گفتگو با آران صالحی دهم تجربی قبولی تیزهوشان از بوکان

گفتگو با آران صالحی دهم تجربی قبولی تیزهوشان ازنمایندگی بوکان

گفتگو با آران صالحی دهم تجربی قبولی تیزهوشان از بوکان

نام و نام خانوادگی :  پایه :  آران صالحی

میانگین تراز : 5823

از چه سالی عضو کانون بوده و چند آزمون شرکت کرده است : از نهم – 17 آزمون

شغل و تحصیلات مادر : فوق لیسانس – جامعه شناسی

شغل و تحصیلات پدر : دکترای ریاضی – مهندس عمران


مصاحبه‌گر : جعفر غلامعلی

 

  1. چگونه با کانون آشنا شدید؟

    از طریق تحقیقاتی که انجام دادم و با توجه به برنامه خوب کانون نسبت به سایر آزمون‌ها، تصمیم گرفتم عضو کانون شوم.


  2. دستاورد شما از شرکت در آزمون‌های کانون چه بود؟

    سطح علمی‌ام به‌طور قابل‌توجهی افزایش یافت، توانستم زمان را مدیریت کنم و میزان آمادگی علمی‌ام را بسنجم.


  3. آیا مطابق برنامه‌ی راهبردی درس می‌خواندید؟ چگونه برنامه‌ریزی می‌کردید؟

    بله. ابتدا سراغ درس‌هایی می‌رفتم که در آن‌ها ضعف داشتم، مانند فارسی و عربی. پس از مطالعه و تست‌زنی این دروس، به سراغ سایر درس‌ها می‌رفتم تا آمادگی‌ام برای آزمون تیزهوشان بیشتر شود.

     

  4. کدام درس‌ها نقطه قوت شما هستند؟ روش مطالعه‌تان چگونه بود؟
    علوم و ریاضی. ابتدا درس‌نامه را با دقت مطالعه می‌کردم، سپس با تست‌های ساده شروع می‌کردم تا مفاهیم را بهتر درک کنم. پس از آن، سراغ تست‌های دشوارتر می‌رفتم.


  5.  آیا درسی بوده که ابتدا در آن ضعیف بودید اما با تغییر روش به نقطه قوت تبدیل شده باشد؟
    بله، فارسی و عربی. روش جدید من این بود که ابتدا لغات را حفظ می‌کردم، سپس شعرها و آرایه‌ها را مرور می‌کردم. بعد از آن، نمونه سوالات تشریحی را حل می‌کردم و در نهایت تست‌های سه‌سطحی را تمرین می‌کردم.


  6.  روزی چند ساعت درس می‌خواندید؟ چه درصدی از زمان را به تست‌زنی اختصاص می‌دادید؟
    روز های مدرسه بطور میانگین 8 ساعت و روز های تعطیل 13 تا 14 ساعت درس می خواندم و حدود ۶۵٪ از زمانم را به تست‌زنی اختصاص می‌دادم، چون تست‌زنی نقش مهمی در آمادگی برای آزمون تیزهوشان و کنکور داشت.


  7. آیا دفتر برنامه‌ریزی داشتید؟ چه کمکی به شما کرد؟
    بله. استفاده از دفتر برنامه‌ریزی باعث نظم بیشتر، کنترل بهتر زمان و کاهش دغدغه‌های ذهنی در هنگام مطالعه می‌شد.


  8.  روش شما برای تحلیل آزمون چگونه بود؟
    ابتدا سوالاتی را که درست پاسخ داده بودم بررسی می‌کردم. سپس سوالات غلط را تحلیل و مجدداً حل می‌کردم. سوالاتی که بلد نبودم را پنج بار تمرین می‌کردم تا برای آزمون بعدی آماده باشم.


  9.  از چه زمانی برای آزمون تیزهوشان و نمونه دولتی مطالعه را آغاز کردید؟
    از پایه هشتم شروع کردم. ریاضی و علوم نهم را در سال هشتم کامل خواندم و مطالعه‌ی هوش را از تابستان آغاز کردم.


  10. از چه منابعی برای بخش استعداد تحلیلی استفاده کردید؟ چگونه مطالعه و تمرین می‌کردید؟
    از همه منابع مانند هوش کلامی، غیرکلامی، سرعت و دقت، و کتاب ۱۲ آزمون استفاده می‌کردم. هر شب از ساعت ۹ تا ۱۲ یک مبحث هوش را مطالعه می‌کردم و شب بعدی ۱۵ دقیقه اول را به مرور آن اختصاص می‌دادم.


  11.  روش مطالعه‌ی کتاب‌هایتان چگونه بود؟ استفاده از پاسخ‌نامه‌ها به چه صورت بود؟
    از کتاب‌های سه‌سطحی ریاضی، علوم و دروس عمومی و همچنین کتاب ۱۵۰۰ تست استفاده می‌کردم. ابتدا درس‌نامه را می‌خواندم، سپس تست‌های کتاب آبی را حل می‌کردم. اگر از عملکردم راضی بودم، سراغ تست‌های کتاب ۱۵۰۰ می‌رفتم. پاسخ‌نامه‌ها را برای تحلیل دقیق پاسخ‌ها استفاده می‌کردم.


  12. چگونه بین مطالعه‌ی استعداد تحلیلی و تحصیلی تعادل برقرار کردید؟
    با استفاده از دفتر برنامه‌ریزی کانون، شب‌ها از ساعت ۹ تا ۱۲ به استعداد تحلیلی اختصاص می‌دادم و در طول روز به استعداد تحصیلی می‌پرداختم.


  13. برنامه‌ی شما در دوران جمع‌بندی (اردیبهشت و خرداد) چگونه بود؟
    به دلیل امتحانات، زمان کافی برای مطالعه‌ی درس‌نامه نداشتم. بنابراین بیشتر تمرکزم روی تست‌زنی و تمرین‌های مکرر بود.
     














 

Menu