گفتگوبامرتضی قهرمانی،پشتیبان برتر قهرمان پیشرفت درسی پایه یازدهم

برای پیشرفت یک دانش آموز بحث فراشناخت در اولویت اول قرار دارد،

گفتگوبامرتضی قهرمانی،پشتیبان برتر قهرمان پیشرفت درسی پایه یازدهم

نام و نام خانوادگی پشتیبان: مرتضی قهرمانی کلخورانی 

رتبه کنکور سراسری: 1827 رشته ریاضی 

نام رشته و دانشگاه: رشته مهندسی عمران _ دانشگاه محقق اردبیلی 

عیار کانونی: 8 سال پشتیبان کانون 

مقطع پشتیبانی: مقطع یازدهم اردبیل 

نام مدیر: میثم نخستین

 


مصاحبه‌گر: میثم نخستین

 




با توجه به اینکه 87 درصد دانش آموزان شما پیشرفت داشته‌اند عملکرد خودتان را برای رشد و پیشرفت دانش آموزانتان توضیح دهید؟ 

برای پیشرفت یک دانش آموز بحث فراشناخت در اولویت اول قرار دارد، اینکه دانش آموز نقاط ضعف و قوت خود را بشناسد و  بتواند از نقاط قوت خود برای رفع نقاط قوت خود استفاده کند برای پیشرفت یک امر ضروری است و این مهم جز با آزمون دادن پیاپی و تحلیل دقیق آزمون اتفاق نمی افتد.

مورد دوم موثر در پیشرفت دانش آموزان بحث برنامه ریزی صحیح و پیشروی طبق برنامه است، به نحوی که یک تعادل بین مطالعه دانش آموز برای آزمون ها و مدرسه برقرار شده و دانش آموز بتواند مطالعات تستی و تشریحی خود را بدون تحمل فشار به حد تعادل برساند. برنامه ریزی حرفه ای و اصولی  برای دانش آموزانی که از خدمات مشاوره ویژه استفاده میکنند نقش بسزایی در پیشرفت این دانش آموزان دارد، لیکن برای دانش آموزانی که از پشتیبانی عادی استفاده می کنند نحوه ی برنامه ریزی و افزایش ساعت مطالعه با کمک دفتر برنامه ریزی شرح داده می شود که کمک شایانی در پیشرفت دانش آموزان می کند.

سومین مورد حیاتی در پیشرفت رعایت اصول مطالعه یعنی مطالعه ی دقیق کتاب درسی و تمرینات آن، حل سوالات تشریحی از کتب پرتکرار برای تثبیت مطلب و حل تست های استاندارد در مرحله بعدی برای تسلط است که در تماس های تلفنی همیشه بر این مطلب تاکید می شود.

 

 دانش آموزان شما در کدام درس بیشتر پیشرفت داشته اند؟

با توجه به اینکه هر آزمون در حین تحلیل کارنامه در طول تماس تلفنی،  بر حسب ایرادات دانش آموزان برای آنها هدف گذاری شده و راهکار اختصاص داده می شود و همچنین با تاکید در بحث فراشناخت در تحلیل آزمون دانش آموزان آزمون به آزمون شناخت بیشتری نسبت به نقاط ضعف خود پیدا میکنند، معمولا دانش آموزان پس ازگذشت  چند آزمون در بیشتر دروس پیشرفت خوبی تجربه کرده اند.

 

مهم ترین عامل رشد و پیشرفت در دانش آموزتان چه عاملی بوده است؟

آزمون دادن، تحلیل دقیق، شناخت ایرادات و برطرف کردن گام به گام آن ها.

 


فکر می‌کنید این روند رشدی چه مدت ادامه دار باشد و این امر مستلزم چه چیزی می باشد؟

ادامه دار بودن پیشرفت مستلزم استمرار و پیوستگی در تلاش و عمل به برنامه است. وظیفه ما به عنوان مشاور همراهی دانش آموزان در مسیر پر فراز و نشیب کنکور و کمک به حفظ انگیزه و خود باوری آن ها در هنگام شکست و ناکامی و نشان دادن راه درست برای صعود است. تا زمانی که ارتباط موثر بین مشاور و دانش آموز حفظ شود این پیشرفت ادامه دار خواهد بود.

 


آیا در روند رشد و پیشرفت دانش آموزی دچار چالش شده بودید؟ چطور چالش را برطرف کردید؟

هر دانش آموز نقاط ضعف و قوت منحصر به فرد خود را دارد و شناخت و کشف این نقاط دقیقا مشابه حل یک مسئله و چالش جدید خواهد بود. لیکن با ایجاد ارتباط صحیح بین دانش آموزان، اولیا و مشاور و پیگیری مداوم هر چالشی  قابل حل می باشد.

 


کدام یک از آموزه های کانون در رشد و پیشرفت دانش آموز شما موثر بوده است؟ 

تاکید کانون و آقای قلم چی بر یادگیری از طریق تست زنی به جای مطالعه ی درسنامه های حجیم و خسته کننده و تالیف کتب کانون با این محوریت همواره مورد علاقه بنده و سرلوحه مشاوره هایم به دانش آموزانم بوده است.

 


چه منابعی را برای رشد و پیشرفت دانش آموزانتان معرفی کردید؟ آیا آنها استفاده کرده اند؟ 

به نظر من کتاب های پرتکرار جزو بهترین کتاب های کانون هستند و این کتب را به تمام دانش آموزانم با هر ترازی پیشنهاد میکنم و چون در پس این پیشنهاد علل دقیق و کارشناسانه قرار دارد دانش آموزان هم از این پیشنهاد استقبال نموده و باعث پیشرفتشان می شود.

 

آیا با اولیا دانش آموزان ارتباط دارید؟ این ارتباط چه تأثیری بر روند رشد و پیشرفت فرزندشان داشته است؟ 

بله، ضلع سوم مثلث پیشرفت حضور و درگیر نمودن اولیا می باشد. دانش آموزانی که اولیای پیگیر و درگیر در امر آموزش دارند همواره یک گام از سایر دانش آموزان جلوتر هستند.

 

برای پیشرفت درسی این دانش آموزان در مدرسه (نیمسال اول) چه برنامه ایی دارید؟ 

تمرکز بر کتاب درسی و یادگیری عمیق و مفهومی آن و استفاده از فیلم های اموزشی پیشرفت در صورت نیاز و در گام بعدی حل سوالات کتب پرتکرار و آشنایی با انواع تیپ های سوالات امتحانی و تثبیت عمق یادگیری در دانش آموزان.

 

Menu