نام و نام خانوادگی: رسول نادری
رتبه ی کنکورسراسری: 1374
نام رشته و دانشگاه: آموزش علوم اجتماعی پردیس شهید رجایی کرمانشاه
عیار کانونی: 5 سال
مقطع پشتیبانی: دوازدهم انسانی
نام مدیر: تینا رحیمی
مصاحبه گر: تینا رحیمی
1)باتوجه به اینکه 56 درصد دانش آموزان شما پیشرفت درسی داشته اند عملکرد خود را برای رشد و پیشرفت دانش آموزانتان را توضیح دهید؟
چهار معیار برای پیشرفت دانش آموزان هم در تراز و هم درصد های کسب شده مشخص کرده ام این چهار معیار شامل:
۱:ساعت مطالعه
2: تست
۳:مرور
۴:بررسی آزمون
طی تماس های پشتیبانی که برقرار می شود ابتدا همیشه عامل ۴ را از دانش آموز می خواهم و کنترل می کنم. سپس ۳ عامل بعدی را با خود دانش آموز بررسی می کنم و راهکار های برای هر عامل ارائه می دهم و تماس بعدی نکته توصیه شده را کنترل می کنم. و از نمونه های پیشرفت سایر دانش آموزان برای قانع کردن دانش آموزان استفاده می کنم. و برای دانش آموز ارسال می کنم.
2)دانش آموزان شما در کدام درس بیشتر پیشرفت داشته اند؟
با توجه به معیار های متفاوت پیشرفت. دروس پیشرفتی دانش آموزان متفاوت است.چون خودم به دو درس مهم فنون و عربی توصیه می کنم. و برنامه ارئه می دهم. بیشتر پیگیر درصد این دو کتاب هست.اما در درس جامعه و فلسفه و منطق پیشرفت خوبی داشته اند.
3)مهمترین عامل رشد و پیشرفت در دانش آموزانتان چه عاملی بوده است؟
مهم ترین عامل پیشرفت، داشتن برنامه ریزی هفتگی برای درس خواندن هست مشکلات ساعت مطالعه کم می تواند با برنامه ریزی هفتگی تا حدودی رفع شود اما باید برنامه را متناسب با توانایی دانش آموز و شرایط خانواده تهیه کرد. و به بازخورد های برنامه ریزی که توسط تحلیل آزمون مشخص می شود توجه کرد.
4)فکر میکنید این روند رشدی چه مدت ادامه دار باشد و این امر مستلزم چه چیزی می باشد؟
داشتن پیشرفت متوالی نیازمند داشتن هدف و معلوم بودن هدف از درس خواندن هست. اما عامل اصلی این پیشرفت ادامه دار را می توان مرور باشد. مرور به ویژه مرور جزئی مطالب برای ذخیر سازی مطالب یاد گرفته شده ضروری است که در نتیجه باعث پیشرفت دانش آموز خواهد شد. این پیشرفت انگیزه باعث درس خواندن و ادامه این مسیر روشن تر خواهد کرد.
5)آیا در روند رشد و پیشرفت دانش آموزانتان دچار چالش شده بودید؟ چطور چالش را برطرف کردید؟
قطعا وجود چالش در پیشرفت دانش آموزان امری طبیعی هست. اما وجود این چالش ها عامل شناخت راه حل های هست که من پشتیبان باید متناسب با شرایط دانش آموز و همچنین پیگیری مقالات آقای قلم چی ارئه دهم. تقریبا چالش های به وجود آمده در مسیر پیشرفت برای اکثر دانش آموزان یکسان هست. و می توان به صورت جزئی تر این چالش را بررسی کرده و کمک به رفع این چالش کرد. نمونه چالش های بیشتر دانش آموزان نبود پیشرفت در ساعت مطالعه هست.
6)کدام یک از آموزه های کانون در رشد و پیشرفت دانش آموز شما موثر بوده است؟
آگاه سازی دانش آموزان به اهمیت تست آموزشی که باعث تسریع روند یادگیری توسط این آموزه کانونی است. آموزه بعدی کانون را می توان روش مهندسی معکوس دانست که مسیری برای درس خواندن دانش آموز هم برای شرکت در آزمون و هم شرکت در امتحات مدارس مشخص کرده است. و موجب ذخیره سازی زمان برای یادگیری مطالب است که دانش آموز دچار مشکل شده است.آموزه بعدی را می توان روش ضرب در منها است که روشی برای ذخیر سازی زمان حضور در آزمون است که می توان تایم آزمون را مدیریت کرده و بیشتر به نقاط ضعف خود پرداخت.
7)چه منابعی را برای رشد و پیشرفت دانش آموزتان معرفی کردید؟ آیا آنها استفاده کرده اند؟
بیشتر ویژگی منابع را مشخص می کنم تا تاکید بر تهیه منابع. با بهره گیری از تجربه دانش آموزان قبولی سال های گذشته ویژگی منابع را برای دانش آموزان مشخص می کنم.
چون بیشتر به تست در یادگیری توصیه می کنم . دانش آموزان را به استفاده از کتاب های آبی توصیه می کنم. چون این منابع هم برای دانش آموزان فراهم است. بیشتر از این منابع کتاب آبی استفاده می کنند.
8)آیا با اولیای دانش آموزان ارتباط دارید؟ این ارتباط چه تاثیری بر روند رشد و پیشرفت فرزندشان داشته است؟
با توجه به توصیه آقای قلم چی به لزوم ارتباط با اولیا به عنوان عوامل نظارتی تمام وقت به مطالعه دانش آموزان سعی کرده ام با اولیا هم تماس داشته باشم و عملکر دانش آموز را هم از زبان پیگیر های دانش آموز هم شنیده باشم.
با توجه به تاکید دانش آموزان فقط به درس خواندن به عوامل پیشرفت و بهبود وضعیت درس خواندن توجه نمی کنند مانند بهره مندی دانش آموزان از آزمون های آنلاین هدف گذاری و مشابه پارسال که اولیا را مسئول برگزاری این آزمون ها قرار داده ایم.
9)برای پیشرفت درسی این دانش آموزان در مدرسه چه برنامه ای دارید؟
با توجه به تاثیر نهایی باید دانش آموزان موازی برنامه درسی برای آزمون برنامه ای هم برای مدرسه در نظر داشته باشند. ابتدا باید دانش آموزان متوجه شوند که تفاوتی بین درس خواندن برای آزمون و امتحان مدرسه وجود ندارد. تفاوت اصلی در روش بازخورد دانش آموز هست که برای مدرسه به دانش آموزان توصیه کرده ایم از نمونه امتحانات سایت قلم چی استفاده کنند. دانش آموزان باید متناسب با برنامه راهبردی پیشروی کنند که هماهنگ با تدریس مدرسه هست. در ایام شروع امتحانات نوبت اول هم به دانش آموزان توصیه شده است پیگیر تست آموزشی هم باشند.
