گفتگو با مطهره توکلی پذیرفته شده استعدادهای درخشان دهم از شهرکرد

هم در آزمون هدفگذاری و هم در ازمون مشابه پارسال شرکت می‌کنم.دلیل آن افزایش تست زنی و تسلط بر مباحث مطالعه شده ، جمع بندی و مرور مباحث و آمادگی برای آزمون اصلی می‌باشد.

گفتگو با مطهره توکلی پذیرفته شده استعدادهای درخشان دهم از شهرکرد

نام و نام خانوادگی: مطهره توکلی 

پایه و رشته:دهم تجربی

نام شهر و استان: شهرکرد/ چهارمحال و بختیاری 

میانگین تراز: 5500

از چه سالی عضو کانون بوده:سال نهم

شغل و تحصیلات مادر: فوق دیپلم / خانه دار

شغل و تحصیلات پدر: فوق لیسانس/ کارمند 

 

مصاحبه‌گر :  معصومه غلامی

 

  1. شما چگونه با کانون آشنا شدید؟ 
  2. خانواده من با شناختی که از آزمون های کانون داشتند تصمیم گرفتند من را در آزمون های کانون ثبت نام کنند.

 

  1. دستاورد شما از شرکت در آزمون های کانون چه بود؟
  2. باعث شد تا بتوانم با شناخت نقاط قوت و ضعف در زمان کمتری نسبت به قبل تست های بیشتری کار کنم  و در آزمون ورودی مدارس تیزهوشان قبول شوم.

 

 آیا در آزمون هدف‌گذاری و مشابه پارسال هم شرکت می کردید؟ دلیل آن چیست؟  

  1. بله هم در آزمون هدفگذاری و هم در ازمون مشابه پارسال شرکت می کنم.دلیل آن افزایش تست زنی و تسلط بر مباحث مطالعه شده ، جمع بندی و مرور مباحث و آمادگی برای آزمون اصلی می باشد.

 

  1. مطابق برنامه‌ی راهبردی درس می خواندید؟ چگونه برنامه‌ریزی می کردید؟  
  2. بله با برنامه ریزی دو هفته ای شامل مطالعه دروس  و تست زنی  مباحث را مطالعه می کنم و روزهای پایانی را به مرور مباحث اختصاص می دهم.

 


  1. در طول این سال ها درسی بوده که ضعیف باشید اما با تغییر روش، آن را به نقطه قوت تبدیل کرده باشید؟  
  2. بله در درس ریاضی ضعف داشتم  که با حل تمرینات تشریحی و تستی و تکرار و تمرین بیشتر توانستم این درس را تقویت کنم. 

 

 

  1. روزی چند ساعت درس می خواندید؟ چند درصد زمان خودتان را به تست زدن اختصاص می دادید؟ 
  2. روزی 6 الی 7 ساعت درس می خواندم و  تقریبا نیمی از زمانم را به تست زدن اختصاص می دهم.

 

 

  1. دفتر برنامه ریزی داشتید؟ تکمیل این دفتر چه کمکی به شما از لحاظ درسی و غیر درسی کرده بود؟
  2.  بله از لحاظ درسی کمک کرد تا بتوانم بهتر برنامه ریزی کنمو دروس را با نظم بهتری مطالعه کنم و توانستم زمان درس خواندن را بیشتر کنم و از لحاظ غیر درسی به من زندگی منضبط تری داد. 

 

  1. چرا با اینکه در آزمون تیزهوشان قبول شدید و به مدرسه‌ی تیزهوشان رفتید، پیوستگی‌ خود را به آزمون‌ها حفظ کردید؟ 
  2. به نظر من اصل رسیدن به موفقیت پیوستگی است و زمانی که به موفقیت می رسیم اگر پیوسته نباشد و آن را رها کنیم به پله اول برخواهیم گشت و همچنین برای هدف بعدی که قبولی در کنکور هست باید تلاش کنم.

 

  1. روش شما برای تحلیل آزمون چگونه بود؟ 
  2. ابتدا سوال هایی که اشتباه پاسخ دادم یا نتوانستم به آن پاسخ دهم را دوباره حل می کردم و با پاسخنامه پاسخ سوالات را چک می کردم و ایده سوالات و نکات را یادداشت می کردم و بعد از آن سوالاتی ک پاسخ درست داده بودم را نیز حل و تحلیل می کردم.

 

  1. برای آزمون تیزهوشان از چه زمانی شروع به مطالعه کردید؟ 
  2. از سال نهم به صورت مستمر در آزمون ها شرکت کردم ولی شروع مطالعه از سال هشتم بود. 

 

  1. از چه منابعی (1500تست، سه سطحی ریاضی، سه سطحی علوم و سه سطحی عمومی) برای بخش استعداد تحصیلی استفاده کردید؟ از این کتاب (نام کتاب ذکر شود) چگونه استفاده، مطالعه و تمرین کردید؟ 
  2. از کتاب های سه سطحی ریاضی و علوم و کتاب های آبی استفاده کردم. تمرکز اصلی و یادگیری با کتاب آبی بود و بعد از آن مباحث را با کتاب سه سطحی جمع بندی کردم.

 

  1. با چه روشی کتاب‌های خود مطالعه می‌کردید؟ اول درس‌نامه می‌خواندید یا اول تست می‌زدید؟  
  2. اول کتاب درسی را مطالعه می کردم و مباحث را با درسنامه خواندن مرور می کردم و بعد از آن هم تست کار می کردم.

 

 

  1. هرکدام از منابع را فقط یکبار مطالعه کردید یا مطالعه آن را تکرار کردید؟ 
  2. هر منبع را چند بار مطالعه و تمرین کردم.

 

  1. چگونه بین مطالعه استعداد تحلیلی و استعداد تحصیلی تناسب و تعادل ایجاد کردید؟ 
  2. ابتدا تمرکزم روی استعداد تحصیلی بود و بعد از آن اولویت من استعداد تحلیلی لود.

 

 

 

 

 

Menu