دانش آموزان عزیز
در مصاحبههای انجام شده توسط کاظم قلمچی با رتبههای یک رقمی 1403، در رابطه با روشهای ارزیابی و تحلیل آزمون پرسیده شده است و در این مطلب برخی از پاسخهای رتبههای یک رقمی جهت مطالعه شما دانش آموزان قرار گرفته است. با کلیک بر روی اسم دانش آموزان میتوانید مصاحبه کامل را مشاهده کنید.
روال آزموندادن و ارزیابی آزمون شما چهطور بود؟
صبا معصوم نیا؛ رتبه 1 تجربی کشوری 1403:
در جلسه آزمون در کنار سوالاتی که سخت بودند و یا در پاسخدادن به آنها شک داشتم علامتهای خاصی میگذاشتم و بعد آزمون آنها را هم بررسی میکردم.
پس دو نوع علامت میگذاشتید؛ علامت سوالات سخت با شکدار متفاوت بود.
بله. در سال دهم و یازدهم چون وقت بیشتری داشتم همهی سوالات را تحلیل میکردم و انصافا این تحلیل آزمون برایم مفید بود ولی در سال دوازدهم که وقت محدودتری داشتم برای تحلیل آزمون اولویتبندی میکردم چون نمیرسیدم همه سوالات را تحلیل کنم و فقط همین سوالاتی که نشاندار کرده بودم را بررسی میکردم.
بعد از آزمون چگونه آزمون را ارزیابی میکردید؟
امیرحسین سلیمانی؛ رتبه 1 ریاضی کشوری 1403:
اول غلطهایم را بررسی میکردم تا متوجه شوم که ایراد کجاست، اشتباه محاسباتی بوده یا آن را بلد نبودم و بعد به سراغ نزدههایم میرفتم.
برنامه شما در ارزیابی آزمون چگونه بود؟
علی اکبر قناد یزدی؛ رتبه 1 انسانی 1403:
اگر در دفترچه سوالات حس میکردم سوالی نکته خاصی دارد کنار آن علامت میزدم که دوباره در ارزیابی آزمون سراغ آن بیایم. برخی اوقات بهخاطر تنبلی صبر میکردم پاسخنامه کاغذی از طریق مدرسهم به دستم برسد و با پاسخنامه کاغذی غلطهایم را چک کنم و یا همان روز غلطهایم را چک میکردم و نکات را در داخل کتاب حاشیهنویسی و یادداشت میکردم.
وقتی اشتباهات را میدیدید دوباره در دام آنها نمیافتادید؟
خیلی حیاتی بود که آن نکته را در کتاب یا روی کاغذی که به کتاب الصاق بشود یا در دفتری یادداشت کنیم که این کار باعث میشود که این اشتباه را دوباره تکرار نکنیم.
بعد از آزمون چگونه ارزیابی میکردید؟
مهرزاد مشایخی؛ رتبه 3 انسانی کشوری 1403:
حقیقتا من مثلا تابستان و خود یازدهم تحلیل آزمون انجام نمیدادم. تقریبا فکر کنم آبان و آذر بود که من شروع کردم به تحلیل آزمون.
آزمون را چگونه ارزیابی میکردید؟ اشتباه و نزده زیاد داشتید یا کم داشتید؟
فرزاد حلاج مقدم؛ رتبه 4 ریاضی کشوری 1403:
اشتباه و نزده در اکثر آزمونها کم داشتم و در تحلیل آزمون بیشتر تمرکزم روی همینها بود و سوالهای درست را سریع رد میشدم.
آنهایی که اشتباه زده بودید بعدا باز در دامشان میافتادید یا نه یکبار اشتباه میکردید و مسلط میشدید؟
خوب چون موقع تحلیل آزمون سوالهای نزده و غلط را سعی میکردم خودم یکبار دیگر حل کنم، حالا سوالات نزده معمولا به خاطر این بود که وقتم تمام میشد و نمیرسیدم و در خانه حل میکردم. ولی سوالات غلط را قبل از اینکه تحلیل کنم نمیتوانستم حل کنم.
شما چگونه آزمونها را ارزیابی میکردید؟
آراس مرادی؛ رتبهی 5 منطقهی 3 تجربی 1403:
من حتی در سوالاتی که میدانستم گزینهی صحیح کدام است ولی دلیل غلط بودن سایر گزینهها را نمیدانستم، آنها را نشاندار میکردم تا هنگام تحلیل، بیشتر آنها را بررسی کنم. من در هنگام آزمون نیز سوالات شکدار را علامتدار میزدم تا آنها را نیز بررسی کنم.
ارزیابی آزمون را چطوری انجام میدادید؟
مهدی ابوطالبی؛ رتبهی 5 کشوری ریاضی 1403:
خب بعد از آزمون به نظر من تحلیلش مهمترین بخشش هست. حدودا چهار پنج ماه فقط نزده و غلط ها را بررسی کردم، از یک جایی به بعد شروع کردم که حین آزمون بعضی سوال ها را علامتگذاری میکردم.
آزمون را چگونه ارزیابی و تحلیل میکردید؟
علی نجفی؛ رتبهی 8 تجربی کشوری 1403:
روال به این صورت بود که اول سوالات غلط را تحلیل میکردم چون سوالات غلط معمولاً سوالی بودند که انتظار داشتم درست باشند. در مورد نزده چنین حسی نداشتم. از وجود سوالات اشتباه لجم میگرفت و اگر از یک حدی بیشتر میشد اعصابم را خرد میکرد و به نظرم اگر این دست سوالات تحلیل نمیشدند و یک بار دیگر و در جای دیگری تکرار میشد، بیشتر عصبانیام میکرد.
آزمون را چطوری ارزیابی میکردید؟
امین هاشمی نژاد؛ رتبه9 منطقه 3 تجربی:
بعد از اینکه میرفتم خانه بعد تا آمدن نتیجه آزمون استراحت میکردم، بعدکه نتیجه میآمد تقریبا همهی سوالها را بررسی میکردم ؛ سوالاتی را که درست زده بودم، یک بررسی سرسری و کلی میکردم، سوالاتی که غلط میزدم را بررسی می کردم که چرا غلط زدم؟ و سوالاتی که ارزش علمی داشتند را یادداشت میکردم.
چطوری آزمون میرفتید؟ ارزیابی میکردید؟
محمدامین دولتآبادی؛ رتبه9 کشوری تجربی 1403:
من حداکثر سعی میکردم که نزده نداشته باشم تا جایی که میتوانستم سوالات را میزدم و خوب سعی میکردم حداکثر هر آزمون را به چشم کنکور ببینم که بعد از آزمون بهانهای نداشته باشم. با حداکثر توان شرکت کنم تا بعد از آزمون مثلا نگویم هنوز میتوانستم بهتر باشم و بدانم که حداکثر توانم همانقدر بوده است.
میتوانید علامت زدنهایتان را بگویید.
من سوالاتی که میزدم را مثلا میدانستم خوب این سوال را ناقص یاد گرفتم یا این را کامل هنوز بلد نیستم، باید پاسخنامه را بخوانم، یک ستاره یا علامتی یا خطی میکشیدم که حتی اگر درست زدم، یعنی اگر سوال شانسی درست شد باز از زیر دستم در نرود.
🟢دانش آموزان عزیز
شما چگونه آزمونها را تحلیل میکنید؟
