گفت و گو با آرمیتا کاشی دانش اموز قبولی تیزهوشان نهم

از قبل از ورود به کانون اشناییت کلی داشتم ، نه از طرف کس خاصی که وقتی از هفتم تصمیم جدی برای ادامه قوی‌تر داشتم تصمیم به ثبت نام در کانون گرفتم

گفت و گو با آرمیتا کاشی دانش اموز قبولی تیزهوشان نهم

نام و نام خانوادگی : آرمیتا کاشی

پایه : دهم تجربی

نام شهر : تهران

تعداد سال حضور در کانون : 4 سال

شغل و تحصیلات مادر: عضو هیئت علمی سازمان پژوهش های علمی و صنعتی ایران  - دکتری شیمی 

شغل و تحصیلات پدر: عضو هیئت علمی سازمان پژوهش های علمی و صنعتی ایران - دکتری مهندسی شیمی 

مصاحبه‌گر : فوژان تقی لو

 

شما چگونه با کانون آشنا شدید؟ 

  از قبل از ورود به کانون اشناییت کلی داشتم ، نه از طرف کس خاصی که وقتی از هفتم تصمیم جدی برای ادامه قوی تر داشتم تصمیم به ثبت نام در کانون گرفتم 

 

دستاورد شما از شرکت در آزمون های کانون چه بود؟

 ازمون های کانون باعث شدند که در تمام این سه سال همیشه سطح خودم رو بدونم و بتونم برای پیشرفتش درست برنامه بچینم 

 

مطابق برنامه‌ی راهبردی درس می خواندید؟ چگونه برنامه‌ریزی می کردید؟

 هفتم و هشتم با مدرسه پیش میرفتم 

ولی در پایه نهم بخاطر اهمیت بیشتر آزمون ها و اینکه رتبه ام در آزمون ها برام مهم تر بود ، کاملا با برنامه راهبردی پیش رفتم 

 

کدام درس ها نقطه قوت شماست؟ روش مطالعه این درس ها چگونه بود؟

دروس ریاضی ،فیزیک ، شیمی 

دلیلشان قابلیت مفهومی خواندنشان است برعکس دروسی مثل پیام های آسمان و زیست شناسی 

البته عربی هم همیشه برام درسی بوده که روی درصد بالاش حساب میکردم و بخاطر نظم قواعد در آن است 

 

در طول این سال ها درسی بوده که ضعیف باشید اما با تغییر روش، آن را به نقطه قوت تبدیل کرده باشید؟ 

 دروس ادبیات ، پیام های آسمانی و مطالعات اجتماعی 

در سالهای هفتم و هشتم هیچ مطالعه ای بر این دروس برای آزمون های کانون نداشتم و قاعدتا خیلی درصد بالایی هم نداشتم 

ولی در سال نهم برای اهمیت این دروس در آزمون تیزهوشان نشستم پاشون خوندم و منطقاً راحت درصدم رفت بالا 


 

روزی چند ساعت درس می خواندید؟ چند درصد زمان خودتان را به تست زدن اختصاص می دادید؟

 بستگی به درس و سطحم توش داشت که چقدر می‌خوندم ولی روزایی که خونه بودم ۴-۹ ساعت می‌خوندم 

تست زدن و مدیریت زمان در تست واقعا مسئله سختی برام نبود 

برای همین تمرکزم بیشتر روی بالا بردن سوادم و تسلط ۱۰۰ درصدی بر مطالب بود 

 

دفتر برنامه ریزی داشتید؟ تکمیل این دفتر چه کمکی به شما از لحاظ درسی و غیر درسی کرده بود؟

 هفتم و نهم از دفتر برنامه ریزی استفاده کردم 

و بنظرم مدیریت ساعات مطالعه با این روش واقعا مفید و ضروری است

 

روش شما برای تحلیل آزمون چگونه بود؟

 سال نهم تحلیل آزمون برام خیلی جدی شد 

و بعد از هر آزمون اولویت اولم تحلیل آن بود 

 

دستاورد یا مهارت غیر درسی هم داشتید یا دارید؟

  بله 

دستاورد مقام دوم بین دانجشویی در مسابقات کشوری کمیکار در دانشگاه شریف 

مقام در مسابقات سلام کاپ و اسوه حسنه 

و پیشرفت در رشته های پژوهشی و فرهنگی 


برنامه شما برای دوره امتحانات چیست؟ برای کسب نمره بالا چه راهکاری بکار می برید؟

 دوره امتحان زمان مهمی است ، اما اکتفا به آن برای نمره کامل غیر ممکن است 

برای من مطالعه دروس ، شب قبل امتحان نیست و فرایندی در کل سال است 


برای آزمون تیزهوشان از چه زمانی شروع به مطالعه کردید؟

  از عید به هدف آزمون تیزهوشان مطالعه میکردم 


از چه منابعی (هوش کلامی، هوش غیرکلامی، سرعت‌ودقت، 12آزمون) برای بخش استعداد تحلیلی استفاده کردید؟ از این کتاب (نام کتاب ذکر شود) چگونه استفاده، مطالعه و تمرین کردید؟

  از کتاب های هوش کلامی و هوش غیر کلامی استفاده کردم 


از چه منابعی (1500تست، سه سطحی ریاضی، سه سطحی علوم و سه سطحی عمومی) برای بخش استعداد تحصیلی استفاده کردید؟ از این کتاب (نام کتاب ذکر شود) چگونه استفاده، مطالعه و تمرین کردید؟

 از کتاب های آبی و سه سطحی در تمام سه سال کانونی بودنم استفاده کردم 


 

با چه روشی کتاب‌های خود مطالعه می‌کردید؟ اول درس‌نامه می‌خواندید یا اول تست می‌زدید؟ روش استفاده شما از پاسخنامه کتاب‌ها به چه صورت بود؟

 اول درسنامه را دقیق و کامل و عمقی مطالعه میکردم 

بعد  هدفم تسلط کامل بر تست ها بود 

اگر به مشکل بر میخوردم ، پاسخنامه را مطالعه میکردم 

در کل پاسخنامه کتاب های کانون بنظرم توضیحات خوبی دارند و حتی شب قبل امتحان ها پاسخنامه کتاب های آبی و سه سطحی را نگاه می انداختم 

 

هرکدام از منابع را فقط یکبار مطالعه کردید یا مطالعه آن را تکرار کردید؟

 مطالعه کتاب ها برای من از تابستان شروع می‌شد و بار ها و بارها در طول سال آنها را می‌خواندم 

 

چگونه بین مطالعه استعداد تحلیلی و استعداد تحصیلی تناسب و تعادل ایجاد کردید؟

تناسب ایجاد کردن کار سختی نبود 

بسته به میزان احتیاج به مطالعه مباحث آنها را می‌خواندم 

 

برنامه شما در دوران جمع‌بندی (اردی‌بهشت و خردادماه) به چه صورت بود؟

 برنامه و کاملا آزمون و مرور بود 

 

آیا در آزمون‌های طرح 3+3 شرکت کردید؟

 بله و خیلی موثر بودند

 

 

Menu