گفت وگوبا محمد کریمیان شاهی ; پشتیبان برترقهرمان پیشرفت درسی/ساری

گفت وگو با محمد کریمیان شاهی ; پشتیبان برتر قهرمان پیشرفت درسی دوازدهم ریاضی ساری

گفت وگوبا محمد کریمیان شاهی ; پشتیبان برترقهرمان پیشرفت درسی/ساری

نام و نام خانوادگی پشتیبان: محمد کریمیان شاهی

رتبه کنکور سراسری: ۱۵

نام رشته و دانشگاه : دانشجوی دکترا مهندسی شیمی - دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل

عیار کانونی: 2 سال

مقطع پشتیبانی: دوازدهم ریاضی

نام مدیر: لیلا زارنجی

 

 

مصاحبه گر: لیلا زارنجی


گفت وگوبا محمد کریمیان شاهی ; پشتیبان برترقهرمان پیشرفت درسی/ساری


1- با توجه به اینکه ۷۱٪ دانش‌آموزان شما پیشرفت داشته‌اند، عملکرد خودتان را برای رشد و پیشرفت دانش‌آموزانتان توضیح دهید؟

با توجه به اینکه عمده دانش‌آموزان من کنکوری هستند، معتقدم مهم‌ترین بخش پشتیبانی،بررسی دقیق و تحلیلی کارنامه‌های کانون است. همواره در تماس‌های تلفنی تلاش کرده‌ام درصدها و ترازها را به‌صورت شفاف و قابل فهم برای دانش‌آموزان توضیح دهم. این موضوع برای آن‌ها بسیار جذاب است، به‌ویژه از زمانی که بخش تخمین تراز کنکور به کارنامه‌های حضوری اضافه شد. با استفاده از تجربه دو ساله خود و تحلیل کارنامه‌های واقعی دانش‌آموزان کنکوری، توانستم ارتباط تراز آزمون‌های کانون با نتیجه کنکور را با مثال‌های واقعی برای آن‌ها تشریح کنم و همین مسئله باعث افزایش انگیزه و جدیت آن‌ها در آزمون‌ها شده است.

 


۲- دانش‌آموزان شما در کدام درس بیشتر پیشرفت داشته‌اند؟

مطابق انتظار، بیشترین پیشرفت در درس حسابان ۲ مشاهده شده است. در کنکور رشته ریاضی، بخش قابل توجهی از سؤالات درس ریاضی به مباحث ریاضی ۱، حسابان ۱ و حسابان ۲ اختصاص دارد. این سه درس برای دانش‌آموزان جذاب‌تر هستند و معمولاً تلاش بیشتری برای ارتقای درصد خود در این دروس دارند. پس از آن، پیشرفت قابل توجهی نیز در درس فیزیک ۳ دیده شده است.

 


۳- مهم‌ترین عامل رشد و پیشرفت دانش‌آموزانتان چه بوده است؟

اکثر دانش‌آموزانی که هم‌اکنون تحت پشتیبانی من هستند، حداقل در ۵ آزمون متوالی همراه بوده‌اند. در این مدت، در تماس‌های تلفنی همواره بر استفاده از تکنیک ضربدرمنها تأکید داشته‌ام. همچنین در جلسات اتمام حجت، منابع کانونی مناسب را به آن‌ها معرفی کرده‌ام. به نظر من، استفاده منظم از منابع استاندارد کانون در کنار تکنیک‌هایی مانند تست‌زنی زمان‌دار و تحلیل آزمون، نقش بسیار مؤثری در رشد تراز و پیشرفت دانش‌آموزان داشته است.

 


۴- فکر می‌کنید این روند رشدی چه مدت ادامه‌دار باشد و مستلزم چه چیزی است؟

ادامه‌دار بودن این روند نیازمند شرکت منظم در آزمون‌های حضوری و پایبندی به تکنیک‌های مهمی مانند ضربدرمنها است. اگر دانش‌آموزان این مسیر را با جدیت ادامه دهند، قطعاً به موفقیت خواهند رسید؛ چراکه نمونه این مسیر موفق را در سال گذشته در میان دانش‌آموزان برتر کانون مشاهده کرده‌ایم.

