نام و نام خانوادگی: فاطمه زهرا خلیلی ارجمندی
شهر و استان: استان مازندران ٫ شهرستان آمل
مقطع و رشته تحصیلی: انسانی ٫ دانشجوی علوم تربیتی
سابقه کانونی بودن: ۴ سال
سابقه پشتیبانی: ۲ سال
مقطع پشتیبانی:دوازدهم انسانی
درصد پیشرفت دانش آموزان: 75%
نام مدیر:محمدرضا انگرودی
مصاحبه گر: محمد رضا انگرودی
1. آیا در کنار پشتیبانی به کار دیگری مشغول هستید؟
خیر
2. با توجه به پیشرفت 75 درصدی دانش آموزان شما، عملکرد خودتان را برای رشد و پیشرفت دانش آموزانتان توضیح دهید؟
در مسیر پشتیبانی، تلاش من بر آن بوده است که با ایجاد نظم، انگیزه و پیگیری مستمر، دانشآموزان را به شناخت تواناییهای واقعی خود برسانم. با برنامهریزی منظم، بررسی دقیق عملکرد هفتگی، گفتوگوهای انگیزشی و همراهی دلسوزانه، سعی کردهام فضای امنی برای رشد فکری و درسی آنان فراهم کنم تا بتوانند با اعتمادبهنفس بیشتر در مسیر پیشرفت گام بردارند.
3. دانش آموزان شما در کدام درس بیشتر پیشرفت داشته اند؟
فنون ٫ عربی٫ ریاضی
4. مهم ترین عامل رشد و پیشرفت در دانش آموزتان چه عاملی بوده است؟
مهمترین عامل رشد و پیشرفت دانشآموز، ایجاد باور به توانمندیهای فردی و استمرار در تلاش بوده است. زمانی که دانشآموز به نتیجه پایبندی، برنامهریزی و پیگیری منظم ایمان میآورد، مسیر پیشرفت برای او هموارتر میشود و این باور درونی، موتور محرک اصلی رشد او خواهد بود.
5. فکر می کنید این روند رشدی چه مدت ادامه دار باشد و این امر مستلزم چه چیزی می باشد؟
این روند رشد در صورتی میتواند بهصورت پایدار ادامه یابد که نظم، انگیزه و پیگیری مستمر حفظ شود. استمرار این مسیر نیازمند همراهی پشتیبان، تعهد دانشآموز به برنامهها، و حمایت خانواده است تا دانشآموز بتواند با ثبات و آرامش، مسیر پیشرفت خود را تا دستیابی به اهداف بالاتر ادامه دهد.
6. آیا در روند رشد و پیشرفت دانش آموزی دچار چالش شده بودید؟ چطور چالش را برطرف کردید؟
در طول مسیر پشتیبانی، چالشهایی همچون افت انگیزه یا بینظمی مقطعی در برنامهریزی مشاهده شد که با گفتوگوهای سازنده، ایجاد تنوع در برنامهها و تقویت روحیه اعتمادبهنفس دانشآموز، این موانع بهتدریج برطرف گردید و روند رشد مجدداً به مسیر مطلوب بازگشت.
7. کدام یک از آموزه های کانون در رشد و پیشرفت دانش آموز شما موثر بوده است؟
از میان آموزههای کانون، توجه به برنامهریزی اصولی، تحلیل آزمونها، استمرار در مطالعه و اهمیت خودارزیابی نقش بسزایی در رشد و پیشرفت دانشآموز داشته و موجب افزایش آگاهی و مسئولیتپذیری او نسبت به مسیر تحصیلی خود شده است.
8. چه منابعی را برای رشد و پیشرفت دانش آموزانتان معرفی کردید؟ آیا آنها استفاده کرده اند؟
منابع معرفیشده شامل کتابهای کمکآموزشی کانون، برنامه راهبردی و آزمونهای منظم بوده که خوشبختانه دانشآموزان با بهرهگیری مناسب از این منابع، توانستهاند روند مطالعاتی خود را بهصورت هدفمند و مؤثر پیش ببرند.
9. آیا با اولیا دانش آموزان ارتباط دارید؟ این ارتباط چه تأثیری بر روند رشد و پیشرفت فرزندشان داشته است؟
بله، ارتباط مستمر با اولیای دانشآموزان برقرار بوده که این تعامل سازنده، باعث همافزایی در پیگیری برنامهها، افزایش حمایت خانوادگی و ایجاد آرامش روانی برای دانشآموز شده و نقش مؤثری در بهبود روند پیشرفت او ایفا کرده است.
10. برای پیشرفت درسی این دانش آموزان در مدرسه (نیمسال اول) چه برنامه ای دارید؟
برنامه پیشبینیشده شامل هماهنگی میان برنامه مدرسه و کانون، مرور منظم مباحث درسی، رفع اشکال مستمر و تقویت نقاط ضعف در کنار حفظ نقاط قوت است تا دانشآموزان بتوانند با آمادگی بیشتر، نیمسال تحصیلی موفقی را پشت سر بگذارند.
