نام و نام خانوادگی:ایلزا عطاءزاده
مقطع پشتیبانی:دوازدهم تجربی
نام شهر و استان:شیراز، فارس
عیارکانونی پشتیبانی:4ماه پشتیبان کانون قلم چی+2سال سابقه مشاور تحصیلی و کنکوری
رشته و دانشگاه تحصیل:فوق لیسانس روانشناس عمومی از دانشگاه شیراز
میزان پیشرفت درسی دانش آموزان در آزمون:50درصد پیشرفت درسی
مدیر گروه:شهدخت کشاورز
مصاحبه گر:شهدخت کشاورز
• سؤال: با توجه به اینکه ۵۰ درصد دانشآموزان شما در آزمون ۲۱ آذر پیشرفت داشتهاند، عملکرد خود را توضیح دهید:
پاسخ: من پیگیری مداوم و مستمر دانشآموزان را در کنار تحلیل کارنامه و بررسی نقاط قوت و ضعف انجام دادهام؛ برگزاری جلسات فردی و گروهی، انگیزشی و مشاورهای جهت برنامهریزی موفق تأثیر زیادی داشت و از اینکه تلاشهایم برای دانشآموزانم موثر بوده است بسیار خرسندم و امیدوارم این پیشرفت با تداوم بالا باشد.
• سؤال: مهمترین عامل رشد و پیشرفت دانشآموزان شما چه بوده است؟
پاسخ: تلاش خود دانشآموزان در کنار برنامهریزی بوده است؛ با توجه به جلسات مشاورهای که برای دانشآموزانم برگزار کردهام، متوجه شدهام که هر فرد با توجه به توانایی خود میتواند رشد داشته باشد و یادگیری اصولی نکات، تستزنی، برنامهریزی صحیح و مطالعهٔ صحیح هر درس نقش بهسزایی در رشد تحصیلی دانشآموزانم داشته است.
• سؤال: به نظر شما رایجترین مشکل مشترک دانشآموزان تحت پوشش شما چه بوده است؟
پاسخ: رایجترین مشکل مشترک، نداشتن برنامهٔ مناسب، ندانستن روش صحیح مطالعهٔ هر درس، نحوهٔ درست تستزنی و چندمنبعی بودن بوده است.
• سؤال: شاخصترین پیشرفت یک دانشآموز تحت پوشش شما چه بوده است؟
پاسخ: یکی از دانشآموزان برنامهای برای تستزنی نداشت و فقط مطالعهٔ دروس را انجام میداد؛ با برنامهریزی صحیح، تستزنی در برنامه جای داده شد و باعث پیشرفت این دانشآموز شد.
• سؤال: چه منابعی را برای رشد و پیشرفت دانشآموزانتان معرفی کردید؟ آیا آنها استفاده کردهاند؟
پاسخ: من کتابهای پرتکرار را برای امتحانات و کتابهای آبی و سهسطحی کانون را برای آمادگی در آزمونها و کنکور معرفی میکنم؛ خوشبختانه استقبال خوبی شده و نتیجه مثبت بوده است.
• سؤال: آیا در مسیر رشد و پیشرفت دانشآموزان با چالش مواجه شدهاید؟ چگونه آن را برطرف کردید؟
پاسخ: قطعاً بله، چون هر فرد شخصیت و ویژگیهای متفاوتی دارد؛ با توجه به ویژگی و شخصیت آن دانشآموز، مسیر رشد او بررسی شد و خوشبختانه با تایم کافی و برنامهای که برای هر دانشآموز گذاشتم، توانستم ارتباط قوی برقرار کنم و با همکاری والدین در حل چالش این دانشآموزان موفق باشم.
• سؤال: کدام یک از آموزههای کانون در رشد و پیشرفت دانشآموزان شما مؤثر بوده است؟
پاسخ: برنامهٔ راهبردی کانون قلمچی و دفتر برنامهریزی در مرحلهٔ اول بیشترین تأثیر را داشته است؛ چون به درستی مسیر پیشرفت هر دانشآموز را مشخص میکند و در مرحلهٔ بعد، تحلیل آزمون بوده است که من تأکید بسیاری بر تحلیل آزمون روز جمعه بعد از آزمون دارم و به همهٔ دانشآموزانم میگویم حتماً بعد از آزمون تحلیل آزمون را انجام دهند و نتیجه را به من اطلاع دهند.
• سؤال: پیگیری شما در فاصله بین دو آزمون چگونه است؟
پاسخ: در هفتهٔ اول معمولاً بین شنبه تا دوشنبه جلسهٔ تحلیل کارنامه برگزار میکنم و به بررسی جزئیات کارنامه مانند درصدها، نقاط قوت، نقاط ضعف هر درس، هدفگذاری چند از ده، تراز و دایرههای رنگی میپردازم؛ همچنین دفتر برنامهریزی را چک میکنم، ساعات مطالعه، تعداد تست، تعداد تستهای صحیح و غلط را بررسی میکنم و در دفتر برنامهریزی، برنامهٔ هفتهٔ پیشرو نوشته میشود و هدفگذاری (چند از ده) هر درس برنامهریزی میشود؛ در هفتهٔ دوم نیز طی تماس تلفنی، برنامهٔ راهبردی و سطح آمادگی دانشآموز برای آزمون را میپرسم.
• سؤال: آیا دانشآموزان شما آزمونها را حضوری شرکت میکردند؟ برای تشویق کردنشان به حضوری آمدن سر جلسهٔ آزمون چه میگفتید؟
پاسخ: بله، تمام تلاشم این بود که دانشآموزانم آزمون را حضوری شرکت کنند؛ من به آنها میگفتم: «این آزمون فرصتی است برای تمرین و مدیریت زمان شما برای کنکور سراسری، پس بهتر است حضوری در آزمونها شرکت کنید»، همچنین این فرصتی است برای پیدا کردن نقاط قوت و ضعف شما.
• سؤال: مهمترین اصل را در کانون چه میدانید؟ کمی توضیح دهید.
پاسخ: من مهمترین اصل را استمرار در آزمون و حضوری آزمون دادن میدانم؛ دانشآموزان گروه من همگی دوازدهم تجربی و کنکوری هستند و به این دلیل باید شرایط کنکور را تجربه کنند تا بتوانند مدیریت زمان و مدیریت استرس خود را به دست بگیرند تا در روز کنکور مشکلی با این دو مورد نداشته باشند.
• سؤال: آیا با اولیا دانشآموزان ارتباط دارید؟ این ارتباط چه تأثیری بر روند رشد و پیشرفت فرزندشان داشته است؟
پاسخ: بله، من هم بهصورت تلفنی و هم بهصورت حضوری اکثر اوقات با اولیا در ارتباط هستم؛ معمولاً ارتباط من با اولیا کمک میکند که اولیا همیشه از روند مطالعه و نتیجهٔ آزمون بچهها آگاه باشند، آزمونهای هدفگذاری و مشابه پارسال را به بچهها یادآوری میکنند و همچنین اگر دانشآموز مشکلی داشته باشد، به من اطلاع میدهند.
• سؤال: فکر میکنید این روند رشدی چه مدت ادامهدار باشد و این امر مستلزم چه چیزی باشد؟
پاسخ: زمانی که پیگیریهای مداوم و مستمر من ادامهدار باشد و آزمونهای دانشآموزان استمرار داشته باشد و دغدغهٔ من این باشد که مشکلات بچهها را حل کنم و تایم کافی برای برنامهنویسی و نحوهٔ صحیح مطالعهٔ هر درس را در اختیارشان بگذارم، قطعاً این رشد ادامهدار خواهد بود.