 


۵- آیا در روند رشد و پیشرفت دانش‌آموزان با چالشی مواجه شده‌اید؟ چگونه آن را برطرف کردید؟

کار با دانش‌آموزان سال کنکور همواره با چالش‌های متعددی همراه است که مهم‌ترین آن‌ها چالش‌های روحی و روانی است. دانش‌آموزان در سال پایانی فشار زیادی را تجربه می‌کنند. یکی از اقدامات اصلی من در تماس‌های تلفنی، تقویت روحیه دانش‌آموزان است. این کار را با مشارکت خود دانش‌آموز انجام می‌دهم؛ به این صورت که با طرح پرسش‌های هدفمند، آن‌ها را به صحبت کردن تشویق می‌کنم تا اطلاعات دقیق‌تری از شرایطشان به دست آورم و بتوانم راهنمایی مؤثرتری ارائه دهم.

 


۶- کدام یک از آموزه‌های کانون در رشد و پیشرفت دانش‌آموزان شما مؤثر بوده است؟

بدون تردید تکنیک ضربدرمنها یکی از کاربردی‌ترین آموزه‌های کانون است که از مقطع ابتدایی تا سال دوازدهم و حتی در مقاطع بالاتر قابل استفاده است. شخصاً نیز از این تکنیک در آزمون دکتری استفاده کرده‌ام. در کنار آن، هدف‌گذاری دقیق اهمیت زیادی دارد که تلاش می‌کنم با استفاده از تکنیک ضربدرمنها، این مهارت را به دانش‌آموزان آموزش دهم.

 


۷- چه منابعی را برای رشد و پیشرفت دانش‌آموزانتان معرفی کرده‌اید؟ آیا از آن‌ها استفاده کرده‌اند؟

برای ایجاد پایه قوی در دروس اختصاصی، تأکید اصلی من بر استفاده از کتاب‌های پرتکرار کانون است که خوشبختانه دانش‌آموزان نیز از آن‌ها استفاده می‌کنند. همواره این نکته را مطرح کرده‌ام که وقتی دانش‌آموزان به آزمون‌های کانون اعتماد دارند، منطقی است که به منابع آموزشی آن نیز اعتماد کنند. به همین دلیل، امسال بیش از گذشته منابع کانون را معرفی کرده و دانش‌آموزان را به استفاده از آن‌ها ترغیب کرده‌ام. کتاب‌های آبی و سه‌سطحی تأثیر قابل توجهی در رشد تراز دارند. همچنین کتاب زرد عمومی را به‌عنوان بهترین منبع جمع‌بندی دی‌ماه برای دروس عمومی بسیار توصیه می‌کنم.

 


۸- آیا با اولیای دانش‌آموزان ارتباط دارید؟ این ارتباط چه تأثیری داشته است؟

بله، ارتباط با اولیا بخش مهمی از فرآیند پشتیبانی است و پیگیری بسیاری از مسائل را برای پشتیبان آسان‌تر می‌کند. همواره در برنامه کاری خود قرار داده‌ام که در بازه‌های زمانی مشخص با پدر یا مادر دانش‌آموز ارتباط برقرار کنم. این ارتباط بدون شک تأثیر بسیار مثبتی دارد؛ چراکه خانواده‌ها باید بدانند در سال کنکور، رفتار و حمایت روحی آن‌ها نقش بسیار مهمی در عملکرد دانش‌آموز دارد.

 


۹- برای پیشرفت درسی این دانش‌آموزان در مدرسه (نیمسال اول) چه برنامه‌ای دارید؟

تمرکز اصلی بر امتحانات دی‌ماه است و دانش‌آموزان را به شرکت در آزمون‌های ویژه کانون که سؤالات آن‌ها مشابه سؤالات امتحانی طراحی شده‌اند، توصیه می‌کنم تا هم برای مدرسه و هم برای آزمون‌ها آمادگی کامل داشته باشند.

 

Menu