گفتگو با مریم نامور؛ پشتیبان برتر قهرمان پیشرفت درسی پایه نهم

در تماس‌های تلفنی و جلسات مشاوره حضوری، تمرکز اصلی بر بررسی عملکرد دانش‌آموزان بوده است. تلاش کرده‌ام برنامه‌های مطالعاتی آنان را اصلاح کنم و روش‌های صحیح مطالعه را به‌صورت دقیق آموزش دهم.

گفتگو با مریم نامور؛ پشتیبان برتر قهرمان پیشرفت درسی پایه نهم

نام و نام خانوادگی پشتیبان: مریم نامور

 رتبه کنکور:  6700

 رشته و دانشگاه: زبان و ادبیات فارسی، دانشگاه محقق اردبیلی 

عیار کانونی: ۲ سال

مقطع پشتیبانی: هشتم و نهم 

نام مدیر: خانم فریده عبدالهی




 مصاحبه‌گر: فریده عبدالهی



با توجه به اینکه ۸۰ درصد از دانش‌آموزان شما پیشرفت داشته‌اند، عملکرد خود را برای رشد و پیشرفت آنان توضیح دهید.

در تماس‌های تلفنی و جلسات مشاوره حضوری، تمرکز اصلی بر بررسی عملکرد دانش‌آموزان بوده است. تلاش کرده‌ام برنامه‌های مطالعاتی آنان را اصلاح کنم و روش‌های صحیح مطالعه را به‌صورت دقیق آموزش دهم. همچنین منابع مطالعاتی دانش‌آموزان تکمیل شده و بر بهبود روش‌های تست‌زنی آنان نیز کار شده است.


 دانش‌آموزان شما در کدام درس‌ها بیشترین پیشرفت را داشته‌اند؟

میزان پیشرفت در دروس مختلف متفاوت بوده است، اما در مجموع بیشترین پیشرفت دانش‌آموزان در دروس عربی، ریاضی و فارسی مشاهده می‌شود.


 مهم‌ترین عامل رشد و پیشرفت دانش‌آموزانتان چه بوده است؟

مهم‌ترین عامل پیشرفت دانش‌آموزان، ایجاد انگیزه برای دستیابی به اهداف تحصیلی بوده است. همچنین ایجاد رقابت سالم میان دانش‌آموزان، افزایش ساعت مطالعه مفید، برنامه‌ریزی اصولی مطابق برنامه راهبردی کانون و تدریس و رفع اشکال درس فارسی، از دیگر عوامل مؤثر در این روند به شمار می‌آیند.


به نظر شما این روند رشدی تا چه مدت ادامه خواهد داشت و مستلزم چه عواملی است؟

با برنامه‌ریزی انجام‌شده و هدف‌گذاری دقیق برای امتحانات مدرسه، انتظار می‌رود این روند در امتحانات مدرسه و آزمون‌های نیمسال دوم نیز ادامه یافته و تقویت شود.


 آیا در مسیر رشد و پیشرفت دانش‌آموزان با چالشی مواجه شده‌اید؟ چگونه آن را برطرف کرده‌اید؟

بله، برخی دانش‌آموزان در برابر تغییر روش مطالعه و پایبندی به برنامه راهبردی مقاومت نشان می‌دادند که با مشاوره مستمر، بررسی مشکلات فردی و پیگیری منظم، موفق شدیم عادت صحیح مطالعه را در آنان ایجاد کنیم.


کدام‌یک از آموزه‌های کانون در رشد و پیشرفت دانش‌آموزان مؤثر بوده است؟

استفاده از کارنامه اشتباهات و بازیابی در صفحه شخصی دانش‌آموزان، مطالعه به روش بازیابی، آزمون‌های مشابه و هدف‌گذاری دقیق بیشترین تأثیر را در پیشرفت آنان داشته است.


چه منابعی را برای رشد و پیشرفت دانش‌آموزانتان معرفی کرده‌اید و آیا از آن‌ها استفاده شده است؟

کتاب‌های آبی و پرتکرار کانون به دانش‌آموزان معرفی شده و استفاده از این منابع موجب پیشرفت آنان در مدرسه و آزمون‌های کانون شده است.


 آیا با اولیای دانش‌آموزان ارتباط دارید؟ این ارتباط چه تأثیری بر روند پیشرفت داشته است؟

بله، ارتباط مستمر حضوری و تلفنی با اولیا برقرار بوده است. این تعامل موجب هماهنگی بیشتر در پیگیری فعالیت‌های درسی دانش‌آموزان در منزل، افزایش انگیزه و بهبود روند پیشرفت آنان شده است.


 برای پیشرفت درسی دانش‌آموزان در امتحانات مدرسه (نیمسال اول) چه برنامه‌ای دارید؟

برای امتحانات مدرسه، کتاب‌های پرتکرار در برنامه مطالعاتی دانش‌آموزان قرار داده شده و آنان به استفاده از نمونه سؤالات امتحانی موجود در سایت کانون عادت داده شده‌اند. همچنین هدف‌گذاری مشخصی برای امتحانات انجام شده است که بی‌تردید به پیشرفت دانش‌آموزان منجر خواهد شد.

 

Menu