نام و نام خانوادگی : امیر حسین آزادی
رتبه کنکور سراسری: ۴۰۰۰
نام رشته و دانشگاه: مشاوره_ فرهنگیان امام علی(ع) رشت
عیار کانونی : ۳ سال
مقطع پشتیبانی: دوازدهم انسانی
نام مدیر: امیر حسین آزادی
مسئول نمایندگی : پروین طاهری
مصاحبه گر :
زهرا متولی
1- چند درصد دانش آموزان شما پیشرفت داشتهاند عملکرد خودتان را برای رشد و پیشرفت دانش آموزانتان توضیح دهید؟
در ارزیابی اخیر، حدود ۵۰ درصد دانشآموزان من پیشرفت قابل توجهی در عملکرد تحصیلی خود نشان دادهاند.
این رشد نتیجهی مجموعهای از اقدامات بوده است، از جمله: برنامهریزی منظم آموزشی: طراحی جدول مطالعه و مرور هفتگی برای هر دانشآموز،
شناسایی نقاط ضعف و قوت، برگزاری جلسات فردی برای تحلیل عملکرد و ارائهی راهکارهای شخصیسازیشده،ارتباط مستمر با والدین: اطلاعرسانی منظم دربارهی وضعیت تحصیلی فرزندان و پیشنهاد راهکارهای حمایتی در خانه،ارتباط مستمر با والدین،اطلاعرسانی منظم دربارهی وضعیت تحصیلی فرزندان و پیشنهاد راهکارهای حمایتی در خانه،استفاده از روش های مدیریت آزمون توسط دانش آموزان و همچنین تاکید بر تحلیل آزمون با کمک کارنامه های قلم چی.
2- دانش آموزان شما در کدام درس بیشتر پیشرفت داشته اند؟
بیشترین پیشرفت دانش آموزانم در دروس حفظی بوده که نتیجه تمرکز بر افزایش کمیت مطالعاتی دانش آموزان بود که در نهایت باعث افزایش کیفیت کاری آنها شد همچنین بازه های مروری که با هماهنگی دانش آموزان در برنامه مطالعاتی آنها گنجانده شده بود باعث تقدیت مباحث در حلفظه آنها شد. در دروس مهارتی هم به صورت درس محور در طول دو ماه اخیر هر کدام از دانش اموزان روی یک یا دو درس برای مطالعه و تست روتین متمرکز شدند؛ که نتایج مثبتی در آزمون اخیر در پی داشته است.
3- مهم ترین عامل رشد و پیشرفت در دانش آموزتان چه عاملی بوده است؟
مهم ترین فاکتور از نظر من انضباط شخصی و پایبندی دانش اموزان به اهداف و برنانه ریزی ها و هدفگذاری های خودشان بوده است.
4- فکر میکنید این روند رشدی چه مدت ادامه دار باشد و این امر مستلزم چه چیزی می باشد؟
این روند رشد می تواند تا آخر سال تحصیلی ادامه دار باشد به شرطی که دانش آموزان استمرار و نظم مطالعاتی خود را حفظ کنند و حتما به صورت حضوری در آزمون ها شرکت کنند و در آزمون ها غیبت نکنند.
5- آیا در روند رشد و پیشرفت دانش آموزی دچار چالش شده بودید؟ چطور چالش را برطرف کردید؟
بله در ابتدای سال تحصیلی یکی از دانش آموزانم در درس عربی دچار چالش شده بود. و تقریبا با توجه به ساعت مطالعه اش نتیجه مطلوب را نمی گرفت، بعد از صحبت با اولیا و مشاور سال قبل او متوحه شدم که در سالعای قبل هم این چالش را داشته در مرحله بعدی جلسه حضوری برای او برگزار کردم.. و برایش اهداف قابل دستیابی در هر هفته تعیین نمودم. هدف نهایی ما رساندن عربی به درصد مطلوب بود. تقریا یک چالش ۱۰۰ روزه را با او آغاز کردیم.[ از جمله مراحل چالش مطالعه جزوه های عربی متوسطه اول برای ایجاد و تقویت پایه ، تماشای ویدئو های آموزشی به صورت مستمر، تست های روتین ، بازخورد گیری مستمر با شرکت درآزمون های اصلی و مکمل قلم چی بود در ماه اول چالش تغییر محسوسی مشاهده نمی شد؛ ماه دوم نوسان های درصدی شروع شد که می شود گفت نا امید کننده هم بود ولی پس از پایان ماه سوم چند از ۱۰ اول از ۱ به ۷ رسید.
6- کدام یک از آموزه های کانون در رشد و پیشرفت دانش آموز شما موثر بوده است؟ اینکه هدف از ازمون ها رفع اشکال و شناسایی و برطرف نمودن نقاط قوت و ضعف است. همچین اخیرا تاکید کانون به آزمون های مقایسه ای باعث شده دانش آموزان با خود قبلی رقابت کنند نه دیگران.
7- چه منابعی را برای رشد و پیشرفت دانش آموزانتان معرفی کردید؟ آیا آنها استفاده کرده اند؟
برای دروس حفظی قطعا کتاب های آبی کانون چون سوالات سطح بالایی برای به چالش کشیدن دانش آموزان دارد. در دروس مهارتی در کنار کتاب های آبی ویدئو های آموزشی هم پیشنهاد می کنم.
8- آیا با اولیا دانش آموزان ارتباط دارید؟ این ارتباط چه تأثیری بر روند رشد و پیشرفت فرزندشان داشته است؟
بله ، این ارتباط موجب هماهنگی بیشتر در فضای خانه و کاهش فشارهای غیر ضروری، افزایش حمایت عاطفی و پایبندی بیشتر دانش آموز به برنامه ها شده و نقش مهمی در تثبیت پیشرفت داشته است.
9- برای پیشرفت درسی این دانش آموزان در مدرسه (نیمسال اول) چه برنامه ایی دارید؟
برای موفقیت دانش اموزان در امتحانات نیم سال اول : حل نمونه سوالات امتحانی قبل و بعد مطالعه هر درس ،استفاده از بانک نمونه سوالات سایت کانون به عنوان منبع اصلی ،بهره گیری از کتاب پرتکرار امتحانی کانون برای جمع بندی، هدف این برنامه افزایش تسلط، کاهش استرس امتحان و بهبود نمرات مدرسه است .
