نام و نام خانوادگی پشتیبان: مهران محمدی
رتبه کنکور: ۴۵۰۰
رشته و دانشگاه: مهندسی آب، دانشگاه محقق اردبیلی
عیار کانونی: آبی
مقطع پشتیبانی: دهم تجربی
نام مدیر: شهروز شاهعلیزاده
مصاحبهگر: شهروز شاهعلیزاده
با توجه به اینکه ۷۲٪ از دانشآموزان شما پیشرفت داشتهاند، عملکرد خود را در مسیر رشد و پیشرفت آنها توضیح دهید.
در ابتدای کار، جلسهای جدی و هدفمند با تمامی دانشآموزان برگزار کردم و در آن درباره اهمیت کنکور و آینده تحصیلی و شغلی آنها صحبت شد. مسیر پیشِرو برای دانشآموزان شفافسازی شد و مشاورههای لازم ارائه گردید. در مراحل بعد، با پیگیری مستمر، مشاورههای منظم و تماسهای هفتگی، تلاش کردم وضعیت درسی دانشآموزان را بهبود ببخشم. تحلیل آزمون برای من جایگاه ویژهای دارد؛ به همین دلیل برای بررسی میزان انجام تحلیل توسط دانشآموزان، پیش از آزمون اصلی، آزمون کوتاهی از مباحث آزمون قبل برگزار میکنم تا شرایط آنها بهدقت ارزیابی شود. همچنین رتبههای برتر هر آزمون و میزان پیشرفت هر دانشآموز اطلاعرسانی میشود. در هر تماس، افتهای احتمالی بررسی شده و راهکارهای عملی ارائه میگردد تا دانشآموزان در آزمون بعدی افزایش تراز و بهبود رتبه داشته باشند.
دانشآموزان شما در کدام درس بیشترین پیشرفت را داشتهاند؟
تقریباً در هر چهار درس پیشرفت مشاهده شده است، اما بیشترین رشد مربوط به دروس ریاضی و زیستشناسی بوده است. با توجه به اینکه زیستشناسی مهمترین درس گروه تجربی محسوب میشود، تمرکز ویژهای بر این درس داشتم. در درس ریاضی نیز، به دلیل تدریس این درس، تلاش کردم اشکالات دانشآموزان را بهصورت دقیق بررسی و برطرف کنم.
مهمترین عامل رشد و پیشرفت دانشآموزان را چه میدانید؟
تشویق مستمر، ایجاد انگیزه مداوم و ترسیم مسیرهای متفاوت آینده؛ بهگونهای که دانشآموزان تفاوت میان سختکوشی و تلاش در مقابل کمکاری و بیتوجهی را بهصورت ملموس درک کنند.
فکر میکنید این روند رشدی تا چه مدت ادامهدار باشد و مستلزم چه عواملی است؟
امیدوارم با برنامهریزی مستمر و پیوستهای که انجام شده است، این روند پیشرفت تا پایان سال تحصیلی ادامه داشته باشد و شاهد رشد هرچه بیشتر و پایدار دانشآموزان باشیم. استمرار در اجرای برنامه، پیگیری منظم و همکاری دانشآموزان از عوامل اصلی تحقق این هدف است.
آیا در مسیر رشد دانشآموزان با چالشهایی مواجه بودهاید؟ چگونه آنها را برطرف کردهاید؟
بله، در بسیاری از موارد چالشهایی به وجود آمده است که ماهیت آنها برای هر دانشآموز متفاوت بوده است. با برگزاری جلسات مشاوره، گفتوگو با خود دانشآموز و همچنین ارتباط مؤثر با والدین، راهکارهای مناسب شناسایی و اجرا شده است.
کدام یک از آموزههای کانون در پیشرفت دانشآموزان مؤثر بوده است؟
به نظر من، تأکید کانون بر حضور منظم و حضوری در آزمونها و همچنین داشتن برنامه جامع یکساله، نقش بسیار مؤثری در رشد و پیشرفت دانشآموزان داشته است.
چه منابعی را برای رشد دانشآموزان معرفی کردهاید و آیا از آنها استفاده شده است؟
کتابهای سهسطحی و پرتکرار به دانشآموزان معرفی شده است. در برخی دروس نیز در هر آزمون، تکالیفی از این کتابها برای دانشآموزان تعیین میکنم که بهطور عملی مورد استفاده قرار گرفتهاند.
آیا با اولیای دانشآموزان ارتباط دارید؟ این ارتباط چه تأثیری داشته است؟
بهصورت مداوم با اولیای دانشآموزان در ارتباط هستم. این ارتباط باعث میشود از شرایط درسی و وضعیت خانوادگی دانشآموزان آگاهی بیشتری داشته باشم و بتوانم هماهنگی لازم را برای بهبود روند پیشرفت آنها ایجاد کنم.
برای پیشرفت درسی دانشآموزان در مدرسه (نیمسال اول) چه برنامهای دارید؟
- بررسی و حل نمونهسؤالات سایت کانون
- استفاده هدفمند از کتابهای پرتکرار
- تأکید بر روشهای صحیح مطالعه، از جمله روش بازیابی در برخی دروس
