گفت و گو با علی سعدآبادی آرانی- -قبولی پزشکی در کنکور 1404

مطالعه مباحث جدید و همچنین مرور مباحث دیگر تقریبا تا اواخر هفته اول طول می‌کشید

گفت و گو با علی سعدآبادی آرانی- -قبولی پزشکی در کنکور 1404

نام و نام خانوادگی: علی سعدآبادی آرانی 

شهر: آران و بیدگل (استان اصفهان)

رتبه کنکور : ۱۵۱۵ منطقه ۲

رشته قبولی: فیزیوتراپی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی 

سال‌های حضور در کانون: ۲ سال 

تعداد آزمون: ۴۸ آزمون

میانگین تراز سال آخر: ۶۵۰۰

شغل و تحصیلات مادر: فرهنگی ، کارشناسی ارشد 

شغل و تحصیلات پدر: کارگر ، دیپلم


مصاحبه گر: ابوالفضل فیروزی 


روش خود برای مطالعه هر درس را توضیح دهید.

کارهایی که من در بازه دو هفته‌ای بین آزمون ها انجام می دادم ثابت بود، به این صورت که مطالب جدیدی که در بودجه بندی آزمون وجود داشت در هفته اول مطالعه می کردم و درسنامه های مرتبط با آن را نیز می خواندم 

 مطالعه مباحث جدید و همچنین مرور مباحث دیگر تقریبا تا اواخر هفته اول طول می کشید.

نکته‌ای که وجود دارد این است که زمانی که شما مطالب را مطالعه می کنید هدفتان باید یادگیری اولیه مفهوم اصلی باشد نه حفظ کردن آن ها، به خاطر سپردن مطالب با دو روز مطالعه کردن میسر نمی شود و بعد از مدت کوتاهی از یاد شما می رود؛ اما آن مفهومی که شما درک می کنید ماندگار است. ابتدا مفهوم را درک کنید سپس با استفاده از تست زدن و حل مسائل به مرور آن ها را به خاطر بسپارید. تکرار و تمرین بهترین روش برای ماندگار شدن مطالب در ذهن هستند و خواندن طوطی‌وار چاره ساز نیست. (دوری از کمال گرایی)

در ادامه هفته اول تست های آموزشی و ساده تر را حل می کردم تا نکات اصلی و فرمول ها برایم جا بیافتد

بعد از آن در ابتدای هفته دوم تست های سخت تر و چالشی حل می کردم و سپس تست های زمان دار حل می کردم چرا که اصلی ترین مشکل من در آزمون ، زمان کم آوردن در هنگام حل سوالات بود که باعث حل نکردن بعضی از سوالات می شد .

در نهایت روز قبل آزمون را به حل کردن آزمون های مشابه پارسال می پرداختم که تحلیل آن باعث مرور نکات مطالعه شده در دو هفته گذشته می شد 

گفت و گو با علی سعدآبادی آرانی- -قبولی پزشکی در کنکور 1404

در هر درسی در کنکور چه درصدی را کسب کردید؟

درصدهای کنکور اردیبهشت به این صورت بودند:

ریاضی ۴۵٪

فیزیک ۶۶٪

شیمی ۶۴٪ 

زیست ۸۴٪


چطور از کلاس ها برای یادگیری استفاده می کردید؟

من سعی می کردم همیشه در کلاس ها حضور داشته باشم و غیبت نکنم و البته حضور فعالی در کلاس داشته باشم. تمام حواسم را به مبحثی که درحال تدریس بود می دادم و سوالاتی که در ذهنم ایجاد می شد را از دبیر می پرسیدم، این باعث می شد مفهوم تا حد زیادی در همان زمان در ذهنم جا بیفتد. مثال ها را در کلاس حل می کردم.

این حضور فعال و مستمر در کلاس باعث می شد تا بخش زیادی از مفهوم را سرکلاس درک کنم و در خانه بیشتر وقتم را برای تکرار و تمرین و حل سوالات متنوع بگذارم


با چه روشی جمع بندی کردید؟

من از اواخر اسفند جمع بندی رو شروع  کردم ،ابتدا سعی می کردم یک مرور کلی روی هر درس داشته باشم و سپس از آن مبحث آزمون حل می کردم و بعد از تحلیل آزمون به بررسی مشکلات و تست زنی بیشتر می پرداختم این روند تا اواخر فروردین ادامه داشت و بعد از آن به آزمون های سه روز یکبار و حل کنکور سال های قبل پرداختم


آزمون های کانون چه کمکی به شما کرد؟

آزمون های کانون باعث میشه که با شرایط حضوری بودن کنکور آشنا بشیم و خودمون رو با این شرایط وفق بدیم 

علاوه بر این من هر آزمون نسبت به آزمون قبلی مشکلاتی که از بابت زمان کم آوردن داشتم کمتر می شدند


در مورد پیش رفتن یا پیش نرفتن با برنامه راهبردی چه صحبتی دارید؟

من همیشه با برنامه راهبردی پیش میرفتم و تمام تلاشم رو می کردم که خودم رو به بودجه بندی آزمون بعدی برسونم حتی اگر مبحث موردنظر در مدرسه تدریس نشده بود و این باعث می شد در هیچ موقع از سال با حجم زیادی از مطالب مطالعه نشده روبرو نشوم

یکی دیگر از فواید برنامه دو هفته ای اینه که اگر کوچک ترین کوتاهی توسط دانش آموز رخ بده خیلی زود متوجه می شوند و می توانند اون رو خیلی زود جبران کنند

در مورد نقش خانواده‌ بگویید

خانواده از لحاظ روحی در این سال از من حمایت زیادی کردند و مشوق من بودند. در زمان خستگی و ناامیدی همیشه به من امید می دادند و به حرف هایم گوش می کردند و تا جایی که می توانستند به من کمک می کردند. محیطی آرام را برای من فراهم کردند تا بتوانم تمام تمرکزم را روی درسم بگذارم

Menu