نام و نام خانوادگی پشتیبان :سحرحاجی حسینلو
نام رشتع و دانشگاع :رشته علوم تربیتی دانشگاه پیام نور
عیارکانونی: دوسال پشتیبان کانون
مقطع پشتیبانی: مقطع دبستان (سوم.چهارم .پنجم .ششم)ومقطع راهنمایی(هفتم) نمایندگی خوی
نام مدیر:خانم معصومه علیزاده
مصاحبه گر:معصومه علیزاده
باتوجه ب اینکه 73درصد دانش آموزان شما پیسرفت داشته اند عملکرد خودتان را برای رشد و پیشرفت دانش آموزانتان توضیح دهید ؟
در هر تماس آزمون با دانش آموزانم، اول بااولیا درمورد وضعیت علمی دانش ایشان صحبت میکنم بعد باخود دانش اموز همیشه کارنامه را تحلیل میکنم تاکید ویژه ب تکمیل دفتر برنامه ریزی وکتاب خودآموز دارم درهرازمون برای دانش اموزانم برای ازمون بعدی باهم هدف گذاری چند از ده میکنیم نقاط قوت و ضعفشان را بررسی میکنم و برای نقاط ضعف از کلکسیون روش های برتر راهکار و روش مطالعه ارایه میدهم. تاکید ویژه دارم اولیا جعبه ابزار کارنامه را مشاهده و بررسی کنند.
دانش آموزان شما در کدام درس بیشتر پیشرفت کرده اند؟
در درس های هدیه و علوم
مهم ترين عامل رشد وپیشرفت در دانش آموزانتان چه عاملی بوده است؟
پیگيرى های مستمر بنده و اولیا تحلیل کارنامه بصورت حضوری رابطه صمیمانه با دانش آموزان که این امر باعث حذف شنوی و انجام تکالیف ارایه شده میشود را عامل رشد و پیشرفت دانش آموزانم میدانم. ودر نهایت عامل اصلی انگیزه و علاقه ی درونی دانش آموز به یادگیری و تشویق پشتیبان و حماییت خانواده در این امر کوثر است.
فکر می کنید این روند رشدی چه مدت ادامه دار باشد واین امر مستلزم چه چیزی می باشد؟
باپیگیری و ارتباط مناسب با دانش آموزان و ایجاد هدف و انگیزه برای ایشان و همراهی با اولیا، رشد دانش آموزان ادامه دارخواهد شد. وقتی دانش اموز مورد تشویق قرار میگیرد انگیزه پیدا میکند من هرسال یک الی دو بار برای پیشرفت دانش آموزانم جایزه تعیین میکنم و با هماهنگی اولیا آنها را به سالن ورزشی میبرم.
آیا در روند رشد و پیشرفت دانش آموزی دچار چالش شده بودید ؟ چطور چالش را برطرف کردید؟
چالش،دشمن پیشرفت نیست ،معلم پیشرفت است . وقتی چالش هاروبفهمیم وازشون یاد بگیریم ،دقیقا همون جا رشد واقعی اتفاق می افتد نکته ی مهم اینکه :دانش آموزی موفق هست که به جای فرار از چالش یاد بگیرد چطور آن را مدیریت کند. البته در مقاطع ابتدایی اولیا را متقاعد میکنم پا به پای دانش آموز در رفع چالش ها یاریشان کنند وخوذمنیز هر راهکاری بدانم با ایشان به اشتراک میگذارم. در واقع با ایجاد فضای گفت و گو، اعتماد بین پشتیبان و خانواده، آموزش مهارت های خود تنظیمی و مدیریت احساسات تشویق به تفکر مثبت درباره ی اشتباهات میکنم (اشتباه یعنی فرصتی برای رشد)
کدام یک از آموزه های کانون در رشد و پیشرفت دانش آموزان شما موثر بوده است؟
تکمیل کتاب خودآموز در حین تحلیل آزمون توسط دانش آموزان به دانش آموزانم تاکید کرده ام در تکمیل کتاب خودآموز حتما علت اشتباه خود را با خودکارقرمز درکنار سوال بنویسند تا متوجه اشتباهات متداول خود بشوند. با نوشتن کتاب خودآموز متوجه خواهند شد؛ یک اشتباه را چند بار تکرار نکنند و یادگیری ناقص خود را به یادگیری کامل تبدیل کنند. تکمیل دفتر برنامه ریزی توسط دانش آموزان: در هر تماس تلفنی به دانش آموزانم یادآوری میکنم که فواید دفتر برنامه ریزی را بدانند تا با اگاهی کامل از آن استفاده کنند. مطمئن باشند ثبت ساعات دقیق مطالعه در دفتر برنامهریزی نتایج ایشان را درخشانتر خواهد کرد.
چه منابعی را برای رشد و پیشرفت دانش آموزنتان معرفی کردید؟ آیا از آن ها استفاده کرده اند؟
استفاده از کتاب های پرتکرار جهت آمادگی برای امتحانات نیم سال اول. کتاب ابی آمادگی برای بهبود عملکردشان در پاسخدهی به ۱۰سوال آشنا در برنامه ی آزمونها. برای دانش آموزانی ک آزمون هوش میدهند برنامه پلکان مفید واقع میشود. در جلسات اتمام حجت به دانش آموزانم تاکید کرده ام که تکیمل دفتر برنامه و تکمیل کتاب های کانون و کتاب خودآموز اجباری هست و باید روز آزمون همراهشان باشد تا من آن ها را بررسی کنم.
آیا با اولیای دانش آموزان ارتباط دارید ؟این ارتباط چه تاثیری بر روند رشد و پیشرفت فرزندشان داشته است؟
بله ارتباط بسیار خوبی بااولیا دارم وقتی پشتیبان و والدین باهم درتماس منظم باشند و به صورت هماهنگ درصدد رفع مشکلات درسی بچه ها برآیند نتایج مطلوب ترس در روند پیشرفت دانش آموز حاصل میشود. ارتباط بااولیا باعث شناخت بهتر وضعیت دانش آموزان، تقویت انگیزه ی درونی، ساخت اعتماد و احساس ارزشمندی میشود.
