گفت و گو با محمد حسن جوشن پشتیبان برتر پیشرفت درسی از شیراز

من پیگیری وضعیت تحصیلی دانش‌آموزان را در هر جلسهٔ آزمون انجام می‌دهم

گفت و گو با محمد حسن جوشن پشتیبان برتر پیشرفت درسی از شیراز

نام و نام خانوادگی: محمد حسن جوشن
مقطع پشتیبانی: متوسطه دوم
نام شهر و استان: فارس،شیراز
عیار کانونی: یک سال و نیم پشتیبان کانون
رشته تحصیلی و دانشگاه محل تحصیل : کارشناس ارشد روانشناسی عمومی شیراز
میزان پیشرفت درسی دانش‌آموزان در آزمون ۲۱ آذر نسبت به ۴ و ۱۱ مهر : ۵۶ درصد پیشرفت درسی

نام مدیر گروه: خانم شهدخت کشاورز
نام مصاحبه‌گر: شهدخت کشاورز



• سؤال: توجه به اینکه دانش‌آموزان شما پیشرفت داشته‌اند، عملکرد خودتان برای رشد و پیشرفت دانش‌آموزانتان چه بوده است؟
پاسخ: مهم‌ترین دلیل، تلاش خود دانش‌آموزان است و من هر جلسه بعد از آزمون، نکاتی در حیطهٔ سبک خواندن، تست‌زنی و کاهش غلط‌ها در آزمون‌ها را به دانش‌آموزان توضیح می‌دهم و پیگیر وضعیت دانش‌آموزان هستم.

• سؤال: مهم‌ترین عامل رشد و پیشرفت در دانش‌آموزانتان چه عاملی بوده است؟
پاسخ: مطالعهٔ بیشتر، دقت فوق‌العاده، به‌کارگیری آموزه‌های کانون و استفاده از منابع کانون در هر پروژه.

• سؤال: فکر می‌کنید این روند رشدی چه مدت ادامه‌دار باشد و این امر مستلزم چه چیزی است؟
پاسخ: من پیگیری وضعیت تحصیلی دانش‌آموزان را در هر جلسهٔ آزمون انجام می‌دهم و اگر دانش‌آموزان طبق برنامهٔ راهبردی و بهره‌مندی از ایستگاه‌های جبرانی به رفع ضعف‌ها بپردازند، می‌توان امیدوار بود که این رشد ادامه‌دار خواهد بود.

• سؤال: آیا در روند رشد و پیشرفت دانش‌آموزی دچار چالش شده بودید؟ چطور چالش را برطرف کردید؟
پاسخ: یکی از چالش‌ها، عقب‌افتادن دانش‌آموزان از برنامهٔ راهبردی است و وقتی در درس‌های خود عقب هستند، به آنها توضیح می‌دهم که برای رسیدن به آن قسمت‌هایی که نخوانده‌اند، ابتدا سؤالات تشریحی را بخوانند و سپس تست‌ها را کار کنند تا به برنامه برسند.

• سؤال: کدام یک از آموزه‌های کانون در رشد و پیشرفت دانش‌آموزان شما مؤثر بوده است؟
پاسخ: من بررسی کارنامه‌های کانون و علت‌یابی دلایل پیشرفت در یک یا دو درس را انجام می‌دهم، سپس همان شیوه را به درس‌هایی که نمرهٔ کمتری کسب کرده‌اند سرایت می‌دهم.

• سؤال: چه منابعی را برای رشد و پیشرفت دانش‌آموزانتان معرفی کردید؟ آیا آنها استفاده کرده‌اند؟
پاسخ: من کتاب‌های سه‌سطحی و آبی و هنگام نزدیک شدن به امتحانات نوبت اول، کتاب‌های پرتکرار را معرفی می‌کنم؛ همچنین زیست و روانشناسی را تدریس می‌کنم.

• سؤال: آیا با اولیا دانش‌آموزان ارتباط دارید؟ این ارتباط چه تأثیری بر روند رشد و پیشرفت فرزندشان داشته است؟
پاسخ: بله، من ارتباط دارم و تأثیر این ارتباط در پیگیری وضعیت فرزندانشان است و همیشه تحلیل کارنامه را به پدر و مادرشان توضیح می‌دهم تا آنها فرزندشان را تشویق کنند.

• سؤال: برای پیشرفت درسی دانش‌آموزان در مدرسه (نیم‌سال اول) چه برنامه‌ای دارید؟
پاسخ: من تأکید می‌کنم که کتاب مدرسه حتماً مطالعه شود و بعد سراغ جزوات معلم و کتاب‌های پرتکرار بروند و بسیار آنها را مطالعه کنند؛ همچنین از کتاب‌های اشتباهات متداول برای جبران ضعف‌های خود استفاده کنند و هرچه می‌توانند بیشتر بخوانند.

• سؤال: دانش‌آموزانی که پیشرفت داشته‌اند دارای چه ویژگی‌هایی می‌باشند؟
پاسخ: عموماً دانش‌آموزانی که پیشرفت کرده‌اند دارای ویژگی‌هایی همچون استمرار در مطالعه، برنامه‌ریزی منظم و تعهد به آن، تحلیل منظم آزمون‌ها و آشنایی کامل با منطق برنامهٔ راهبردی کانون می‌باشند.

• سؤال: نقش خانواده در پیشرفت این دانش‌آموزان چه بوده است؟
پاسخ: در پیشرفت دانش‌آموزان، خانواده نقش بسیار مهمی را ایفا می‌کند؛ عموماً خانواده‌های این دانش‌آموزان سعی کرده‌اند حمایت عاطفی و روانی بهتری از فرزند خود بگیرند، پیگیر منظم وضعیت درسی فرزند خود هستند و محیط تعاملی مناسبی میان پشتیبان، خانواده و دانش‌آموز ایجاد کرده‌اند.

Menu