نام و نام خانوادگی پشتیبان: زهراسادات مسعودپور
رتبه کنکور سراسری: 2000- نام رشته و دانشگاه: علوم اقتصادی دانشگاه شهید باهنر
- عیار کانونی: یکسال پشتیبان کانون
- مقطع پشتیبانی: متوسطه ۱
- نام مدیر: امیرحسین اعتصامی
- مصاحبهگر: امیرحسین اعتصامی
۱. با توجه به اینکه 70 درصد دانشآموزان شما پیشرفت داشتهاند، عملکرد خودتان را برای رشد و پیشرفت دانشآموزانتان توضیح دهید:
من تلاش کردم با برنامهریزی دقیق، پیگیری مستمر و ایجاد انگیزه در دانشآموزان، مسیر مطالعهی آنها را هدفمند کنم. جلسات منظم، تحلیل آزمونها و ارائهی بازخورد شخصیسازیشده باعث شد دانشآموزان نقاط ضعف خود را بشناسند و به تدریج آنها را برطرف کنند.
۲. دانشآموزان شما در کدام درس بیشتر پیشرفت داشتهاند؟
بیشترین پیشرفت در درس ریاضی مشاهده شد، زیرا تمرکز ویژهای بر حل تمرینات متنوع، مرور مفهومی و رفع اشکال فردی داشتیم.
۳. مهمترین عامل رشد و پیشرفت در دانشآموزتان چه عاملی بوده است؟
عامل اصلی، ترکیب انگیزهی درونی دانشآموز با حمایت بیرونی (پشتیبان و خانواده) بود. همچنین استفاده از آزمونهای کانون بهعنوان ابزار سنجش و بازخورد نقش کلیدی داشت. البته من در تمام جلسات آزمون ها تاکید داشتم که دانش آموزان بصورت حضوری شرکت کنند و دفتر برنامه ریزی و کتاب خودآموز و کتاب منظومه ی هوش را همه ی دانش آموزان تهیه و برای هر جلسه تکمیل و با خودشان بیاورند تا روند آنها را بررسی کنم.
۴. فکر میکنید این روند رشدی چه مدت ادامهدار باشد و این امر مستلزم چه چیزی میباشد؟
این روند تا زمان کنکور ادامهدار خواهد بود، به شرطی که دانشآموزان نظم مطالعاتی خود را حفظ کنند، آزمونها را جدی بگیرند و بازخوردها را عملی کنند.
۵. آیا در روند رشد و پیشرفت دانشآموزی دچار چالش شده بودید؟ چطور چالش را برطرف کردید؟
بله، برخی دانشآموزان در مدیریت زمان و تمرکز مشکل داشتند. با طراحی برنامهی شخصیسازیشده، تقسیم اهداف به بخشهای کوچکتر و ایجاد انگیزه از طریق گفتوگو، این چالشها برطرف شد.
۶. کدام یک از آموزههای کانون در رشد و پیشرفت دانشآموز شما مؤثر بوده است؟
آزمونهای منظم، تحلیل کارنامه، و آموزش روشهای صحیح مطالعه از آموزههای مؤثر کانون بودند.
۷. چه منابعی را برای رشد و پیشرفت دانشآموزانتان معرفی کردید؟ آیا آنها استفاده کردهاند؟
کتابهای آموزشی کانون، جزوات درسی معرفی شد. اکثر دانشآموزان بهطور کامل از این منابع استفاده کردند و نتایج آن در پیشرفتشان مشهود بود.
۸. آیا با اولیای دانشآموزان ارتباط دارید؟ این ارتباط چه تأثیری بر روند رشد و پیشرفت فرزندشان داشته است؟
بله، ارتباط مستمر با اولیا برقرار شد. این ارتباط باعث شد خانوادهها در جریان وضعیت فرزندشان باشند و حمایت عاطفی و محیطی لازم را فراهم کنند. ۹. برای پیشرفت درسی این دانشآموزان در مدرسه (نیمسال اول) چه برنامهای دارید؟ تمرکز بر مرور پایههای ضعیف، تحلیل دقیق آزمون ها و همچنین برنامهریزی برای آزمونهای شبیهسازی در نیمسال اول
