان
عیار کانونی: 4 سال پشتیبان کانون
مقطع پشتیبانی: متوسطه دوم
نام مدیر: علیاصغر بحرینی
مصاحبهگر: علیاصغر بحرینی
باتوجهبه اینکه ۵۰درصد دانشآموزان شما پیشرفت داشتهاند عملکرد خودتان را برای رشد و پیشرفت دانشآموزانتان توضیح دهید؟
باتوجهبه افزایش درصد قابلتوجهی از دانشآموزان، تمرکز اصلی من بر برنامهریزی شخصیسازیشده، پیگیری مستمر، تحلیل آزمونها و تقویت مهارتهای مطالعه بوده است. تلاش کردم دانشآموزان بهجای مطالعهی حجمی، به سمت مطالعهی هدفمند، مرور اصولی و تستزنی تحلیلی حرکت کنند و نقاط ضعف خود را بهصورت دقیق شناسایی و برطرف نمایند.
دانشآموزان شما در کدام درس بیشتر پیشرفت داشتهاند؟
بیشترین رشد در دروس اختصاصی (بهویژه دروسی که نیاز به تمرین تستی و تحلیل دارند؛ مانند ریاضی/زیست/عربی/اقتصاد بسته به رشته) مشاهده شده است که نتیجهی تمرکز بر تستزنی زماندار و تحلیل دقیق آزمونها بوده است.
مهمترین عامل رشد و پیشرفت در دانشآموزتان چه عاملی بوده است؟
مهمترین عامل، ایجاد نظم مطالعاتی و افزایش خودآگاهی دانشآموز نسبت به شیوهی مطالعهی صحیح بوده است. زمانی که دانشآموز بداند چرا اشتباه میکند و چگونه باید اصلاح شود، روند پیشرفت بسیار سریعتر اتفاق میافتد.
فکر میکنید این روند رشدی چه مدت ادامهدار باشد و این امر مستلزم چه چیزی است؟
در صورت تداوم برنامهریزی، پیگیری منظم، تعهد دانشآموز و همراهی خانواده این روند میتواند تا زمان کنکور ادامهدار و حتی شتابدارتر شود. شرط اصلی آن ثبات، ناامید نشدن در افتهای مقطعی و تحلیل درست آزمونها است.

آیا در روند رشد و پیشرفت دانشآموزی دچار چالش شده بودید؟ چطور چالش را برطرف کردید؟
بله، چالشهایی مانند افت انگیزه، خستگی ذهنی، استرس آزمون و بینظمی در بعضی مقاطع وجود داشته است. این چالشها با گفتوگوی مشاورهای، اصلاح برنامه، ایجاد تنوع در مطالعه و هدفگذاری کوتاهمدت برطرف شدهاند.
کدام یک از آموزههای کانون در رشد و پیشرفت دانشآموز شما موثر بوده است؟
تحلیل آزمون، برنامهی راهبردی، مرورهای منظم و توجه به آزمون بهعنوان ابزار یادگیری از مهمترین آموزههای کانون بوده که تأثیر مستقیم در پیشرفت دانشآموزان داشته است.
چه منابعی را برای رشد و پیشرفت دانشآموزانتان معرفی کردید؟ آیا آنها استفاده کردهاند؟
منابع اصلی شامل کتابهای کانون، آزمونهای دورهای، دفتر برنامهریزی و منابع کمکآموزشی متناسب با سطح دانشآموز بوده است که خوشبختانه اغلب دانشآموزان استفادهی منظم و مؤثری از آنها داشتهاند.
آیا با اولیا دانشآموزان ارتباط دارید؟ این ارتباط چه تأثیری بر روند رشد و پیشرفت فرزندشان داشته است؟
بله، ارتباط مؤثر با اولیا نقش بسیار مهمی دارد. همراهی خانواده، ایجاد فضای آرام مطالعه و نظارت غیرمستقیم باعث افزایش انگیزه، کاهش استرس و ثبات در برنامهی مطالعاتی دانشآموز شده است.
برای پیشرفت درسی این دانشآموزان در مدرسه (نیمسال اول) چه برنامهای دارید؟
تمرکز برنامهی نیمسال اول بر تثبیت مباحث پایه، افزایش مهارت تستزنی، مرور منظم، جبران ضعفها و آمادگی تدریجی برای آزمونهای مهمتر خواهد بود تا دانشآموزان با آمادگی ذهنی و علمی بالاتری وارد مراحل بعدی کنکور شوند
