گفت و گو با آیلین ایزدان قبولی تیزهوشان دهم از رشت

از مهر تا آذرروزی 5 ساعت از دی تا اسفند روزی 7 ساعت .از فروردین تا دقیقا دو روز قبل از آزمون تیزهوشان روزانه 10 ساعت مطالعه داشتم.

گفت و گو با آیلین ایزدان قبولی تیزهوشان دهم از رشت

نام و نام خانوادگی : آیلین ایزدان

پایه : نهم به دهم

نام شهر و استان : رشت -گیلان

میانگین تراز :6500

از چه سالی عضو کانون بوده و چند آزمون شرکت کرده است  : سال ششم -50 آزمون

شغل و تحصیلات مادر : لیسانس کامپیوتر

شغل و تحصیلات پدر : دکترای معدن

 

مصاحبه‌گر : مریم تندکار مبارکی

 

  1. شما چگونه با کانون آشنا شدید؟ 

از طریق خاله ام ایشان در دانشگاه تهران تحصیل می کنند .


  1. دستاورد شما از شرکت در آزمون های کانون چه بود؟

مدیریت زمان و کاهش استرس که موجب قبولی من در آزمون تیزهوشان شد .

 

  1. آیا در آزمون هدف‌گذاری و مشابه پارسال هم شرکت می کردید؟ دلیل آن چیست؟

بله ،زیرا می خواستم جلسه آزمون برایم شبیه سازی شود و برایش آماده باشم .

 

  1. در طول این سال ها درسی بوده که ضعیف باشید اما با تغییر روش، آن را به نقطه قوت تبدیل کرده باشید؟ 

بله –در درس ریاضی فرمول حذف می کردم ، اما بعدا به کمک کلاس یکی از استادانم توانستم ریاضی را مفهومی یادبگیرم و برای همه چیز اثبات داشته باشم .

 

  1. روزی چند ساعت درس می خواندید؟ چند درصد زمان خودتان را به تست زدن اختصاص می دادید؟

از مهر تا آذر 5 ساعت از دی تا اسفند 7 ساعت .از فروردین تا دقیقا دو روز قبل از تیزهوشان 10 ساعت .

 

  1. دفتر برنامه ریزی داشتید؟ تکمیل این دفتر چه کمکی به شما از لحاظ درسی و غیر درسی کرده بود؟

 بله –باعث سازماندهی ذهنم می شود .

 

  1. چرا با اینکه در آزمون تیزهوشان قبول شدید و به مدرسه‌ی تیزهوشان رفتید، پیوستگی‌ خود را به آزمون‌ها حفظ کردید؟ 

زیرا قبولی در تیزهوشان تنها یکی از اهداف من در این مقطع بود و هدف اصلی من قبولی در رشته مورد علاقه ام در کنکور است .

 

  1. روش شما برای تحلیل آزمون چگونه بود؟

ابتدا سوالات که درست زده بودم را سریع از روی پاسخنامه می خواندم و راه حلم را چک می کردم و بعد سوالات غلط و نزده را چک می کردم و نکات را یادداشت می کردم .

 

  1. دستاورد یا مهارت غیر درسی هم داشتید یا دارید؟

بله .در پایه هفتم و هشتم رتبه 3 استانی ریاضی خوارزمی ،رتبه اول نجوم پژوهشسرا استانی و دوم نانو فناوری استانی ( به مدت دو سال )،رتبه اول المپیاد زبان دانش آموزی،راهیابی به مرحله نیمه نهایی لیگ پایا –رتبه سوم استانی لیگ علمی گیلان –همچنین تا قبل آزمون تیزهوشان به صورت حرفه ای بسکتبال کار می کردم و زبان انگلیسی تسلط دارم و می خواهم زبان فرانسه را شروع کنم .

 

  1. برنامه شما برای دوره امتحانات چیست؟ برای کسب نمره بالا چه راهکاری بکار می برید؟

من بیشتر برای تیزهوشان کار می کردم و به دلیل سطح بالایی که کار می کردم . از پس آزمون ها بر می آمدم و برایم راحت بود .

 

  1. برای آزمون تیزهوشان از چه زمانی شروع به مطالعه کردید؟

از همان اول شروع کردم اما بصورت جدی از دی ماه.


  1. از چه منابعی (هوش کلامی، هوش غیرکلامی، سرعت‌ودقت، 12آزمون) برای بخش استعداد تحلیلی استفاده کردید؟ از این کتاب (نام کتاب ذکر شود) چگونه استفاده، مطالعه و تمرین کردید؟

هوش کلامی و غیرکلامی-ابتدا درسنامه را مطالعه می کردم سپس از مباحث زوج روز بعد فرد می زدم و تست های غلط و نزده را بررسی می کردم .

 

  1. از چه منابعی (1500تست، سه سطحی ریاضی، سه سطحی علوم و سه سطحی عمومی) برای بخش استعداد تحصیلی استفاده کردید؟

1500تست سه سطحی ریاضی –علوم –عمومی . تست هارا مشخص می کردم و بعد تحلیل می کردم .


  1. چگونه بین مطالعه استعداد تحلیلی و استعداد تحصیلی تناسب و تعادل ایجاد کردید؟

 من برای استعداد تحلیلی وقت بیشتری می گذاشتم و در کنار آن سعی می کردم برای استعداد تحصیلی دروس ریاضی و علوم و فارسی وقت اختصاص دهم.

 

  1. برنامه شما در دوران جمع‌بندی (اردی‌بهشت و خردادماه) به چه صورت بود؟

من از اردیبهشت تا آخرین روز آزمون تیزهوشان روزی یک آزمون شبیه ساز ، علاوه بر مرور آزمون های کانون حل می کردم و بعد تحلیل می کردم .

Menu