گفتگو با رقیه رسولی؛پشتیبان قهرمان پیشرفت درسی

گفتگو با رقیه رسولی؛پشتیبان قهرمان پیشرفت درسی پایه نهم

گفتگو با رقیه رسولی؛پشتیبان قهرمان پیشرفت درسی

نام و نام خانوادگی:رقیه رسولی

رتبه کنکور سراسری:5000


نام رشته و دانشگاه:فلسفه و کلام اسلامی دانشگاه زنجان


مقطع پشتیبانی:هفتم،هشتم،نهم

نام مدیر:مهسا علی آبادی


مصاحبه گر:مهسا علی آبادی



1. با توجه به اینکه دانش آموزان شما83 درصد  پیشرفت داشته‌اند عملکرد خودتان را برای رشد و پیشرفت دانش آموزانتان توضیح دهید؟
با توجه به پیشرفت‌های قابل مشاهده در دانش‌آموزان، تلاش کرده‌ام شرایط فردی هر دانش‌آموز را درک کنم و براساس نیازهای شخصی او راهنمایی‌های لازم را انجام دهم. روند رشد هر دانش‌آموز تدریجی است و همواره معیار مقایسه را خودِ دانش‌آموز قرار داده‌ام و حتی پیشرفت‌های محدود نیز برای من ارزشمند است.

2. دانش آموزان شما در کدام درس بیشتر پیشرفت داشته اند؟
عربی، مطالعات، فارسی و ریاضی

3. مهم ترین عامل رشد و پیشرفت در دانش آموزتان چه عاملی بوده است؟
مهم‌ترین عامل پیشرفت، تلاش و پشتکار خود دانش‌آموزان در کنار استفاده از خدمات کانون بوده است؛ از جمله کلاس‌های آنلاین، نمونه‌سوالات امتحانی و تحلیل آزمون‌ها. تحلیل آزمون‌ها نقش کلیدی داشته است زیرا باعث شده دانش‌آموزان اشتباهات خود را تکرار نکنند و در ایستگاه‌های جبرانی و سکوی مقایسه نتایج بهتری کسب کنند.

4. فکر می‌کنید این روند رشدی چه مدت ادامه دار باشد و این امر مستلزم چه چیزی می باشد؟
ادامه این روند به هدف‌گذاری و انگیزه دانش‌آموزان بستگی دارد. در صورتی که دانش‌آموزان اهدافی همچون قبولی در مدارس سمپاد یا کسب نمرات عالی در امتحانات داشته باشند، می‌توانند این مسیر رشد را ادامه دهند و به اهداف خود نزدیک شوند.  

5. آیا در روند رشد و پیشرفت دانش آموزی دچار چالش شده بودید؟ چطور چالش را برطرف کردید؟
در این مسیر با چالش خاصی مواجه نبوده‌ام و روند کار به‌صورت طبیعی و طبق برنامه پیش رفته است. استفاده از آزمون‌های آنلاین و برنامه‌ریزی منظم باعث شد دانش‌آموزان مسیر رشد خود را ادامه دهند. همچنین برای تقویت یادگیری، انواع تست شامل آموزشی، ساده، متوسط، دشوار و زمان‌دار براساس نیاز هر دانش‌آموز پیشنهاد شد که نقش مهمی در تثبیت مطالب و افزایش اعتماد به‌ نفس آن ها داشت.  


6. کدام یک از آزمون های کانون در رشد و پیشرفت دانش آموز شما موثر بوده است؟
آزمون‌های مشابه پارسال، هدف‌گذاری، کلاس‌های آنلاین و فیلم‌های تحلیل آزمون بیشترین تأثیر را در رشد دانش‌آموزان داشته‌اند.

7. چه منابعی را برای رشد و پیشرفت دانش آموزانتان معرفی کردید؟ آیا آنها استفاده کرده اند؟
منابعی همچون دفتر برنامه‌ریزی، کتاب اول، کتاب آبی، کتاب‌های هوش کلامی و غیرکلامی و کتاب تابستان (برای دانش آموزانی که در تابستان حضور داشتن) معرفی کرده‌ام که به‌ویژه کتاب آبی نتایج بسیار خوبی برای دانش آموزان داشته است. بله، استفاده می کردند.

8. آیا با اولیا دانش آموزان ارتباط دارید؟ این ارتباط چه تأثیری بر روند رشد و پیشرفت فرزندشان داشته است؟
ارتباط با اولیای دانش‌آموزان برقرار بوده و حتی جلسات حضوری برگزار شده است. این ارتباط باعث شد از وضعیت تحصیلی دانش‌آموزان در مدرسه مطلع شوم و هماهنگی بیشتری برای پیشرفت آنان برقرار شود.

9. برای پیشرفت درسی این دانش آموزان در مدرسه (نیمسال دوم) چه برنامه ایی دارید؟
شرکت در آزمون‌های ویژه ۵ دی و ۱۲ دی، استفاده از نمونه‌سوالات امتحانی، برنامه‌ریزی براساس کارنامه آزمون‌ها و حضور در کلاس‌های آنلاین ویژه امتحانات ترم اول. این برنامه‌ها به دانش‌آموزان کمک می‌کند تا در امتحانات مدرسه و حتی در آزمون های کانون عملکرد موفق‌تری داشته باشند.

Menu