نام و نام خانوادگی:ساحل کابلی
رتبه کنکور:9000
نام رشته و دانشگاه:پرستاری-علوم پزشکی زنجان
مقطع پشتیبانی:دوازدهم تجربی
نام مدیر:مهسا علی آبادی
مصاحبه گر:مهسا علی آبادی
1. با توجه به اینکه دانش آموزان شما 100 درصد پیشرفت داشتهاند عملکرد خودتان را برای رشد و پیشرفت دانش آموزانتان توضیح دهید؟
من سعی کردم پشتیبانی را کاملاً مستمر، هدفمند و متناسب با شرایط هر دانشآموز انجام بدهم. در ابتدا وضعیت درسی، روحی و برنامهریزی هر دانشآموز را بررسی کردم و بر اساس نقاط قوت و ضعفشان برنامه شخصیسازیشده ارائه دادم. پیگیری منظم، بررسی آزمونها، تحلیل کارنامه و ایجاد انگیزه باعث شد دانشآموزان به مسیر درست مطالعه پایبند بمانند و بهتدریج پیشرفت کنند.
2. دانش آموزان شما در کدام درس بیشتر پیشرفت داشته اند؟
بیشترین پیشرفت دانشآموزان من در دروس اختصاصی بهویژه ریاضی و زیست بوده است، البته در برخی دانشآموزان پیشرفت قابل توجهی در دروس عمومی مانند ادبیات و عربی هم مشاهده شده که نتیجه برنامهریزی منظم و تمرین مستمر بوده است.
3. مهم ترین عامل رشد و پیشرفت در دانش آموزتان چه عاملی بوده است؟
مهمترین عامل، استمرار در مطالعه و پایبندی به برنامه بوده است. در کنار آن، افزایش اعتماد به نفس، اصلاح روش مطالعه و باور به تواناییهای خودشان نقش بسیار مؤثری در رشد دانشآموزان داشته است.
4. فکر میکنید این روند رشدی چه مدت ادامه دار باشد و این امر مستلزم چه چیزی می باشد؟
در صورت تداوم همین نظم و پیگیری، این روند میتواند بهصورت پایدار تا آزمونهای آینده و حتی بلندمدت ادامه داشته باشد. این موضوع مستلزم استمرار در برنامهریزی، تحلیل آزمونها، حمایت روحی و حفظ انگیزه دانشآموز است.
5. آیا در روند رشد و پیشرفت دانش آموزی دچار چالش شده بودید؟ چطور چالش را برطرف کردید؟
بله، در برخی مقاطع افت انگیزه یا بینظمی در مطالعه وجود داشت. با گفتوگوی صمیمی، شناسایی علت مشکل، تعدیل برنامه و دادن بازخورد مثبت توانستم این چالشها را مدیریت کنم و دوباره دانشآموز را به مسیر درست برگردانم.
6. کدام یک از آزمون های کانون در رشد و پیشرفت دانش آموز شما موثر بوده است؟
آموزههایی مانند برنامه راهبردی، تحلیل آزمون، استفاده از دفتر برنامهریزی و اهمیت مرور و جمعبندی نقش بسیار مؤثری در پیشرفت دانشآموزان داشته است.
7. چه منابعی را برای رشد و پیشرفت دانش آموزانتان معرفی کردید؟ آیا آنها استفاده کرده اند؟
منابع اصلی کانون مانند کتابهای آبی، بنفش و سه سطحی را معرفی کردم. بیشتر دانشآموزان از این منابع استفاده کردند و بازخورد مثبتی از تأثیر آنها در یادگیری و تثبیت مطالب داشتند.
8. آیا با اولیا دانش آموزان ارتباط دارید؟ این ارتباط چه تأثیری بر روند رشد و پیشرفت فرزندشان داشته است؟
بله، ارتباط منظم با اولیا برقرار بوده است. این ارتباط باعث هماهنگی بیشتر در پیگیری برنامهها، ایجاد حمایت خانوادگی و افزایش انگیزه دانشآموزان شده و نقش مؤثری در پیشرفت آنها داشته است.
9. برای پیشرفت درسی این دانش آموزان در مدرسه (نیمسال دوم) چه برنامه ایی دارید؟
برنامهریزی من بر اساس تقویت دروس مدرسه، هماهنگی برنامه مدرسه با آزمونها، مرور مستمر مطالب، رفع اشکال هفتگی و آمادهسازی دانشآموزان برای امتحانات نیمسال اول خواهد بود تا پیشرفت درسی آنها تثبیت و تقویت شود.
