نام و نام خانوادگی: مطهره توکلی
پایه و رشته:دهم تجربی
نام شهر و استان: شهرکرد/ چهارمحال و بختیاری
میانگین تراز: 5500
از چه سالی عضو کانون بوده:سال نهم
شغل و تحصیلات مادر: فوق دیپلم / خانه دار
شغل و تحصیلات پدر: فوق لیسانس/ کارمند
مصاحبهگر : معصومه غلامی
- شما چگونه با کانون آشنا شدید؟
- خانواده من با شناختی که از آزمون های کانون داشتند تصمیم گرفتند من را در آزمون های کانون ثبت نام کنند.
- دستاورد شما از شرکت در آزمون های کانون چه بود؟
- باعث شد تا بتوانم با شناخت نقاط قوت و ضعف در زمان کمتری نسبت به قبل تست های بیشتری کار کنم و در آزمون ورودی مدارس تیزهوشان قبول شوم.
آیا در آزمون هدفگذاری و مشابه پارسال هم شرکت می کردید؟ دلیل آن چیست؟
- بله هم در آزمون هدفگذاری و هم در ازمون مشابه پارسال شرکت می کنم.دلیل آن افزایش تست زنی و تسلط بر مباحث مطالعه شده ، جمع بندی و مرور مباحث و آمادگی برای آزمون اصلی می باشد.
- مطابق برنامهی راهبردی درس می خواندید؟ چگونه برنامهریزی می کردید؟
- بله با برنامه ریزی دو هفته ای شامل مطالعه دروس و تست زنی مباحث را مطالعه می کنم و روزهای پایانی را به مرور مباحث اختصاص می دهم.
- در طول این سال ها درسی بوده که ضعیف باشید اما با تغییر روش، آن را به نقطه قوت تبدیل کرده باشید؟
- بله در درس ریاضی ضعف داشتم که با حل تمرینات تشریحی و تستی و تکرار و تمرین بیشتر توانستم این درس را تقویت کنم.
- روزی چند ساعت درس می خواندید؟ چند درصد زمان خودتان را به تست زدن اختصاص می دادید؟
- روزی 6 الی 7 ساعت درس می خواندم و تقریبا نیمی از زمانم را به تست زدن اختصاص می دهم.
- دفتر برنامه ریزی داشتید؟ تکمیل این دفتر چه کمکی به شما از لحاظ درسی و غیر درسی کرده بود؟
- بله از لحاظ درسی کمک کرد تا بتوانم بهتر برنامه ریزی کنمو دروس را با نظم بهتری مطالعه کنم و توانستم زمان درس خواندن را بیشتر کنم و از لحاظ غیر درسی به من زندگی منضبط تری داد.
- چرا با اینکه در آزمون تیزهوشان قبول شدید و به مدرسهی تیزهوشان رفتید، پیوستگی خود را به آزمونها حفظ کردید؟
- به نظر من اصل رسیدن به موفقیت پیوستگی است و زمانی که به موفقیت می رسیم اگر پیوسته نباشد و آن را رها کنیم به پله اول برخواهیم گشت و همچنین برای هدف بعدی که قبولی در کنکور هست باید تلاش کنم.
- روش شما برای تحلیل آزمون چگونه بود؟
- ابتدا سوال هایی که اشتباه پاسخ دادم یا نتوانستم به آن پاسخ دهم را دوباره حل می کردم و با پاسخنامه پاسخ سوالات را چک می کردم و ایده سوالات و نکات را یادداشت می کردم و بعد از آن سوالاتی ک پاسخ درست داده بودم را نیز حل و تحلیل می کردم.
- برای آزمون تیزهوشان از چه زمانی شروع به مطالعه کردید؟
- از سال نهم به صورت مستمر در آزمون ها شرکت کردم ولی شروع مطالعه از سال هشتم بود.
- از چه منابعی (1500تست، سه سطحی ریاضی، سه سطحی علوم و سه سطحی عمومی) برای بخش استعداد تحصیلی استفاده کردید؟ از این کتاب (نام کتاب ذکر شود) چگونه استفاده، مطالعه و تمرین کردید؟
- از کتاب های سه سطحی ریاضی و علوم و کتاب های آبی استفاده کردم. تمرکز اصلی و یادگیری با کتاب آبی بود و بعد از آن مباحث را با کتاب سه سطحی جمع بندی کردم.
- با چه روشی کتابهای خود مطالعه میکردید؟ اول درسنامه میخواندید یا اول تست میزدید؟
- اول کتاب درسی را مطالعه می کردم و مباحث را با درسنامه خواندن مرور می کردم و بعد از آن هم تست کار می کردم.
- هرکدام از منابع را فقط یکبار مطالعه کردید یا مطالعه آن را تکرار کردید؟
- هر منبع را چند بار مطالعه و تمرین کردم.
- چگونه بین مطالعه استعداد تحلیلی و استعداد تحصیلی تناسب و تعادل ایجاد کردید؟
- ابتدا تمرکزم روی استعداد تحصیلی بود و بعد از آن اولویت من استعداد تحلیلی لود.
