گفتگو با علیرضا قلیزاده پشتیبان برتر قهرمان پیشرفت درسی

به نظرمن درسال اول برای این کار پشتکاروعلاقه لازم است بخصوص درصورتی که علاقه به این کارنداشته باشی نمی‌توان با دانش آموزان ارتباط برقرارنمود

گفتگو با علیرضا قلیزاده پشتیبان برتر قهرمان پیشرفت درسی

نام ونام خانوادگی :علیرضا قلیزاده
پشتیبان ویژه کانون فرھنگی آموزش (قلمچی سراب 1)
شھرستان:سراب ، استان آذربایجان شرقی 

مصاحبه کننده: سیدامیرقادری نسب 


1- چطور وارد حوزه پشتیبانی ویژه شدید؟

من در دوران دبیرستان یک سال عضوکانون بودم ووقتی دردانشگاه فرهنگیان قبول شدم ازطریق  یکی ازدوستانم با مدیرکانون آشنا شدم وبا توجه به رشته ی مشاوره  که دردانشگاه فرهنگیان مشغول بودم برهمین اساس وارد کانون شدم درابتدا به عنوان پشتیبان وسپس به عنوان مشاورو پشتیبان مشغول شدم 


2-مھمترین تفاوت پشتیبان تازه کار و باتجربه از نگاه شما چیست؟

به نظرمن درسال اول برای این کار پشتکاروعلاقه لازم است بخصوص درصورتی که علاقه به این کارنداشته باشی نمی توان با دانش آموزان ارتباط برقرارنمود وهمیشه تلاش کرده ام

درهرساعتی که دانش آموز نیاز به راهنمائی ومشاوره داشته باشد درخدمت دانش آموزان کانون باشم وحتی دانش آموزانی بوده اند که دردانشگاه قبول شده اند وباتوجه به صمیمت وعلاقه ای که به این کارداشتم هنوز ارتباط داریم 


3-آیا با اولیای دانش آموزان ارتباط دارید؟ این ارتباط چه تأثیری بر روند رشد و پیشرفت فرزندشان داشته باشد 

بیشتر وقت ها شده دانش آموزی داشتم که دربرخی موارد نسبت به آزمون های قبلی دچارضعف شده وترازآزمون نسبت به قبل پایین شده است دراین این گونه مواردعلاوه برا ینکه توانسته ام دانش آموز را راهنمائی نمایم تا جبران نماید از اولیا نیز دراین موردکمک گرفته ام 


4.آیا برنامه ھای کانون باعث بھبود مھارتھای مطالعه و برنامه ریزی دانش آموزان شده است؟

به نظرمن برنامه وآزمون های کانون کامل ترین برنامه وآزمون هاست که درصورت راهنمائی بهتر پشتیبان ها می تواند دانش آموزان را به جایگاه برتری در کسب تراز وموفقیت برساند


5-مھم ترین عامل رشد و پیشرفت در دانش آموزتان چه عاملی بوده است؟

به نظرمن مهم ترین عامل پیشرفت خود دانش آموز وداشتن انگیزه می باشد وپشتیبان می تواند با اعتمادبه نفس دادن به دانش آموز عامل موفقیت ورسیدن به نقطه ی بالاتری باشد

 

6-چه منابعی را برای رشد و پیشرفت دانش آموزانتان معرفی کردید؟ آیا آنھا استفاده کرده اند؟

من درابتدا پس ازیک یا دوجلسه پشتیبانی وتوانائی علمی دانش آموز، منابع کانون را به ترتیب از آسان به دشوار به دانش آموز توصیه می کنم واکثردانش آموزان من این منابع را تهیه واستفاده کرده اند


7-آیا دانش آموزی داشته اید که از عملکرد پایین به موفقیت چشمگیر برسد؟

بله دانش آموزی داشتم که از شرکت در آزمون مایوس شده بود چندین بار صحبت کردم وبه شرکت سومین سال پیاپی درآزمون های کانون تشویق کردم باارتباطی که با وی داشتم وبا تشویق ها ورااهنماییها توانست امسال در آزمون ها رتبه خوبی کسب نموده ودر دانشگاه قبول شود


8-مھمترین تغییرات در شیوه پشتیبانی طی این سالھا چه بوده است؟

درابتدا به صورت تماس تلفنی سعی می کردم دانش آموزان را راهنمائی کنم ولی اکنون اگر ضروری باشد علاوه برتماس به صورت حضوری وجلسات یک یا دونفره دانش آموز ان را راهنمائی ومشاوره می دهم 

 


Menu