نام و نام خانوادگی پشتیبان: مریم دشتی
رتبه کنکور سراسری 13000 تجربی
نام رشته و دانشگاه:رشته بهداشت عمومی_ دانشگاه علوم پزشکی مشهد
عیار کانونی:2 سال پشتیبان کانون
مقطع پشتیبانی:مقطع هشتم و نهم شعبه غرب مشهد
تحلیل کارنامه برای من خیلی مهم بوده است و برای دانش آموزان هم جلسه تحلیل کارنامه برگزار می کنم.
دانش آموزان شما در کدام درس بیشتر پیشرفت داشته اند؟
در اکثر دروس دانش آموزانم پیشرفت داشته اند اما در درس فارسی بیشترین رشد را داشتند زیرا مبحث قرابت معنایی که مبحث چالشی برای دانش آموزان به حساب می آید بطور منظم و به عنوان تست شبانه در برنامه آنها قرار گرفت و به این دلیل که خودم بطور کامل به مباحث مختلف درس فارسی تسلط دارم سوالات دانش آموزان را رفع اشکال کرده ام وباعث رشد آنها در این مبحث چالشی شد
مهم ترین عامل رشد و پیشرفت در دانش آموزتان چه عاملی بوده است؟
ایجاد انگیزه و رقبت در آنها برای افزایش ساعت مطالعه و افزایش تعداد تست و تمرین و همچنین پیگیری دانش آموزان در طی هفته را به کمک اولیا انجام میدادم و برای تمام چالش هایی که دانش آموزان و اولیا با آن مواجه بودند راهکار شخصی سازی شده ارائه می شود
فکر میکنید این روند رشدی چه مدت ادامه دار باشد و این امر مستلزم چه چیزی می باشد؟
قطعا ادامه دار خواهد بود و برای این امر لازم است به همین شکل بطور مداوم روی انگیزه دانش آموزانم کار کنم و با پیگیری و رفع چالش های آنها در درس خواندن قدم به قدم به سمت موفقیت گام برداریم
آیا در روند رشد و پیشرفت دانش آموزی دچار چالش شده بودید؟ چطور چالش را برطرف کردید؟
بله بطور مثال یکی از دانش آموزانم به دلیل استرس زیاد دچار مشکل در خوابیدن و میزان ساعت استراحت بشدت پایینی بود که همین موضوع منجر به کم شدن تمرکز در حین آزمون شد که با صحبت هایی که با او و خانواده اش داشتم این موضوع در حال حل شدن است
کدام یک از آموزه های کانون در رشد و پیشرفت دانش آموز شما موثر بوده است؟
تجربیاتی که از همکارانم در این حوزه به دست آورده ام ، انتقال صحیح آنها به دانش آموزانم و کاربردی کردن آنها از دلایل موفقیت خود و دانش آموزانم می دانم و همچنین هدفگذاری و پایبندی به آن از مهم تربن عواملی است که باعث نظم دادن در ذهن دانش آموز و ایجاد انگیزه در آنها می شود
چه منابعی را برای رشد و پیشرفت دانش آموزانتان معرفی کردید؟ آیا آنها استفاده کرده اند؟
با توجه به سطح دانش آموزان کتاب ها متفاوت بوده اند اما کتاب های پرتکرار و آبی در برنامه تمام دانش آموزان قرار داده می شودو با توجه به سطح دانش آموزان از کتاب های اول و سه سطحی نیز استفاده می شود و دانش آموزانم ملزم به ارسال تکالیفی که از این کتاب ها در برنامه آنها قرار میگیرد هستند
آیا با اولیا دانش آموزان ارتباط دارید؟ این ارتباط چه تأثیری بر روند رشد و پیشرفت فرزندشان داشته است؟
بله قطعا از نظرم اولیا عنصری مهم در پیشرفت دانش آموزان به حساب می آیند زیرا با استفاده از شناخت آنها نسبت به فرزندشان با نگاهی صحیح تر می توان برای آنها راهکار ارائه داد و همچنین همانطور که در ابتدا توضیح دادم اگر دانش آموزان در منزل با چالشی در درس خواندن مواجه باشند به کمک اولیا راحت تر میتوان به آنها کمک کرد و چالش را رفع کرد
برای پیشرفت درسی این دانش آموزان در مدرسه (نیمسال اول) چه برنامه ایی دارید؟
در دو هفتهی گذشته دانش آموزانم کارنامه اشتباهات را بطور کامل بررسی کردند و کارنامهی مبحثی آنها توسط من بررسی شد تا دانش آموزان مباحث چالشی خود را بشناسند و در مطالعه برای امتحانات با دید بازتری هدف گذاری کنیم.کتاب درسی دانش آموزان مهم ترین و اصلی ترین عامل روی میزکار دانش آموزان است و کتاب های پرتکرار بطور پررنگ تری در برنامه آنها قرار خواهد گرفت عمل دیگری که برای دانش آموزانم در این بازه زمانی انجام می شود ارسال نمونه سوال امتحانی از سایت کانون برای آنها به عنوان تکلیف است که تاثیر مثبتی در افزایش معدل دانش آموزان خواهد داشت
