نام و نام خانوادگی پشتیبان:معصومه بریانه
نام رشته و دانشگاه: ادبیات زبان انگلیسی
عیار کانونی : ۲ سال پشتیبان کانون
مقطع پشتیبانی: دوازدهم تجربی
نام مدیر: ستاره تقی زاده
مصاحبه گر: سمیه نیک نام
با توجه به اینکه ۶۹ درصد دانش آموزان شما پیشرفت داشتهاند عملکرد خودتان را برای رشد و پیشرفت دانش آموزانتان توضیح دهید؟
هدفگذاری دقیق برای آزمونهای آتی همواره در اولویت قرار داشت. همچنین استفاده صحیح و بهموقع از کتابهای تست کانونی در بازههای زمانی مشخص، مورد تأکید بود تا دانشآموزان بتوانند بهرهبرداری مناسبی از منابع داشته باشند. علاوه بر این، به دانشآموزان توصیه میشد با شرکت در آزمونهای مشابه پارسال و انجام آزمون هدفگذاری، شناخت دقیقتری نسبت به برنامه دو هفتهای مطالعاتی هر آزمون پیدا کرده و روند آمادگی خود را به شکل مؤثرتری مدیریت کنند.
دانش آموزان شما در کدام درس بیشتر پیشرفت داشته اند؟
با توجه به تفاوتهای فردی دانشآموزان، هر درس برای گروهی از آنها میتواند نقطه قوت محسوب شود؛ به طور کلی دانشآموزان رشته تجربی در دروس زیستشناسی و شیمی پیشرفت بیشتری داشتند.
مهم ترین عامل رشد و پیشرفت در دانش آموزتان چه عاملی بوده است؟
در جلسات ملاقات حضوری، دانشآموزان رو دعوت میکردم و نکات مهم مربوط به آزمونها و همچنین روشهای مؤثر تستزنی رو براشون توضیح میدادم که نقش مهمی در رشد و پیشرفت آنها داشت.
فکر میکنید این روند رشدی چه مدت ادامه دار باشد و این امر مستلزم چه چیزی می باشد؟
دانشآموزانی که پیشرفت کردهاند، هدف مشخصی برای خود دارند و همین اهداف و آینده شغلی که در نظر گرفتهاند باعث انگیزه آنها شده است که قطعا با حمایت و تشویق معلمان، اساتید و اولیا، این روند رشد ادامه دار خواهد ماند.
در روند رشد و پیشرفت دانش آموزی دچار چالش شده بودید؟ چطور چالش را برطرف کردید؟
بله، هر جا که با چالشی مواجه میشدیم، با ارائه توضیحات تکمیلی و راهنماییهای مناسب به دانشآموزان، توانستیم بر این چالشها غلبه کنیم.
کدام یک از آموزه های کانون در رشد و پیشرفت دانش آموز شما موثر بوده است؟
برگزاری آزمونهای حضوری و بررسی کارنامههای مختلف موجود در جعبهابزار کارنامه برای دانشآموزان، از آموزههای کانون بود که بسیار مؤثر بود. با هر کارنامه، دانشآموزان میتوانستند بسیاری نکات رو متوجه بشن و همچنین نقاط ضعف و قوت خود را بهتر شناسایی کنند.
چه منابعی را برای رشد و پیشرفت دانش آموزانتان معرفی کردید؟ آیا آنها استفاده کرده اند؟
با توجه به هر دانشآموز و بازه زمانی که در آن قرار داشت، منابع مناسب به او معرفی میشد. بهعنوان مثال، در دوران جمعبندی از کتابهای تست جمعبندی و در دوران امتحانات مدرسه از کتابهای پرتکرار استفاده میشد تا بیشترین بهرهبرداری را داشته باشند.
آیا با اولیا دانش آموزان ارتباط دارید؟ این ارتباط چه تأثیری بر روند رشد و پیشرفت فرزندشان داشته است؟
بله، ارتباط با اولیا برقرار بود. اطلاع خانوادهها از روند تحصیلی دانشآموز و مشاهده پیشرفت آنها در آزمونهای حضوری، موجب تشویق و حمایت بیشتر خانوادهها شد که نقش مهمی در ادامه روند رشد و پیشرفت فرزندانشان داشت.
برای پیشرفت درسی این دانش آموزان در مدرسه (نیمسال اول) چه برنامه ایی دارید؟
با توجه به نقش پررنگتر آموزش تشریحی در مدرسه طی سالهای اخیر، قطعاً استفاده از کتابهای پرتکرار کانون در دوران امتحانات میتواند برای دانشآموزان بسیار مؤثر و مفید باشد.
