نام و نام خانوادگی : رضا رضایی فولادی
نام رشته و دانشگاه: آموزش ابتدایی – دانشگاه فرهنگیان
عیار کانونی : یک سال پشتیبان کانون
مقطع پشتیبانی: دوره دوم متوسطه و کنکوری
نام مدیر و مصاحبه گر: مجید کرمی
با توجه به اینکه 83 درصد دانش آموزان شما پیشرفت داشتهاند عملکرد خودتان را برای رشد و پیشرفت دانش آموزانتان توضیح دهید؟
تحلیل کارنامه مستمر بعد هر آزمون تاثیر بسزایی در این امر دارد. چون در جلسات تحلیل کارنامه، عملکرد دانشآموز در دو هفته توسط دفتر برنامهریزی بررسی میشود و نقاط ضعف در درس خواندن و یا تست زدن و... مورد بررسی قرار میگیرد و راهکارهای لازم ارائه میشود. با انجام این راهکارها، نتیجه درست حاصل میشود.
دانش آموزان شما در کدام درس بیشتر پیشرفت داشته اند؟
جواب این سوال، در هر دانشآموز میتواند متفاوت است ولی بعد هر آزمون، درسهایی که دانشآموز در آن ضعف دارد را مورد تحلیل و بررسی قرار میدهیم و سعی میکنم با ارائه راهکار، نقشه راه درستی از آن درس به دانشآموز بدهم تا شاهد پیشرفت او در درصدهای آن درس باشیم

مهم ترین عامل رشد و پیشرفت در دانش آموزتان چه عاملی بوده است؟
از نظر من، مهمترین عامل رشد آن ها، اول بررسی دانشآموز و فهمیدن نقاط ضعف در نحوه درس خواندن به صورت اختصاصی در هر درس، طی چند آزمون هست که با شناسایی آن ها و ارائه راهکار متناسب با هر دانشآموز و قطعا اجرای آن، پیشرفت حاصل می شود.
فکر میکنید این روند رشدی چه مدت ادامه دار باشد و این امر مستلزم چه چیزی می باشد؟
با وجود اینکه مسیر کنکور یک مسیر پر فراز و نشیب است و ممکن است هر دانشآموز در برههای از زمان در این مسیر افت کند، ولی سعی بر این است که با تزریق انرژی مثبت و روحیه دادن به آن ها این روند صعودی، ادامه دار باشد تا زمانی که به یک نتیجه مورد قبول در کنکور برسند.
آیا در روند رشد و پیشرفت دانش آموزی دچار چالش شده بودید؟ چطور چالش را برطرف کردید؟
بله در اوایل سال تحصیلی که مدارس شروع شده بود، در بعضی از دانشآموزان افت تراز دیده شد ولی با جلسات و صحبت با والدین و توضیح درمورد شرایط مدرسه و نحوه برنامهریزی، این مشکل برطرف شد.
کدام یک از آموزه های کانون در رشد و پیشرفت دانش آموز شما موثر بوده است؟
برنامهریزی دقیق آزمونها و قطعا آزمونهای حضوری، از آموزههای مهم کانون بود که به من یاد داد چطور برای هر برهه از زمانی سال تحصیلی برنامهریزی کنم که از دروس عقب نمانم و من هم سعی بر این دارم که این آموزه ها را به دانشآموزان منتقل کنم که دچار اشتباهاتی که خودم مرتکب شدم نشوند.

چه منابعی را برای رشد و پیشرفت دانش آموزانتان معرفی کردید؟ آیا آنها استفاده کرده اند؟
کتابهای سه سطحی و آزمونهای هدفگذاری و مشابه پارسال را برای پیشرفت و جلوگیری از درجا زدن در یک درصد و یا تراز خاص، پیشنهاد کردم که بله با استفاده از آن ها، خداروشکر پیشرفت دیده شد.
آیا با اولیا دانش آموزان ارتباط دارید؟ این ارتباط چه تأثیری بر روند رشد و پیشرفت فرزندشان داشته است؟
بله، قطعا باید این ارتباط وجود داشته باشد تا از وضعیت دانشآموز در منزل و نحوه درس خواندن آن ها مطلع باشیم که بتوانیم با توجه به عملکرد آنها در خانه، برنامه درستی ارائه بدهیم و از والدین بخواهیم که با نظارت بر آن ها، از اجرای برنامهها مطمئن شویم.
برای پیشرفت درسی این دانش آموزان در مدرسه (نیمسال اول) چه برنامه ایی دارید؟
بیشتر پیشنهاد میکنم که تستهای هایلایت شده در منابعشان و نکات حاشیهنویسی شده در کتابهایشان را مرور کنند و برای نتیجهگیری در امتحانات، پیشنهاد کردم که سوالات تشریحی هر آزمون که ۳۰ درصد سوالات آزمون را شامل میشود، دوباره مورد بررسی و تحلیل قرار دهند.
