گفتگو با فرید اسلامی؛ پشتیبان برتر قهرمان پیشرفت درسی متوسطه دوم

گفتگو با فرید اسلامی؛ پشتیبان برتر قهرمان پیشرفت درسی متوسطه دوم رشته تجربی و ریاضی

گفتگو با فرید اسلامی؛ پشتیبان برتر قهرمان پیشرفت درسی متوسطه دوم

گفتگو با جناب آقای «فرید اسلامی»

پشتیبان قهرمان پیشرفت درسی دانش آموزانگفتگو با فرید اسلامی؛ پشتیبان برتر قهرمان پیشرفت درسی متوسطه دوم

 

نام رشته و دانشگاه: مهندسی شیمی – طراحی فرآیندهای صنایع نفت – دانشگاه صنعتی قوچان

عیار کانونی : 12 سال مشاور قلم چی در سه نمایندگی : قوچان، آبادان و خرمشهر – 18 سال سابقه ی مشاوره و تدریس

مقطع پشتیبانی: کنکوری ها، یازدهم و دهم

نام مدیر: سرکار خانم « زهرا فرخی »

 

مصاحبه‌گر: سرکار خانم « زهرا فرخی »   


       

 

1. لطفاً ابتدا خودتان را برای مخاطبان معرفی بفرمایید.

من « فرید اسلامی » هستم ، فارغ التحصیل رشته ی مهندسی شیمی و هم اکنون به مدت 10 سال می باشد که مهندس پتروشیمی هستم. با وجود تمامی مشغله های کاری فراوان، تلاش نموده ام به عنوان مشاور در کنار دانش آموزان شهرم، خرمشهر، فعالیت داشته باشم.

به مدت 18 سال مشاور و مدرس کنکور هستم که حدود 12 سال از آن در کانون فرهنگی آموزش قلم چی در نمایندگی های سه شهر گوناگون بوده است که از بدو تاسیس نمایندگی خرمشهر، از 9 سال پیش، افتخار حضور را در نمایندگی خرمشهر داشته ام.


2.با توجه به اینکه بسیاری از دانش آموزان شما در درس یا تراز پیشرفت داشته‌اند عملکرد خودتان را برای رشد و پیشرفت دانش آموزانتان توضیح دهید؟ 

من برای هر دانش آموز یک پرونده ی آموزشی تهیه می کنم و ریزترین جزییات درسی، تحصیلی و حتی تحلیل روانشناختی و شرایط خاص خانوادگی دانش آموز را در آن یادداشت می کنم. در این پرونده ی آموزشی، مواردی از قبیل:

1- یادداشت نکاتی که در تماس تلفنی و یا در جلسه ی مشاوره ی حضوری با دانش آموز مطرح نمودم

2- یادداشت شرکت دانش آموز در جلسه ی مشاوره ی حضوری و نوع جلسه

3- یادداشت نقایص منابع تستی و امتحان نهایی دانش آنش آموز

4- یادداشت نکاتی که در تحلیل کارنامه ی دانش آموز مشاهده نمودم

5- یادداشت نیازهای آموزشی دانش آموز که در تماس های تلفنی آینده باید برای ایشان توضیح دهم.

و... بسیاری موارد دیگر را در این پرونده یادداشت می کنم.

 

3.در رابطه با جلسات مشاوره ی گروهی که اشاره کردید، این جلسات به چه صورت و با چه مباحث آموزشی برگزار می گردد؟

فردریش نیچه در باب آموزش یک جمله ی تاثیرگذار دارد که می گوید : « کسی که ذاتاً آموزگار باشد؛ به تمامی امور دانش آموزانش، حتی به آنچه که به خودِ دانش آموز مربوط است به طور جدی می پردازد.»

این جمله شکل دهنده ی بخشی از سیستم کاری من بوده است که تلاش کرده ام فراتر از حد وظایفم مواردی را که توان آن را دارم برای دانش آموزان انجام دهم.

من حداقل دو جلسه ی مشاوره برای بچه ها و مادران و پدران برگزار می کنم. اولین جلسه با عنوان «اصول اساسی موفقیت در کنکور و امتحانات نهایی» با حضور دانش آموزان، مادران و پدران و همچنین یک جلسه ی مشاوره شامل سه مبحث : «1-اصول اساسی فرآیند تست زنی 2- اصول اساسی افزایش ساعت مطالعه و ایجاد تعادل و پایداری در آن (دفتربرنامه ریزی) و 3- اصول اساسی برنامه ریزی شخصی روزانه » برای دانش آموزان برگزار می کنم.

در کل تلاش نموده ام در نقشی بسیار فراتر از یک پشتیبان و در قامت یک مشاور خصوصی برای بچه های تلاشگر،

 عمل نمایم.


4.آیا در روند رشد و پیشرفت دانش آموزی دچار چالش شده بودید؟ چطور چالش را برطرف کردید؟

بله بی شک در این سال ها این موارد نیز وجود داشته است.

شناخت ویژگی های روانشناختی دانش آموز در این مسیر بسیار کمک کننده می باشد. یک مشاور در درجه ی اول باید با روحیات، فاکتورها و پارامترهای شخصیتی دانش آموز آشنا باشد. پیچیدن نسخه ی یکسان آموزشی برای کلیه ی دانش آموزان کارساز نیست و این مورد باید دانش آموز به دانش آموز متفاوت است.



5.کدام یک از آموزه های کانون در رشد و پیشرفت دانش آموز شما موثر بوده است؟ 

6.تفاوت کانون قلم‌چی با سایر مؤسسات آموزشی را در چه می‌دانید؟

1- برنامه ی راهبردی 2- دفتربرنامه ریزی 3- آزمون های حضوری

برنامه ی راهبردی نقطه ی قوت کانون می باشد. وجود سه مورد بسیار برجسته در برنامه ی راهبردی از جمله :

1- وجود زوج کتاب ها در برنامه ی راهبردی کنکوری ها

2- وجود مشابهت مباحث آزمونی در سکوهای مقایسه ای مانند سکوهای مقایسه ای تابستان و زوج ها کتاب های نیم سال اول و دوم

3- آزمون های مروری و ایستگاه های جبرانی

از نقاط قوت بسیار درخشان برنامه ی راهبردی است که آن را به یک برنامه ی جامع و کامل مطالعاتی برای دانش آموزان تبدیل نموده است. 

من تلاش نموده ام در اکثر تماس های تلفنی برنامه ریزی شخصی هر دانش آموز را بر مبنای برنامه ی راهبردی برای ایشان انجام دهم.

 

7.از دیدگاه شما مهم‌ترین ویژگی یک پشتیبان موفق چیست؟

به نظر من فردی که به عنوان مشاور درسی فعالیت می کند باید به این شغل همچون آموزگاری، بسان یک « شغل مقدس» بنگرد. متاسفانه دیدگاه های تجاری در این عرصه در سطح کشور بسیار فراوان شده است.

مشاور باید «دلسوز» و «عاشق این فعالیت» باشد و همیشه این آمادگی را داشته باشد که بدون دیدگاه های تجاری حداکثر توان خود را برای پیشبرد آموزشی دانش آموز که در حساس ترین سالیان زندگی تحصیلی خود قرار دارد، عرضه کند.

به گفته ی « لیدو آنتونی لی یاکوکا»  : « در یک جامعه کاملاً منطقی، بهترین ما معلم خواهیم بود و بقیه باید به چیز دیگری بسنده کنیم.»

Menu