گفتگو با فاطمه بریانه ؛ پشتیبان برتر قهرمان پیشرفت درسی دبستان

گفتگو با فاطمه بریانه ؛ پشتیبان برتر قهرمان پیشرفت درسی دبستان از اسلامشهر

گفتگو با فاطمه بریانه ؛ پشتیبان برتر قهرمان پیشرفت درسی دبستان

نام و نام خانوادگی پشتیبان: فاطمه بریانه
نام رشته و دانشگاه: رشته زبان ادبیات انگلیسی
عیار کانونی :2 سال پشتیبان کانون
مقطع پشتیبانی: مقطع چهارم پنجم ششم دبستان
نام مدیر: ستاره تقی زاده


مصاحبه گر:ستاره تقی زاده


با توجه به اینکه ۷۶ درصد دانش آموزان شما پیشرفت داشته‌اند عملکرد خودتان را برای رشد و پیشرفت دانش آموزانتان توضیح دهید؟
تحلیل کارنامه و تحلیل ازمون برای من مهم ترین بخش در روند اموزشی دانش اموزان هست.در تحلیل کارنامه نقاط قوت ونقاط ضعف و تعداد پاسخ اشتباهات بررسی دقیق انجام میشه و بعد از ان شروع به هدف گذاری برای ازمون بعدی میکنم.
در بخش تحلیل ازمون هم تمام توضیحات مورد نیاز ازجمله دلیل استفاده از کتاب خوداموز،چگونگی استفاده از ان را کاملا واضح توضیح داده ام و سعی بر این داشتم که در تماس های تلفنی پیگیری انجام تحلیل را همیشه داشته باشم.
علاوه بر این جلسات گروهی رو برگزار کردم تا دانش اموزان تعامل بیشتری باهم داشته باشند این اجازه رو دادم تا تکالیف همدیگر رو بررسی کنند و نقاط قوت و ضعف همدیگر را پیداکنند و باهم در این مسیر رقابت داشته باشند. و در اخر سعی براین داشتم که در تماس های تلفنی تمام نکات لازم در مورد روند اموزشی دانش اموز ،کارنامه،نکته ی اموزشی کمک کننده در جهت تست زنی ،مطالعه و برنامه ریزی درست و منظم را یاداوری و توضیح بدم.



 دانش آموزان شما در کدام درس بیشتر پیشرفت داشته اند؟
در جواب این سوال باید بگم که در اکثر درس ها اما چون دانش اموزان پایه ششم ازمون تیزهوشان و هوش دارند سعی بر این بود که در قسمت هوش تمرکز لازم را داشته باشند و پیشرفت در قسمت هوش را لازمه ی کار بدونن و درصد مثبت و یا بالاتری از این قسمت دریافت کنند.



مهم ترین عامل رشد و پیشرفت در دانش آموزتان چه عاملی بوده است؟
همیشه سعی بر این دارم که به دانش اموزان روحیه و انرژی بدم در مسیری که پیش رو دارند و این حس رقابت و در بینشون بیشتر کنم علاوه براین پیگیری مستمر و ارتباط با دانش اموزان رو عامل پیشرفتشان میبینم.


گفتگو با فاطمه بریانه ؛ پشتیبان برتر قهرمان پیشرفت درسی دبستان
فکر می‌کنید این روند رشدی چه مدت ادامه‌دار باشد و استمرار آن مستلزم چه چیزی است؟
به نظر من این روند رشدی زمانی ماندگار خواهد بود که یادگیری برای دانش‌آموز به یک عادت درونی تبدیل شود، نه یک اجبار مقطعی. استمرار این مسیر بیش از هر چیز به ایجاد حس «توانستن» در دانش‌آموز بستگی دارد؛ وقتی دانش‌آموز پیشرفت خودش را ببیند، به مسیر ادامه می‌دهد.
در کنار این موضوع، همراهی آگاهانه‌ی خانواده، فضای امن برای اشتباه کردن و دریافت بازخورد درست، عواملی هستند که می‌توانند این روند را تقویت کرده و آن را پایدار نگه دارند.


آیا در روند رشد و پیشرفت دانش‌آموزی دچار چالش شده بودید؟ چطور آن را برطرف کردید؟
طبیعتاً در مسیر رشد، چالش‌هایی وجود داشته است؛ به‌ویژه در زمان‌هایی که انگیزه‌ی دانش‌آموز افت می‌کرد یا بین توانایی و انتظار فاصله ایجاد می‌شد.
برای عبور از این چالش‌ها، به‌جای تمرکز صرف بر نتیجه، مسیر یادگیری را بررسی کردم و با گفت‌وگو، هدف‌ها را کوتاه‌تر و قابل دسترس‌تر کردم. همین تغییر نگاه باعث شد فشار کمتر و همکاری دانش‌آموز بیشتر شود و به‌تدریج مشکل برطرف گردد.




کدام‌یک از آموزه‌های کانون در رشد و پیشرفت دانش‌آموز شما مؤثر بوده است؟
 از نگاه من، مهم‌ترین آموزه‌ی کانون ایجاد حس مسئولیت‌پذیری در دانش‌آموز است؛ اینکه یاد بگیرد نتیجه‌ی پیشرفتش به تلاش خودش وابسته است و همین نگاه، انگیزه و رشد پایدار را در او تقویت می‌کند.


چه منابعی را برای رشد و پیشرفت دانش آموزانتان معرفی کردید؟ آیا آنها استفاده کرده اند؟
برای دروس اصلی کتاب های مجموعه دروس وپرتکرار ،اعتقادم بر این هست که این کتاب ها بسیار مفید و کمک کننده هم در مدرسه وهم در روند ازمون هستند
برای هوش کتاب ۱۲ دوره ازمون جامع تیزهوشان و کتاب منظومه ی شمسی به دلیل که ازمون محور و شامل همه ی مباحث هوش هستند.



 آیا با اولیای دانش‌آموزان ارتباط دارید؟ این ارتباط چه تأثیری بر روند رشد و پیشرفت فرزندشان داشته است؟
بله، ارتباط منظم با اولیا دارم. این تعامل باعث هماهنگی بیشتر بین خانه و مسیر آموزشی می‌شود و وقتی والدین در جریان روند یادگیری قرار می‌گیرند، حمایت مؤثرتری از فرزندشان دارند که نتیجه‌ی آن پیشرفت بهتر دانش‌آموز است.



برای پیشرفت درسی این دانش‌آموزان در مدرسه (نیمسال اول) چه برنامه‌ای دارید؟
تمرکز اصلی من بر مرور هدفمند، پیگیری تکالیف و آماده‌سازی تدریجی برای امتحانات است تا دانش‌آموزان با تسلط بیشتر و استرس کمتر در آزمون‌های مدرسه حاضر شوند.

Menu