گفت و گو با آرام رحیمی : پشتیبان برتر قهرمان پیشرفت درسی

در تماس‌ها مدام پیگیر مطالعه و روش مطالعه آنها هستم .این که برنامه را خوب درک کرده اند و من در تماس‌ها به آنها امید پیشرفت و فرصت جبران می‌دهم می‌تواند عملکرد من باشد.

گفت و گو با آرام رحیمی : پشتیبان برتر قهرمان پیشرفت درسی

نام و نام خانوادگی: آرام رحیمی

رتبه کنکور انسانی: 2680

رشته / دانشگاه:

 آموزش الهیات دانشگاه فرهنگیان – شهید رجایی ارومیه

مقطع کانونی: دهم و یازدهم تمامی رشته ها

مدیر: آراد اسراری ، محمد امین موسوی 

مصاحبه گر: آراد اسراری

 

 

 گفت و گو با آرام رحیمی : پشتیبان برتر قهرمان پیشرفت درسی



 

 

با توجه به این که 70% دانش آموزان شما پیشرفت داشته اند عملکرد خودتان را برای رشد و پیشرفت دانش آموزانتان توضیح دهید.

در ابتدا با جلسه اتمام حجت شروع می کنم که دانش آموز با مفهوم آزمون ها آشنا باشد سپس به آن ها مراحل مطالعه و آموزش برنامه ریزی کارآمد مانند مباحث فراموشی و مرور آموزش می دهم. سپس نحوه شرکت در آزمون، طبقه بندی سوال ها ، تحلیل آزمون و... رابه طور کامل شرح می دهم. 

در تماس ها مدام پیگیر مطالعه و روش مطالعه آنها هستم .این که برنامه را خوب درک کرده اند و من در تماس ها به آنها امید پیشرفت و فرصت جبران می دهم می تواند عملکرد من باشد. 


مهم ترین عامل رشد و پیشرفت در دانش آموزانتان چه عاملی بوده است؟

از طرف من آموزش برنامه ریزی درست، مراحل فراموشی و مرور مناسب ، تحلیل آزمون و... عامل مهم پیشرفت در دانش آموزان است و در تماس ها و تحلیل کارنامه ها پیگیر پیشرفت آنها هستم و بر روی نقاط پیشرفت و قوت آنها تاکید و آنها را مورد تشویق قرار می دهم. 

 


فکر می کنید این روند رشدی چه مدت ادامه دار باشد و این امر مستلزم چه چیزی می باشد؟

بی شک انتها ندارد زیرا اگر دانش آموزان انگیزه داشته باشند هر بار در یک بخش پیشرفت می کنند و من آنها را بابت پیشرفت تشویق و با راه کار علمی به سمت پیشرفت بعدی راهنمایی می کنم که باعث می شود انگیزه آنها حفظ شود. حتی اگر افت جزئی هم به دلایلی داشته باشند من به آنها گوشزد می کنم که شناخت نقاط ضعف باعث می شود آنها به نقاط قوت تبدیل شود.


 

کدام یک از آموزه های کانون در رشد و پیشرفت دانش آموزان شما موثر بوده است؟

در کانون به صورت علمی مراحل مطالعه انواع دانش آموزان با سلیقه های متفاوت و... مشخص و بر حسب نیاز هر گروه منابع دقیقی داریم که دانش آموزان را یک طیف نه بلکه چند طیف می بیند از کتاب های اول تا سه سطحی و... . توضیح جزئیات دقیق کارنامه  باعث می شود انگیزه دانش آموزان جهت برنامه ریزی بیشتر شده وضعف هایشان برطرف شود.


چه منابعی را برای رشد و پیشرفت دانش آموزان تان معرفی کرده اید؟ 

بر اساس چند آزمون اولآیه ی نیازسنجی می کنم. به دانش آموزانی که درصد پائین دارندتوصیه از کتاب اول شروع کنند تا حداقل بر 30% مطالب مسلط شوند و اعتماد به نفس بگیرند. به دانش آموزانی که اشتباهات مهم و زیاد دارند کتاب اشتباهات متداول را پیشنهاد می کنم و با توجه به اهمیت معدل  و پیشرفت در مدرسه و احساس درونی یادگیری کتاب سوال های پر تکرار امتحانی را  به همگی آنان پیشنهاد می کنم.


آیا با اولیاء دانش آموزان ارتباط دارید؟ 

من در جایی که احساس مشکل بکنم به اولیاء مراجعه می کنم مانند دانش آموزی که غیبت می کند یا درصد و تراز پائین دارد و به صورت کلی لازم التوجه باشد. این ارتباط باعث ایجاد حس همکاری و پی گیری میان کانون و خانواده دانش آموز می شود. 

 

 

برای پیشرفت درسی این دانش آموزان در نیمسال اول چه برنامه ای دارید؟

تاکید می کنم که در آزمون های جامع نوبت اول کانون 28 آذر وآزمون هخای آنلاین  5 و 12 دی ماه   حتماً شرکت کنند تا ابتدا آمادگی خود را بسنجند، نقاط ضعف خود را برطرف نموده و بتوانند به بهترین نمرات دست پیدا کنند.

 

 

Menu